Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Instytucje i mechanizmy funkcjonowania Unii Europejskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Instytucje i mechanizmy funkcjonowania Unii Europejskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z instytucjami i mechanizmami funkcjonowania Unii Europejskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacje: system polityczny, organizacje międzynarodowe, integracja międzynarodowa, Unia Europejska (UE).3
T-W-2Teoria międzynarodowej integracji gospodarczej: istota międzynarodowej integracji gospodarczej, mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej, formy integracji.3
T-W-3Historyczna ewolucja integracji europejskiej: pierwsze traktaty, karta praw podstawowych. Cele i zadania Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej, członkostwo w UE, jednolity rynek wewnętrzny UE.6
T-W-4Źródła i zakres prawa Unii Europejskiej: rozporządzenia, dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie.3
T-W-5Instytucje Unii Europejskiej: definicje, typologia, funkcje, prawne podstawy działania, skład i organizacja, zadania i kompetencje, mechanizm działania.6
T-W-6Organizacja i funkcjonowanie organów głównych UE: Rada Europejska, Parlament Europejski, Rada, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości, Sąd Pierwszej Instancji i izby sądowe, Trybunał Obrachunkowy.12
T-W-7Funkcjonowanie i uprawnienia organów pomocniczych i doradczych: Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Komitet Regionów, agencje UE, instytucje finansowe.6
T-W-8Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej. Międzynarodowe procedury decyzyjne.3
T-W-9Kolokwia zaliczeniowe3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach oraz kolokwia zaliczeniowe45
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie się do kolokwiów okresowych10
A-W-4Przygotowanie się i napisanie pracy zaliczeniowej10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę studenta z danego bloku tematycznego
S-2Ocena podsumowująca: Średnia ocen uzyskanych z kolokwiów sprawdzających wiedzę studenta z danych bloków tematycznych
S-3Ocena podsumowująca: Pisemna praca zaliczeniowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A03-2_W02
Student zna rodzaje instytucji i mechanizmy funkcjonowania Unii Europejskiej.
TR_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A03-2_U02
Student ma umiejętność samokształcenia się, potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi przygotowując pracę zaliczeniową obejmującą zagadnienia odnoszące się do funkcjonowania Unii Europejskiej.
TR_2A_U06, TR_2A_U08T2A_U05, T2A_U07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A03-2_K02
Student ma swiadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi przekazać informacje w sposób profesjonalny i zrozumiały.
TR_2A_K02, TR_2A_K03, TR_2A_K04, TR_2A_K06T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A03-2_W02
Student zna rodzaje instytucji i mechanizmy funkcjonowania Unii Europejskiej.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełna wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A03-2_U02
Student ma umiejętność samokształcenia się, potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi przygotowując pracę zaliczeniową obejmującą zagadnienia odnoszące się do funkcjonowania Unii Europejskiej.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a takze proponuje modyfikację rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A03-2_K02
Student ma swiadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi przekazać informacje w sposób profesjonalny i zrozumiały.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Barcik J., Wentkowska A., Prawo Unii Europejskiej z uwzględnieniem Traktatu z Lizbony, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2008
  2. Barcz J., Kawecka-Wyrzykowska E., Michałowska- Gorywoda K., Integracja europejska, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2012
  3. red. Barcz J., Górki M., Wyrozumska A., Instytucje i prawo Unii Europejskiej, Lexis Nexis, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Domagała A., Integracja Polski z Unią Europejską, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2008
  2. Wysokińska Z., Witkowska J., Integracja europejska. Europeizacja polityki ekonomiczno- społecznej w Unii Europejskiej i umiędzynarodowienie rynków Nowych Krajów Członkowskich Europy Środkowej i Wschodniej, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacje: system polityczny, organizacje międzynarodowe, integracja międzynarodowa, Unia Europejska (UE).3
T-W-2Teoria międzynarodowej integracji gospodarczej: istota międzynarodowej integracji gospodarczej, mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej, formy integracji.3
T-W-3Historyczna ewolucja integracji europejskiej: pierwsze traktaty, karta praw podstawowych. Cele i zadania Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej, członkostwo w UE, jednolity rynek wewnętrzny UE.6
T-W-4Źródła i zakres prawa Unii Europejskiej: rozporządzenia, dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie.3
T-W-5Instytucje Unii Europejskiej: definicje, typologia, funkcje, prawne podstawy działania, skład i organizacja, zadania i kompetencje, mechanizm działania.6
T-W-6Organizacja i funkcjonowanie organów głównych UE: Rada Europejska, Parlament Europejski, Rada, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości, Sąd Pierwszej Instancji i izby sądowe, Trybunał Obrachunkowy.12
T-W-7Funkcjonowanie i uprawnienia organów pomocniczych i doradczych: Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Komitet Regionów, agencje UE, instytucje finansowe.6
T-W-8Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej. Międzynarodowe procedury decyzyjne.3
T-W-9Kolokwia zaliczeniowe3
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach oraz kolokwia zaliczeniowe45
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie się do kolokwiów okresowych10
A-W-4Przygotowanie się i napisanie pracy zaliczeniowej10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A03-2_W02Student zna rodzaje instytucji i mechanizmy funkcjonowania Unii Europejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z instytucjami i mechanizmami funkcjonowania Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacje: system polityczny, organizacje międzynarodowe, integracja międzynarodowa, Unia Europejska (UE).
T-W-2Teoria międzynarodowej integracji gospodarczej: istota międzynarodowej integracji gospodarczej, mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej, formy integracji.
T-W-3Historyczna ewolucja integracji europejskiej: pierwsze traktaty, karta praw podstawowych. Cele i zadania Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej, członkostwo w UE, jednolity rynek wewnętrzny UE.
T-W-4Źródła i zakres prawa Unii Europejskiej: rozporządzenia, dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie.
T-W-5Instytucje Unii Europejskiej: definicje, typologia, funkcje, prawne podstawy działania, skład i organizacja, zadania i kompetencje, mechanizm działania.
T-W-6Organizacja i funkcjonowanie organów głównych UE: Rada Europejska, Parlament Europejski, Rada, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości, Sąd Pierwszej Instancji i izby sądowe, Trybunał Obrachunkowy.
T-W-7Funkcjonowanie i uprawnienia organów pomocniczych i doradczych: Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Komitet Regionów, agencje UE, instytucje finansowe.
T-W-8Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej. Międzynarodowe procedury decyzyjne.
T-W-9Kolokwia zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę studenta z danego bloku tematycznego
S-2Ocena podsumowująca: Średnia ocen uzyskanych z kolokwiów sprawdzających wiedzę studenta z danych bloków tematycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełna wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A03-2_U02Student ma umiejętność samokształcenia się, potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi przygotowując pracę zaliczeniową obejmującą zagadnienia odnoszące się do funkcjonowania Unii Europejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
TR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z instytucjami i mechanizmami funkcjonowania Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacje: system polityczny, organizacje międzynarodowe, integracja międzynarodowa, Unia Europejska (UE).
T-W-2Teoria międzynarodowej integracji gospodarczej: istota międzynarodowej integracji gospodarczej, mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej, formy integracji.
T-W-3Historyczna ewolucja integracji europejskiej: pierwsze traktaty, karta praw podstawowych. Cele i zadania Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej, członkostwo w UE, jednolity rynek wewnętrzny UE.
T-W-4Źródła i zakres prawa Unii Europejskiej: rozporządzenia, dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie.
T-W-5Instytucje Unii Europejskiej: definicje, typologia, funkcje, prawne podstawy działania, skład i organizacja, zadania i kompetencje, mechanizm działania.
T-W-6Organizacja i funkcjonowanie organów głównych UE: Rada Europejska, Parlament Europejski, Rada, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości, Sąd Pierwszej Instancji i izby sądowe, Trybunał Obrachunkowy.
T-W-7Funkcjonowanie i uprawnienia organów pomocniczych i doradczych: Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Komitet Regionów, agencje UE, instytucje finansowe.
T-W-8Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej. Międzynarodowe procedury decyzyjne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Pisemna praca zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a takze proponuje modyfikację rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A03-2_K02Student ma swiadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi przekazać informacje w sposób profesjonalny i zrozumiały.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
TR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć transportu i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z instytucjami i mechanizmami funkcjonowania Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacje: system polityczny, organizacje międzynarodowe, integracja międzynarodowa, Unia Europejska (UE).
T-W-2Teoria międzynarodowej integracji gospodarczej: istota międzynarodowej integracji gospodarczej, mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej, formy integracji.
T-W-3Historyczna ewolucja integracji europejskiej: pierwsze traktaty, karta praw podstawowych. Cele i zadania Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej, członkostwo w UE, jednolity rynek wewnętrzny UE.
T-W-4Źródła i zakres prawa Unii Europejskiej: rozporządzenia, dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie.
T-W-5Instytucje Unii Europejskiej: definicje, typologia, funkcje, prawne podstawy działania, skład i organizacja, zadania i kompetencje, mechanizm działania.
T-W-6Organizacja i funkcjonowanie organów głównych UE: Rada Europejska, Parlament Europejski, Rada, Komisja Europejska, Trybunał Sprawiedliwości, Sąd Pierwszej Instancji i izby sądowe, Trybunał Obrachunkowy.
T-W-7Funkcjonowanie i uprawnienia organów pomocniczych i doradczych: Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Komitet Regionów, agencje UE, instytucje finansowe.
T-W-8Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej. Międzynarodowe procedury decyzyjne.
T-W-9Kolokwia zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę studenta z danego bloku tematycznego
S-2Ocena podsumowująca: Średnia ocen uzyskanych z kolokwiów sprawdzających wiedzę studenta z danych bloków tematycznych
S-3Ocena podsumowująca: Pisemna praca zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.