Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_DUL/D/07_U01 | Ma umiejętność skorzystania z narzędzi specjalistycznych, a także potrafi sformułować założenia i zadania wykonywanych analiz, dobierając odpowiednie metody badawcze lub analityczne |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
B_2A_U09 | Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski |
B_2A_U10 | Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych |
B_2A_U12 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
B_2A_U16 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie ukształtowanej wiedzy o zasadach stosowania elementów statystyki przy rozwiązywaniu zagadnień związanych z drogownictwem |
---|
C-2 | Posiadanie podstawowej wiedzy o metodach parametrycznych i nieparametrycznych stosowanych w analizach statystycznych w zagadnieniach drogowych |
Treści programowe | T-W-2 | Przykłady obliczeń przedziałów ufności |
---|
T-W-3 | Określenie potrzebnej liczebności właściwych pomiarów |
T-W-4 | Testy parametryczne i nieparametryczne |
T-L-1 | Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości oczekiwanej |
T-L-2 | Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości odchylenia standardowego |
T-L-3 | Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości przedziału ufności |
T-L-4 | Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem wartości liczebności próby |
T-L-5 | Rozwiązywanie zadań związanych z określeniem potwierdzenia hipotezy w testach istotności i zgodności |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: zaliczenie laboratorium |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie radzi sobie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych |
3,0 | Student radzi sobie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych |
3,5 | Student radzi sobie więcej niż minimalnie z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych |
4,0 | Student radzi sobie dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych |
4,5 | Student radzi sobie więcej niż dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych |
5,0 | Student radzi sobie bardzo dobrze z podstawowymi zagadnieniami statystyki w zagadnieniach drogowych |