Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_A/04-c_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania sztuki współczesnej, w pogłębionym zakresie zna omówione podczas zajęć zagadnienia, rozumie w stopniu zaawansowanym rolę społeczno-kulturową sztuki, a także wzornictwa przemysłowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_W14 | Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami sztuki współczesnej i designu w kontekście historii sztuki XX i XXI wieku. Wykłady prezentują sztukę współczesną i design przy uwzględnieniu rozmaitych uwarunkowań związanych z jej powstawaniem, funkcjonowaniem, a także oddziaływaniem na odbiorcę. Celem przedmiotu jest poszerzenie ogólnego obrazu funkcjonowania sztuki współczesnej i designu wskazując jej bogactwo i różnorodność poruszanej problematyki. Przedmiot umożliwia wypracowanie krytycznych narzędzi obserwacji współczesnej kultury oraz kształtowania przejrzystego i konsekwentnego, indywidualnego stanowiska wobec wyzwań współczesności. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Seria wykładów dotyczących sztuki nowoczesnej i wzornictwa w kontekście wybranych prądów intelektualnych:
- Historia idei – historia a idea
- Marksizm a sztuka i design jako forma oporu
- Feminizm historycznie i współcześnie
- Seksualność, Queer, LGBT
- Teoria postkolonialna i subaltern studies
- Teoria postkolonialna- studium przypadku: Europa Środkowa |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - seria wykładów podejmujacych wybrane zagadnienia z zakresu sztuki i kultury. |
---|
M-2 | Kolokwium - test sprawdzający posiadaną wiedzę oraz umiejetność krytycznego odnoszenia się do zadanych problemów, samodzielnego wyrażania opinii i umiejętnego motywowania dokonywanych wyborów. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie - ocena wpływająca na ocenę końcową. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajeć. |
3,0 | Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajeć. |
3,5 | Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajeć oraz potrafi wykorzystać tą wiedzę w sposób przemyślany. |
4,0 | Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu prowadzonych zajeć, potrafi wykorzystać posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w obrębie wiedzy przekazanej na zajęciach. |
4,5 | Student dysponuje wiedzą z zakresu prowadzonych zajeć, potrafi wykorzystać kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych źródeł. |
5,0 | Student dysponuje szeroką wiedzą z zakresu prowadzonych zajeć, potrafi w efektywny i przemyślany sposób prezentować, analizować oraz prowadzić dyskusję w odniesieniu do wiedzy posiadanej także z innych zródeł. |