Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_C/01_U01 | Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji sprężonych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U08 | Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD |
---|
B_2A_U10 | Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych |
B_2A_U15 | Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane |
B_2A_U21 | Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności |
B_2A_U22 | Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich w zakresie konstrukcji sprężonych. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Projekt dżwigara strunobetonowego lub kablobetonowego: dobór przekroju, cięgien i siły sprężającej. Sprawdzenie stanu granicznego nośności i rysoodporności. Rysunek wykonawczy dźwigara. |
---|
T-W-1 | Idea sprężania konstrukcji i systemy technologiczne: kablobeton, strunobeton. |
T-W-3 | Sytuacje obliczeniowe, ograniczenie naprężeń, straty siły sprężającej, stany graniczne nośności, rysoodporność i ugięcia. |
T-W-4 | Dżwigary kablobetonowe i strunobetonowe, zasady kształtowania, trasowanie cięgien, przyklady. |
T-W-2 | Materiały stosowane na konstrukcje sprężone: beton, stal sprężająca, cięgna, urządzenia naciągowo-kotwiące. |
T-W-5 | Zbiorniki cylindryczne sprężone obwodowo. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metoda projektów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń projektowych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |