Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania statków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania statków
Specjalność Projektowanie i budowa okrętów
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Abramowski <Tomasz.Abramowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 2,00,41zaliczenie
wykładyW5 30 3,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu przedmiotów kształcenia podstawowego i kierunkowego ze szczególnym uwzględnieniem teorii okrętu oraz projektowania i konstrukcji okrętów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami numerycznymi i programami komputerowymi stosowanymi w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz z programami komputerowymi i systemami programów stosowanych w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych i dla generowania wariantów statków oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykorzystanie programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych.8
T-L-2Stosowanie programów KOiPSM dla generowania wariantów statków.8
T-L-3Ćwiczenia i zadania praktyczne przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.10
T-L-4Zaliczenie.4
30
wykłady
T-W-1Metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów.10
T-W-2Programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych - w tym programy (modele projektowe) dla generowania wariantów rozwiązań projektowych.18
T-W-3Zaliczenie.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.30
A-L-2Przygotowanie prac kontrolnych i sprawozdań.14
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.6
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.30
A-W-2Studiowanie literatury i analiza wykorzystywanych programów.25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.20
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
M-4Metody programowane z wykorzystaniem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-2Ocena formująca: Ocena prac kontrolnych i sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-03_W01
Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi zdefiniować i scharakteryzować metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
O_1A_W15, O_1A_W22, O_1A_W14T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-03_U01
Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności wykorzystania programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych i dla generowania wariantów statków oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.
O_1A_U04, O_1A_U06, O_1A_U09, O_1A_U12T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U07C-1, C-2T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-W-2, T-W-1M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-03_K01
Student ma świadomość i rozumie społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
O_1A_K04, O_1A_K08T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-1T-L-3, T-W-2, T-W-1M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-03_W01
Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi zdefiniować i scharakteryzować metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania, efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-03_U01
Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności wykorzystania programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych i dla generowania wariantów statków oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.
2,0Student nie potrafi samodzielnie wykorzystać programów komputerowych i przeprowadzić obliczeń i analiz oraz przygotować prac kontrolnych, w których przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,5Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz
5,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-03_K01
Student ma świadomość i rozumie społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Student nie rozumie społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. KOiPSM, Opracowania własne KOiPSM, KOiPSM, Szczecin, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykorzystanie programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych.8
T-L-2Stosowanie programów KOiPSM dla generowania wariantów statków.8
T-L-3Ćwiczenia i zadania praktyczne przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.10
T-L-4Zaliczenie.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów.10
T-W-2Programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych - w tym programy (modele projektowe) dla generowania wariantów rozwiązań projektowych.18
T-W-3Zaliczenie.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.30
A-L-2Przygotowanie prac kontrolnych i sprawozdań.14
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.30
A-W-2Studiowanie literatury i analiza wykorzystywanych programów.25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.20
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-03_W01Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi zdefiniować i scharakteryzować metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W15ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska wodnego na obiekty oceanotechniczne; zna podstawowe pojęcia dotyczące ruchu tych obiektów w wodzie oraz zabezpieczania obiektów przed niszczącym działaniem środowiska wodnego
O_1A_W22ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
O_1A_W14ma wiedzę w zakresie rodzajów, budowy i funkcji obiektów oceanotechnicznych oraz związanych z nimi problemów projektowych i eksploatacyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami numerycznymi i programami komputerowymi stosowanymi w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz z programami komputerowymi i systemami programów stosowanych w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
Treści programoweT-W-2Programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych - w tym programy (modele projektowe) dla generowania wariantów rozwiązań projektowych.
T-W-1Metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania, efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-03_U01Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności wykorzystania programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych i dla generowania wariantów statków oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U06potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
O_1A_U09potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko
O_1A_U12potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami numerycznymi i programami komputerowymi stosowanymi w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz z programami komputerowymi i systemami programów stosowanych w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych i dla generowania wariantów statków oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.
Treści programoweT-L-2Stosowanie programów KOiPSM dla generowania wariantów statków.
T-L-1Wykorzystanie programów KOiPSM dla analiz hydrodynamicznych.
T-L-3Ćwiczenia i zadania praktyczne przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.
T-W-2Programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych - w tym programy (modele projektowe) dla generowania wariantów rozwiązań projektowych.
T-W-1Metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
M-4Metody programowane z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-2Ocena formująca: Ocena prac kontrolnych i sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wykorzystać programów komputerowych i przeprowadzić obliczeń i analiz oraz przygotować prac kontrolnych, w których przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,5Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz
5,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać programy komputerowe i przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przygotować prace kontrolne, w których potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-03_K01Student ma świadomość i rozumie społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami numerycznymi i programami komputerowymi stosowanymi w analizach hydrodynamicznych okrętów oraz z programami komputerowymi i systemami programów stosowanych w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych.
Treści programoweT-L-3Ćwiczenia i zadania praktyczne przy użyciu systemów MAXSURF, FREESHIP i TRIBON.
T-W-2Programy komputerowe i systemy programów stosowane w projektowaniu wstępnym okrętów i obiektów oceanotechnicznych oraz w projektach technicznych - w tym programy (modele projektowe) dla generowania wariantów rozwiązań projektowych.
T-W-1Metody numeryczne i programy komputerowe stosowane w analizach hydrodynamicznych okrętów.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny