Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_DUL/D/04_U01 | Potrafi zaprojektować prosty most betonowy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U08 | Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD |
---|
B_2A_U14 | Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych |
B_2A_U15 | Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane |
B_2A_U18 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
B_2A_U20 | Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych |
B_2A_U21 | Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Znajomość podstawowych zasad projektowania w budownictwie mostowym. |
---|
C-3 | Umiejętność wykonania projektu mostu betonowego. |
Treści programowe | T-W-3 | Parametry materiałów konstrukcyjnych do budowy mostów betonowych. |
---|
T-W-4 | Kształtowanie belkowego przęsła betonowego. |
T-W-5 | Oddziaływania na obiekty mostowe, częściowe współczynniki i kombinacje oddziaływań. |
T-W-9 | Kształtowanie przęseł betonowych, zasady zbrojenia. |
T-W-10 | Wymiarowanie żelbetowych konstrukcji mostowych: projektowanie płyt i belek żelbetowych, obwiednia materiałowa. |
T-W-8 | Metody rozdziału obciążeń - podstawowe pojęcia, metody uproszczone, analityczne i numeryczne. |
T-W-7 | Analiza przęseł mostowych - przęsła i pomosty płytowe. |
T-W-6 | Wymiarowanie żelbetowych konstrukcji mostowych: zginanie i ścinanie. Posumowanie wiedzy, kolokwium nr 1. |
T-P-5 | Obliczenia statyczne pomostu: zestawienie obciążeń i obliczenie sił wewnętrznych. |
T-P-6 | Wymiarowanie elementów pomostu betonowego. Sprawdzenie rysunku widoku ogólnego mostu. |
T-P-7 | Obliczenia statyczne dźwigarów głównych. Zestawienie oddziaływań stałych i zmiennych. Zasady rozdziału obciążeń. |
T-P-8 | Linie wpływowe momentów zginających i sił tnących. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. Sprawdzenie stanu zaawansowania projektów. |
T-P-9 | Wymiarowanie dźwigarów głównych w stanie granicznym nośności na zginianie. Sprawdzenie stanu zaawnasowania projektu i ewentualne korekty. |
T-P-10 | Projektowanie zbrojenia na ścinanie. |
T-P-11 | Sprawdzenie stanów granicznych użytkowalności przęsła betonowego. Sprawdzenie stanu zaawansowania projektów. |
T-P-4 | Zasady obliczeń statycznych. Kombinacje oddziaływań. Zasady zestawianie obciążeń stałych i ruchomych. |
T-P-2 | Kształtowanie betonowego przęsła mostu drogowego. Dobór nawierzchni i elementów bezpieczeństwa ruchu. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-3 | Metoda projektu |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczenia projektowego |
---|
S-2 | Ocena formująca: sprawdzian z wykładów i ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | ≤50% |
3,0 | 50÷60% |
3,5 | 60÷70% |
4,0 | 70÷80% |
4,5 | 80÷90% |
5,0 | ≥90% |