Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do projektowania architektonicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do projektowania architektonicznego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Byrecki <byrecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Ferber <gferber@zut.edu.pl>, Piotr Gradziński <piotr.gradzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,56egzamin
projektyP1 45 3,00,44zaliczenie
projektyP2 45 3,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań. - SEMESTR I
W-2Zaliczenie przedmiotu” Wstęp do projektowania architektonicznego” w sem. I. - SEMESTR II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II45
45
projekty
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I45
45
wykłady
T-W-1Skale projektowe. - SEMESTR II1
T-W-2Elementy projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-3Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne. - SEMESTR II1
T-W-4Lokalizacja i orientacja obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-5Schematy zależności funkcjonalno – przestrzennych. - SEMESTR II1
T-W-6Systemy konstrukcyjne obiektów architektonicznych. - SEMESTR II1
T-W-7Struktury przestrzenne. - SEMESTR II1
T-W-8Schody, rampy i pochylnie – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-9Projektowanie węzłów sanitarnych – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-10Materiały wykończeniowe – kolor i faktura. - SEMESTR II1
T-W-11Detal architektoniczny. - SEMESTR II1
T-W-12Elementy projektu wnętrza. - SEMESTR II1
T-W-13Wymiarowanie projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-14Względy bezpieczeństwa obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-15Aspekty ekologiczne i ekonomiczne w architekturze. - SEMESTR II1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i definicje architektury. - SEMESTR I1
T-W-2Elementy budowli architektonicznej. - SEMESTR I1
T-W-3Proces projektowania architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-4Inspiracja, racjonalizacja i iluminacja w procesie projektowania. - SEMESTR I1
T-W-5Metodyka i techniki projektowe – wprowadzenie. - SEMESTR I1
T-W-6Skala obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-7Moduł w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-8Siatka modularna. - SEMESTR I1
T-W-9Pojęcie przestrzeni w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-10Relacje przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej. - SEMESTR I1
T-W-11Komunikacja. - SEMESTR I1
T-W-12Elementy małej architektury. - SEMESTR I1
T-W-13Kompozycja bryły obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-14Zieleń i woda w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-15Słońce w architekturze. - SEMESTR I1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR II30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II15
A-P-3Praca własna w domu.45
90
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR I30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I15
A-P-3Praca własna w domu.75
120
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach - SEMESTR II14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach - SEMESTR I14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_C-XVI/1-2_W01
Student zdobył wymaganą wiedzę z dziedzin ścisłych, która posłuży do rozwiązywania problemów projektowych.
A_1A_W01T1A_W01, T1A_W02C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
A_1A_C-XVI/1-2_W02
Student potrafi prawidłowo sporządzać projekt według zasad inżynierskiego zapisu graficznego. Dodatkowo potrafi odczytać i swobodnie obrobić dany materiał z wykorzystaniem technik komputerowych.
A_1A_W02T1A_W02, T1A_W03InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
A_1A_C-XVI/1-2_W05
Student w stopniu podstawowym zapoznał się z infrastrukturą budowlaną.
A_1A_W05T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
A_1A_C-XVI/1-2_W06
Student wyrobił sobie wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych.
A_1A_W06T1A_W04InzA_W03C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
A_1A_C-XVI/1-2_W08
Student poznał podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń.
A_1A_W08T1A_W03, T1A_W07InzA_W03C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_C-XVI/1-2_U07
sprawnie rysuje z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, modeluje fizycznie
A_1A_U07T1A_U09, T1A_U16InzA_U02C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
A_1A_C-XVI/1-2_U09
potrafi wyrażać poglądy i dyskutować
A_1A_U09T1A_U01, T1A_U02, T1A_U15InzA_U05C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
A_1A_C-XVI/1-2_U13
potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów
A_1A_U13T1A_U08, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_C-XVI/1-2_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
A_1A_K01T1A_K01C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
A_1A_C-XVI/1-2_K03
w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
A_1A_K03T1A_K06InzA_K02C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_C-XVI/1-2_W01
Student zdobył wymaganą wiedzę z dziedzin ścisłych, która posłuży do rozwiązywania problemów projektowych.
2,0
3,0Ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_W02
Student potrafi prawidłowo sporządzać projekt według zasad inżynierskiego zapisu graficznego. Dodatkowo potrafi odczytać i swobodnie obrobić dany materiał z wykorzystaniem technik komputerowych.
2,0
3,0Zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_W05
Student w stopniu podstawowym zapoznał się z infrastrukturą budowlaną.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury technicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_W06
Student wyrobił sobie wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych.
2,0
3,0Posiada wrażliwość plastyczną
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_W08
Student poznał podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń.
2,0
3,0Zna zasady kompozycji przestrzennej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_C-XVI/1-2_U07
sprawnie rysuje z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, modeluje fizycznie
2,0
3,0Sprawnie rysuje
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_U09
potrafi wyrażać poglądy i dyskutować
2,0
3,0Potrafi wyrażać poglądy
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_U13
potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów
2,0
3,0Potrafi projektować przestrzeń publiczną
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_C-XVI/1-2_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
2,0
3,0Potrafi samodzielnie organizować sobie czas pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_C-XVI/1-2_K03
w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
2,0
3,0W myśleniu i działaniu wykazuje się inwencją
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jerzy Bogdanowski, „Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu”, Ossolineum, Wrocław
  2. Kazimierz Ciechanowski, „Podstawy kompozycji architektonicznej”, skrypt, Politechnika Wrocławska
  3. Kazimierz Wejchert, „Przestrzeń wokół nas”, Fibak Norma Press, Katowice
  4. Kazimierz Wejchert, „Elementy kompozycji urbanistycznej”, Arkady, 2008
  5. Juliusz Żurawski, „O budowie formy architektonicznej”, Arkady, Warszawa
  6. Ernst Neufert, „Poradnik projektowania architektoniczno-budowlanego”, Arkady, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Miesięczniki architektoniczne, „Architektura”, „Murator”, „Architektura & Biznes”, „Architekt”, Baumeister”, „L`arc

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II45
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Skale projektowe. - SEMESTR II1
T-W-2Elementy projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-3Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne. - SEMESTR II1
T-W-4Lokalizacja i orientacja obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-5Schematy zależności funkcjonalno – przestrzennych. - SEMESTR II1
T-W-6Systemy konstrukcyjne obiektów architektonicznych. - SEMESTR II1
T-W-7Struktury przestrzenne. - SEMESTR II1
T-W-8Schody, rampy i pochylnie – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-9Projektowanie węzłów sanitarnych – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-10Materiały wykończeniowe – kolor i faktura. - SEMESTR II1
T-W-11Detal architektoniczny. - SEMESTR II1
T-W-12Elementy projektu wnętrza. - SEMESTR II1
T-W-13Wymiarowanie projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-14Względy bezpieczeństwa obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-15Aspekty ekologiczne i ekonomiczne w architekturze. - SEMESTR II1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i definicje architektury. - SEMESTR I1
T-W-2Elementy budowli architektonicznej. - SEMESTR I1
T-W-3Proces projektowania architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-4Inspiracja, racjonalizacja i iluminacja w procesie projektowania. - SEMESTR I1
T-W-5Metodyka i techniki projektowe – wprowadzenie. - SEMESTR I1
T-W-6Skala obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-7Moduł w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-8Siatka modularna. - SEMESTR I1
T-W-9Pojęcie przestrzeni w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-10Relacje przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej. - SEMESTR I1
T-W-11Komunikacja. - SEMESTR I1
T-W-12Elementy małej architektury. - SEMESTR I1
T-W-13Kompozycja bryły obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-14Zieleń i woda w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-15Słońce w architekturze. - SEMESTR I1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR II30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II15
A-P-3Praca własna w domu.45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR I30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I15
A-P-3Praca własna w domu.75
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach - SEMESTR II14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach - SEMESTR I14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_W01Student zdobył wymaganą wiedzę z dziedzin ścisłych, która posłuży do rozwiązywania problemów projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_W02Student potrafi prawidłowo sporządzać projekt według zasad inżynierskiego zapisu graficznego. Dodatkowo potrafi odczytać i swobodnie obrobić dany materiał z wykorzystaniem technik komputerowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W02zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego, jego czytania i obróbki: także z wykorzystaniem techniki komputerowej (rzuty prostokątne, budowlany rysunek techniczny, mapy geodezyjne…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_W05Student w stopniu podstawowym zapoznał się z infrastrukturą budowlaną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W05w stopniu podstawowym zna infrastrukturę budowlaną (instalacje wewnętrzne, zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacji…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury technicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_W06Student wyrobił sobie wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wrażliwość plastyczną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_W08Student poznał podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W08zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady kompozycji przestrzennej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_U07sprawnie rysuje z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, modeluje fizycznie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U07sprawnie rysuje (rzeźbi, maluje, tworzy kolorowe grafiki…) z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych; modeluje wirtualnie i fizycznie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sprawnie rysuje
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_U09potrafi wyrażać poglądy i dyskutować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U09potrafi wyrażać poglądy i dyskutować na tematy estetyczne, merytoryczne i techniczne z zakresu architektury, urbanistyki i innych dziedzin sztuki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wyrażać poglądy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_U13potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U13potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów (posadzka, mała architektura, zieleń…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować przestrzeń publiczną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi samodzielnie organizować sobie czas pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-XVI/1-2_K03w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K03w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W myśleniu i działaniu wykazuje się inwencją
3,5
4,0
4,5
5,0