Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Maszyny do uprawy roli i roślin:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Maszyny do uprawy roli i roślin
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Dawidowski <Jan.Dawidowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl>, Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,47zaliczenie
laboratoriaL5 5 0,50,24zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 10 0,50,29zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z części maszyn

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową, działaniem podstawowych maszyn rolniczych, poznać konstrukcję głównych bloków funkcjonalnych maszyn rolniczych, poznać zasady działania organów roboczych powyższych maszyn, zapoznać się z nowymi tendencjami w budowie maszyn rolniczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie oporów pracy elementów roboczych wybranych maszyn i narzędzi do uprawy gleby. Ogólne zasady rozmieszczenia uprawowych elementów roboczych. Ocena jakości pracy wybranych maszyn. Ogólne zasady projektowania powierzchni roboczych wybranych narzędzi uprawowych.10
10
laboratoria
T-L-1Określanie typu i rodzaju powierzchni roboczej korpusu płużnego. Wykorzystanie oporu penetrometrycznego gleby do wyznaczania oporu jednostkowego orki.5
5
wykłady
T-W-1Analiza procesu pracy i rozwiązań konstrukcyjnych zespołów maszyn i narzędzi: do przedsiewnej i podzbiorowej uprawy roli, wieloczynnościowych zestawów uprawowych, maszyn do nawożenia nawozami mineralnymi i organicznymi, siewników zbożowych i precyzyjnych (punktowych), sadzarek do ziemniaków i rozsady, pielników i obsypników i opryskiwaczy polowych. Elementy teorii i obliczeń zespołów roboczych maszyn do uprawy, nawożenia, siewu, sadzenia i ochrony chemicznej.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
15
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach5
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-L-3Konsultacje5
15
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady - prezentacje multimedialne Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę ćwiczeń. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C24_W01
Ma wiedzę z zakresu budowy, zasady działania oraz regulacji maszyn do uprawy roli i roślin
TRL_1A_W22, TRL_1A_W23R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C24_U01
Zna zasady działania oraz potrafi przeprowadzać regulacje maszyn rolniczych
TRL_1A_U19, TRL_1A_U03, TRL_1A_U04, TRL_1A_U07, TRL_1A_U14, TRL_1A_U24, TRL_1A_U29, TRL_1A_U30, TRL_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C24_K01
Rozumie ważność i potrzebę ochrony srodowiska
TRL_1A_K02, TRL_1A_K01, TRL_1A_K05, TRL_1A_K07R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-L-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C24_W01
Ma wiedzę z zakresu budowy, zasady działania oraz regulacji maszyn do uprawy roli i roślin
2,0
3,0Student posiada ograniczoną, podstawową wiedzę w odniesienu do programu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C24_U01
Zna zasady działania oraz potrafi przeprowadzać regulacje maszyn rolniczych
2,0
3,0Student posiada ograniczone, podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C24_K01
Rozumie ważność i potrzebę ochrony srodowiska
2,0
3,0Student wykazuje chęc do zdobywania wiedzy i umiejetności w obszarze zwiazanych z przedmiotem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bernadzki H., Teoria i konstrukcja maszyn rolniczych T.1, cz. 1 i 2, PAŃSTWOWE WYDAWNICTWO ROLNICZE I LEŚNE, Warszawa, 1981
  2. Józef Kuczewski, Budowa i regulacja maszyn rolniczych, PWN, Wardzawa, 1992
  3. Worona M., Dawidowski J.B, Maszyny rolnicze cz.1, AR Szczecin, Szczecin, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Kufel K, Maszyny i urządzenia rolnicze, AR Szczecin, Szczecin, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie oporów pracy elementów roboczych wybranych maszyn i narzędzi do uprawy gleby. Ogólne zasady rozmieszczenia uprawowych elementów roboczych. Ocena jakości pracy wybranych maszyn. Ogólne zasady projektowania powierzchni roboczych wybranych narzędzi uprawowych.10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Określanie typu i rodzaju powierzchni roboczej korpusu płużnego. Wykorzystanie oporu penetrometrycznego gleby do wyznaczania oporu jednostkowego orki.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza procesu pracy i rozwiązań konstrukcyjnych zespołów maszyn i narzędzi: do przedsiewnej i podzbiorowej uprawy roli, wieloczynnościowych zestawów uprawowych, maszyn do nawożenia nawozami mineralnymi i organicznymi, siewników zbożowych i precyzyjnych (punktowych), sadzarek do ziemniaków i rozsady, pielników i obsypników i opryskiwaczy polowych. Elementy teorii i obliczeń zespołów roboczych maszyn do uprawy, nawożenia, siewu, sadzenia i ochrony chemicznej.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach5
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-L-3Konsultacje5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C24_W01Ma wiedzę z zakresu budowy, zasady działania oraz regulacji maszyn do uprawy roli i roślin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W22ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: 1) maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, obejmującą budowę, działanie, regulację maszyn oraz teorię pracy wybranych zespołów roboczych - narzędzia i maszyny do uprawy roli, nawożenia, siewu, sadzenia, uprawy międzyrzędowej, ochrony roślin, zbioru siana, zielonek, zbioru zbóż i obróbki ziarna, zbioru ziemniaków i buraków, 2) obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmującą urządzenia transportowe, urządzenia do produkcji pasz, obiekty i urządze-nia wykorzystywane przy chowie najważniejszych gatunków zwierząt go-spodarskich, urządzenia i obiekty stosowane przy gospodarce odchodami, urządzenia do doju mechanicznego, urządzenia stosowane przy wentylacji i ogrzewaniu budynków inwentarskich oraz środki techniczne wykorzystywane w obrocie zwierzętami, z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt, 3) maszynoznawstwa leśnego, obejmującą urządzenia do zbioru, obróbki i sor-towania nasion drzew leśnych, maszyny i narzędzia stosowane przy pracach szkółkarskich, odnawianiu lasu i zalesianiu, pielęgnacji i ochronie lasu oraz stosowane przy pozyskiwaniu drewna oraz uprzątaniu pozostałości zrębowych;
TRL_1A_W23ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn rolniczych i leśnych, obejmującą techniczne i technologiczne zasady użytkowania maszyn i urządzeń, dobór parametrów użytkowania maszyn i urządzeń, procesy technologiczne w rolnictwie i leśnictwie, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, metody optymalizacji procesów technologicznych, zasady zapewnienia gotowości technicznej parku maszynowego, trwałość i niezawodność maszyn, obsługę i diagnostykę techniczną maszyn oraz ich przechowywanie, recykling, systemy informatyczne w utrzymaniu stanu technicznego maszyn;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową, działaniem podstawowych maszyn rolniczych, poznać konstrukcję głównych bloków funkcjonalnych maszyn rolniczych, poznać zasady działania organów roboczych powyższych maszyn, zapoznać się z nowymi tendencjami w budowie maszyn rolniczych
Treści programoweT-L-1Określanie typu i rodzaju powierzchni roboczej korpusu płużnego. Wykorzystanie oporu penetrometrycznego gleby do wyznaczania oporu jednostkowego orki.
Metody nauczaniaM-1Wykłady - prezentacje multimedialne Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę ćwiczeń. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada ograniczoną, podstawową wiedzę w odniesienu do programu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C24_U01Zna zasady działania oraz potrafi przeprowadzać regulacje maszyn rolniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U19potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej;
TRL_1A_U03ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
TRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
TRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U14potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach;
TRL_1A_U24potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - do-strzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U30potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową, działaniem podstawowych maszyn rolniczych, poznać konstrukcję głównych bloków funkcjonalnych maszyn rolniczych, poznać zasady działania organów roboczych powyższych maszyn, zapoznać się z nowymi tendencjami w budowie maszyn rolniczych
Treści programoweT-W-1Analiza procesu pracy i rozwiązań konstrukcyjnych zespołów maszyn i narzędzi: do przedsiewnej i podzbiorowej uprawy roli, wieloczynnościowych zestawów uprawowych, maszyn do nawożenia nawozami mineralnymi i organicznymi, siewników zbożowych i precyzyjnych (punktowych), sadzarek do ziemniaków i rozsady, pielników i obsypników i opryskiwaczy polowych. Elementy teorii i obliczeń zespołów roboczych maszyn do uprawy, nawożenia, siewu, sadzenia i ochrony chemicznej.
Metody nauczaniaM-1Wykłady - prezentacje multimedialne Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę ćwiczeń. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada ograniczone, podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C24_K01Rozumie ważność i potrzebę ochrony srodowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K02rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
TRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K05rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko, i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową, działaniem podstawowych maszyn rolniczych, poznać konstrukcję głównych bloków funkcjonalnych maszyn rolniczych, poznać zasady działania organów roboczych powyższych maszyn, zapoznać się z nowymi tendencjami w budowie maszyn rolniczych
Treści programoweT-L-1Określanie typu i rodzaju powierzchni roboczej korpusu płużnego. Wykorzystanie oporu penetrometrycznego gleby do wyznaczania oporu jednostkowego orki.
Metody nauczaniaM-1Wykłady - prezentacje multimedialne Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę ćwiczeń. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje chęc do zdobywania wiedzy i umiejetności w obszarze zwiazanych z przedmiotem
3,5
4,0
4,5
5,0