Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie wnętrz
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie
projektyP6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów na I i II roku studiów stacjonarnych I stopnia.
W-2Umiejętność posługiwania się programami graficznymi i CAD.
W-3Umiejętność rysowania i szkicowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest: 1. Zapoznanie studentów z problematyką projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. 2. Zapoznanie się z zasadami ogólnymi sporządzania dokumentacji projektowej projektów wnętrz. 3. Doskonalenie umiejętności formułowania przekazu graficznego wykreowanych idei i sporządzonych projektów. 4. Zapoznanie się z urządzeniami, technologiami i materiałami wykończeniowymi stosowanymi w projektowaniu wnętrz. 5. Poznanie relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Program zajęć obejmuje naukę sporządzenia projektu wnętrz o funkcji mieszkaniowej. Zakres projektu obejmuje ogólną aranżację wnętrza, dobór kolorystyki, materiałów, wymiarowanie, dobór mebli i wyposażenia oraz wizualizację projektowanej przestrzeni wnętrza. Zalecane jest, aby w opracowaniu wnętrza odnieść się do styku przestrzeni wewnętrzej z przestrzenią zewnętrzną. Opracowanie projektowe dotyczy w szczególności wnętrza mieszkalnego, kuchni i łazienki wybranego obiektu domu jednorodzinnego lub mieszkania, dla których istnieje pełna dokumentacja architektoniczna, w zakresie merytorycznym określonym indywidualnie przez prowadzącego zajęcia.15
15
wykłady
T-W-11. Wnętrze architektury - wykład wprowadzający 2. Prezentacja projektu wnętrza - koncepcja, dokumentacja 3. Wpływ funkcji we wnętrzu na parametry jego ukształtowania 4. Oddziaływanie sensoryczne wnętrza 5. Kolor we wnętrzu 6. Światło naturalne we wnętrzu 7. Zagadnienia doboru własciwego oświetlenia wnętrz 8. Zagadnienia ergonomii w projektowaniu wnętrz 9. Projektowanie kuchni 10. Projektowanie łazienek 11. Projektowanie mebli wbudowanych 12. Aranżacja wnętrz 13. Projektowanie schodów we wnętrzu 14. Projektowanie kominków 15. Zasady współczesnego kształtowania wnętrz w obiektach zabytkowych15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Student opracowuje samodzielnie projekt wnętrza mieszkalnego korzystając z korekt nauczycieli prowadzących.15
A-P-2Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Obecność zaliczana jest podczas korekty. Korekty odbywają się na przygotowanych przez studentów szkicach i rysunkach lub wydrukach komputerowych.15
30
wykłady
A-W-1Prowadzenie zeszytu z notatkami z wykładów. Transponowanie zdobytej wiedzy na opracowania projektowe.15
A-W-2praca własna studenta15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Nauczanie projektowania wnętrz polega na: 1. przekazywaniu ogólnej wiedzy w formie wykładów audytoryjnych na temat projektowania wnętrz z zastosowaniem środków audiowizualnych; 2. indywidualnej pracy ze studentem w trakcie zajęć laboratoryjnych, polegającej na udzielaniu korekt w opracowywanym temacie projektowym.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie: 1. aktywnej obecności na zajęciach, 2. złożonej w terminie pracy projektowej, 3. pozytywnie udzielonych odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów. Kryteria oceny prac projektowych: 1. Terminowe złożenie pracy projektowej: 10% . 2. Właściwa forma i zakres opracowania projektu: 20%. 3. Jakość przedstawionych rozwiązań: 70%.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_C-III/4_W01
Student zna problematykę projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych oraz formę sporządzania dokumentacji projektowej wnętrz. Posiada wiedzę w zakresie urządzeń, technologii i materiałów wykończeniowych stosowanych w projektowaniu wnętrz i relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.
A_1A_W15, A_1A_W03, A_1A_W08T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_C-III/4_U01
Potrafii sporządzić projekt wnętrz oraz planszową prezentację projektu w formie czytelnego i atrakacyjnego przekazu graficznego wykrowanych ideii.
A_1A_U08, A_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_C-III/4_K01
Student jest świadomy problematyki projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej wnętrz i jej wpływu na środowisko człowieka.
A_1A_K05, A_1A_K06T1A_K01, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_C-III/4_W01
Student zna problematykę projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych oraz formę sporządzania dokumentacji projektowej wnętrz. Posiada wiedzę w zakresie urządzeń, technologii i materiałów wykończeniowych stosowanych w projektowaniu wnętrz i relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.
2,0
3,0Student udziela odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_C-III/4_U01
Potrafii sporządzić projekt wnętrz oraz planszową prezentację projektu w formie czytelnego i atrakacyjnego przekazu graficznego wykrowanych ideii.
2,0
3,0Student potrafi wykonać projekt wnętrz w zakresie i formie zaakceptownej przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_C-III/4_K01
Student jest świadomy problematyki projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej wnętrz i jej wpływu na środowisko człowieka.
2,0
3,0Student wykazuje zrozumienie problematyki projektowania wnętrz oraz jej pozatechnicznych aspektów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690)
  2. Neufert Ernst, Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2011
  3. Encyklopedia nowoczesnych wnętrz, Arkady, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Elżbieta Błeszyńska-Koclęga, O architekturze przestrzeni. Wnętrza - kontekst przeżycia, Gliwice, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Program zajęć obejmuje naukę sporządzenia projektu wnętrz o funkcji mieszkaniowej. Zakres projektu obejmuje ogólną aranżację wnętrza, dobór kolorystyki, materiałów, wymiarowanie, dobór mebli i wyposażenia oraz wizualizację projektowanej przestrzeni wnętrza. Zalecane jest, aby w opracowaniu wnętrza odnieść się do styku przestrzeni wewnętrzej z przestrzenią zewnętrzną. Opracowanie projektowe dotyczy w szczególności wnętrza mieszkalnego, kuchni i łazienki wybranego obiektu domu jednorodzinnego lub mieszkania, dla których istnieje pełna dokumentacja architektoniczna, w zakresie merytorycznym określonym indywidualnie przez prowadzącego zajęcia.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Wnętrze architektury - wykład wprowadzający 2. Prezentacja projektu wnętrza - koncepcja, dokumentacja 3. Wpływ funkcji we wnętrzu na parametry jego ukształtowania 4. Oddziaływanie sensoryczne wnętrza 5. Kolor we wnętrzu 6. Światło naturalne we wnętrzu 7. Zagadnienia doboru własciwego oświetlenia wnętrz 8. Zagadnienia ergonomii w projektowaniu wnętrz 9. Projektowanie kuchni 10. Projektowanie łazienek 11. Projektowanie mebli wbudowanych 12. Aranżacja wnętrz 13. Projektowanie schodów we wnętrzu 14. Projektowanie kominków 15. Zasady współczesnego kształtowania wnętrz w obiektach zabytkowych15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Student opracowuje samodzielnie projekt wnętrza mieszkalnego korzystając z korekt nauczycieli prowadzących.15
A-P-2Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Obecność zaliczana jest podczas korekty. Korekty odbywają się na przygotowanych przez studentów szkicach i rysunkach lub wydrukach komputerowych.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Prowadzenie zeszytu z notatkami z wykładów. Transponowanie zdobytej wiedzy na opracowania projektowe.15
A-W-2praca własna studenta15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-III/4_W01Student zna problematykę projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych oraz formę sporządzania dokumentacji projektowej wnętrz. Posiada wiedzę w zakresie urządzeń, technologii i materiałów wykończeniowych stosowanych w projektowaniu wnętrz i relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
A_1A_W03zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
A_1A_W08zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: 1. Zapoznanie studentów z problematyką projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. 2. Zapoznanie się z zasadami ogólnymi sporządzania dokumentacji projektowej projektów wnętrz. 3. Doskonalenie umiejętności formułowania przekazu graficznego wykreowanych idei i sporządzonych projektów. 4. Zapoznanie się z urządzeniami, technologiami i materiałami wykończeniowymi stosowanymi w projektowaniu wnętrz. 5. Poznanie relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.
Treści programoweT-W-11. Wnętrze architektury - wykład wprowadzający 2. Prezentacja projektu wnętrza - koncepcja, dokumentacja 3. Wpływ funkcji we wnętrzu na parametry jego ukształtowania 4. Oddziaływanie sensoryczne wnętrza 5. Kolor we wnętrzu 6. Światło naturalne we wnętrzu 7. Zagadnienia doboru własciwego oświetlenia wnętrz 8. Zagadnienia ergonomii w projektowaniu wnętrz 9. Projektowanie kuchni 10. Projektowanie łazienek 11. Projektowanie mebli wbudowanych 12. Aranżacja wnętrz 13. Projektowanie schodów we wnętrzu 14. Projektowanie kominków 15. Zasady współczesnego kształtowania wnętrz w obiektach zabytkowych
T-P-1Program zajęć obejmuje naukę sporządzenia projektu wnętrz o funkcji mieszkaniowej. Zakres projektu obejmuje ogólną aranżację wnętrza, dobór kolorystyki, materiałów, wymiarowanie, dobór mebli i wyposażenia oraz wizualizację projektowanej przestrzeni wnętrza. Zalecane jest, aby w opracowaniu wnętrza odnieść się do styku przestrzeni wewnętrzej z przestrzenią zewnętrzną. Opracowanie projektowe dotyczy w szczególności wnętrza mieszkalnego, kuchni i łazienki wybranego obiektu domu jednorodzinnego lub mieszkania, dla których istnieje pełna dokumentacja architektoniczna, w zakresie merytorycznym określonym indywidualnie przez prowadzącego zajęcia.
Metody nauczaniaM-1Nauczanie projektowania wnętrz polega na: 1. przekazywaniu ogólnej wiedzy w formie wykładów audytoryjnych na temat projektowania wnętrz z zastosowaniem środków audiowizualnych; 2. indywidualnej pracy ze studentem w trakcie zajęć laboratoryjnych, polegającej na udzielaniu korekt w opracowywanym temacie projektowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie: 1. aktywnej obecności na zajęciach, 2. złożonej w terminie pracy projektowej, 3. pozytywnie udzielonych odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów. Kryteria oceny prac projektowych: 1. Terminowe złożenie pracy projektowej: 10% . 2. Właściwa forma i zakres opracowania projektu: 20%. 3. Jakość przedstawionych rozwiązań: 70%.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student udziela odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-III/4_U01Potrafii sporządzić projekt wnętrz oraz planszową prezentację projektu w formie czytelnego i atrakacyjnego przekazu graficznego wykrowanych ideii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U08umie harmonijnie zestawiać kolory i zastosować te zestawienia w zadaniu projektowym, potrafi wykonać projekt kolorystyki, także historycznej
A_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: 1. Zapoznanie studentów z problematyką projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. 2. Zapoznanie się z zasadami ogólnymi sporządzania dokumentacji projektowej projektów wnętrz. 3. Doskonalenie umiejętności formułowania przekazu graficznego wykreowanych idei i sporządzonych projektów. 4. Zapoznanie się z urządzeniami, technologiami i materiałami wykończeniowymi stosowanymi w projektowaniu wnętrz. 5. Poznanie relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.
Treści programoweT-W-11. Wnętrze architektury - wykład wprowadzający 2. Prezentacja projektu wnętrza - koncepcja, dokumentacja 3. Wpływ funkcji we wnętrzu na parametry jego ukształtowania 4. Oddziaływanie sensoryczne wnętrza 5. Kolor we wnętrzu 6. Światło naturalne we wnętrzu 7. Zagadnienia doboru własciwego oświetlenia wnętrz 8. Zagadnienia ergonomii w projektowaniu wnętrz 9. Projektowanie kuchni 10. Projektowanie łazienek 11. Projektowanie mebli wbudowanych 12. Aranżacja wnętrz 13. Projektowanie schodów we wnętrzu 14. Projektowanie kominków 15. Zasady współczesnego kształtowania wnętrz w obiektach zabytkowych
T-P-1Program zajęć obejmuje naukę sporządzenia projektu wnętrz o funkcji mieszkaniowej. Zakres projektu obejmuje ogólną aranżację wnętrza, dobór kolorystyki, materiałów, wymiarowanie, dobór mebli i wyposażenia oraz wizualizację projektowanej przestrzeni wnętrza. Zalecane jest, aby w opracowaniu wnętrza odnieść się do styku przestrzeni wewnętrzej z przestrzenią zewnętrzną. Opracowanie projektowe dotyczy w szczególności wnętrza mieszkalnego, kuchni i łazienki wybranego obiektu domu jednorodzinnego lub mieszkania, dla których istnieje pełna dokumentacja architektoniczna, w zakresie merytorycznym określonym indywidualnie przez prowadzącego zajęcia.
Metody nauczaniaM-1Nauczanie projektowania wnętrz polega na: 1. przekazywaniu ogólnej wiedzy w formie wykładów audytoryjnych na temat projektowania wnętrz z zastosowaniem środków audiowizualnych; 2. indywidualnej pracy ze studentem w trakcie zajęć laboratoryjnych, polegającej na udzielaniu korekt w opracowywanym temacie projektowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie: 1. aktywnej obecności na zajęciach, 2. złożonej w terminie pracy projektowej, 3. pozytywnie udzielonych odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów. Kryteria oceny prac projektowych: 1. Terminowe złożenie pracy projektowej: 10% . 2. Właściwa forma i zakres opracowania projektu: 20%. 3. Jakość przedstawionych rozwiązań: 70%.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać projekt wnętrz w zakresie i formie zaakceptownej przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_C-III/4_K01Student jest świadomy problematyki projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej wnętrz i jej wpływu na środowisko człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K05jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej
A_1A_K06rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: 1. Zapoznanie studentów z problematyką projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. 2. Zapoznanie się z zasadami ogólnymi sporządzania dokumentacji projektowej projektów wnętrz. 3. Doskonalenie umiejętności formułowania przekazu graficznego wykreowanych idei i sporządzonych projektów. 4. Zapoznanie się z urządzeniami, technologiami i materiałami wykończeniowymi stosowanymi w projektowaniu wnętrz. 5. Poznanie relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi.
Treści programoweT-W-11. Wnętrze architektury - wykład wprowadzający 2. Prezentacja projektu wnętrza - koncepcja, dokumentacja 3. Wpływ funkcji we wnętrzu na parametry jego ukształtowania 4. Oddziaływanie sensoryczne wnętrza 5. Kolor we wnętrzu 6. Światło naturalne we wnętrzu 7. Zagadnienia doboru własciwego oświetlenia wnętrz 8. Zagadnienia ergonomii w projektowaniu wnętrz 9. Projektowanie kuchni 10. Projektowanie łazienek 11. Projektowanie mebli wbudowanych 12. Aranżacja wnętrz 13. Projektowanie schodów we wnętrzu 14. Projektowanie kominków 15. Zasady współczesnego kształtowania wnętrz w obiektach zabytkowych
T-P-1Program zajęć obejmuje naukę sporządzenia projektu wnętrz o funkcji mieszkaniowej. Zakres projektu obejmuje ogólną aranżację wnętrza, dobór kolorystyki, materiałów, wymiarowanie, dobór mebli i wyposażenia oraz wizualizację projektowanej przestrzeni wnętrza. Zalecane jest, aby w opracowaniu wnętrza odnieść się do styku przestrzeni wewnętrzej z przestrzenią zewnętrzną. Opracowanie projektowe dotyczy w szczególności wnętrza mieszkalnego, kuchni i łazienki wybranego obiektu domu jednorodzinnego lub mieszkania, dla których istnieje pełna dokumentacja architektoniczna, w zakresie merytorycznym określonym indywidualnie przez prowadzącego zajęcia.
Metody nauczaniaM-1Nauczanie projektowania wnętrz polega na: 1. przekazywaniu ogólnej wiedzy w formie wykładów audytoryjnych na temat projektowania wnętrz z zastosowaniem środków audiowizualnych; 2. indywidualnej pracy ze studentem w trakcie zajęć laboratoryjnych, polegającej na udzielaniu korekt w opracowywanym temacie projektowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie: 1. aktywnej obecności na zajęciach, 2. złożonej w terminie pracy projektowej, 3. pozytywnie udzielonych odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów. Kryteria oceny prac projektowych: 1. Terminowe złożenie pracy projektowej: 10% . 2. Właściwa forma i zakres opracowania projektu: 20%. 3. Jakość przedstawionych rozwiązań: 70%.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje zrozumienie problematyki projektowania wnętrz oraz jej pozatechnicznych aspektów.
3,5
4,0
4,5
5,0