Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)

Sylabus przedmiotu Diagnostyka maszyn roboczych i pojazdów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka maszyn roboczych i pojazdów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 9 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL8 9 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi, znajomość budowy i obsługi pojazdów silnikowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pomiar szczelności przestrzeni roboczych silnika2
T-L-2Analiza spalin silnika ZI3
T-L-3Analiza i pomiar zadymienia spalin silnika ZS3
T-L-4Diagnostyka silnika przez złącze diagnostyczne EOBD1
9
wykłady
T-W-1Podstawy identyfikacji stanu technicznego1
T-W-2Analiza procesów roboczych silnika1
T-W-3Analiza procesów towarzyszących wytwarzaniu i przenoszeniu energii silnika1
T-W-4Analiza parametrów stanu technicznego układów jezdnych, kierowniczych i hamulcowych2
T-W-5Analiza parametrów stanu technicznego osprzętu elektrycznego1
T-W-6Zasady diagnostycznej oceny stanu technicznego układu napędowego1
T-W-7Badania własności trakcyjnych pojazdu1
T-W-8Badania eksploatacyjne i specjalne1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2przygotowanie do zajęć22
31
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zajęć22
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3wykład problemowy
M-4ćwiczenia laboratoryjne
M-5pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie
S-2Ocena formująca: ocena na podstawie sprawozdania
S-3Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O07-1_W01
ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
TRL_1A_W22, TRL_1A_W21R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6M-2, M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O07-1_U01
potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
TRL_1A_U20, TRL_1A_U29, TRL_1A_U08, TRL_1A_U01, TRL_1A_U16, TRL_1A_U30, TRL_1A_U04R1A_U01, R1A_U02, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-4, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O07-1_K01
jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
TRL_1A_K01, TRL_1A_K07, TRL_1A_K05R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6M-2, M-4, M-1, M-3, M-5S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O07-1_W01
ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
2,0nie ma wiedzy w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
3,0ma znikomą wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,5ma poszerzoną wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
5,0ma rozbudowaną wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O07-1_U01
potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
2,0nie potrafi wykorzystać właściwej aparatury pomiarowej do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
3,0potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów w ograniczonym zakresie
3,5wystarczająco potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,0potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,5dobrze potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
5,0doskonale potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O07-1_K01
jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
2,0nie jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby samodoskonalenia
3,0nie jest w pełni przekonany co do posiadanej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę samodoskonalenia
3,5jest częściowo świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, częściowo także rozumie potrzebę samodoskonalenia
4,0w stopniu dobrym jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
4,5jest bardzo dobrze świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
5,0jest w pełni świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, doskonale rozumie potrzebę samodoskonalenia

Literatura podstawowa

  1. Hebda M., Niziński S., Pelc H., Podstawy diagnostyki pojazdów mechanicznych, WKiŁ, Warszawa, 1980

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pomiar szczelności przestrzeni roboczych silnika2
T-L-2Analiza spalin silnika ZI3
T-L-3Analiza i pomiar zadymienia spalin silnika ZS3
T-L-4Diagnostyka silnika przez złącze diagnostyczne EOBD1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy identyfikacji stanu technicznego1
T-W-2Analiza procesów roboczych silnika1
T-W-3Analiza procesów towarzyszących wytwarzaniu i przenoszeniu energii silnika1
T-W-4Analiza parametrów stanu technicznego układów jezdnych, kierowniczych i hamulcowych2
T-W-5Analiza parametrów stanu technicznego osprzętu elektrycznego1
T-W-6Zasady diagnostycznej oceny stanu technicznego układu napędowego1
T-W-7Badania własności trakcyjnych pojazdu1
T-W-8Badania eksploatacyjne i specjalne1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2przygotowanie do zajęć22
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zajęć22
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O07-1_W01ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W22ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: 1) maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, obejmującą budowę, działanie, regulację maszyn oraz teorię pracy wybranych zespołów roboczych - narzędzia i maszyny do uprawy roli, nawożenia, siewu, sadzenia, uprawy międzyrzędowej, ochrony roślin, zbioru siana, zielonek, zbioru zbóż i obróbki ziarna, zbioru ziemniaków i buraków, 2) obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmującą urządzenia transportowe, urządzenia do produkcji pasz, obiekty i urządze-nia wykorzystywane przy chowie najważniejszych gatunków zwierząt go-spodarskich, urządzenia i obiekty stosowane przy gospodarce odchodami, urządzenia do doju mechanicznego, urządzenia stosowane przy wentylacji i ogrzewaniu budynków inwentarskich oraz środki techniczne wykorzystywane w obrocie zwierzętami, z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt, 3) maszynoznawstwa leśnego, obejmującą urządzenia do zbioru, obróbki i sor-towania nasion drzew leśnych, maszyny i narzędzia stosowane przy pracach szkółkarskich, odnawianiu lasu i zalesianiu, pielęgnacji i ochronie lasu oraz stosowane przy pozyskiwaniu drewna oraz uprzątaniu pozostałości zrębowych;
TRL_1A_W21ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie pojazdów rolniczych i leśnych, obejmującą silniki pojazdów rolniczych, układy przeno-szenia napędów, teorię ruchu pojazdów, niezbędną do: 1) rozumienia budowy i zasad działania pojazdów oraz ich charakterystyk technicznych, 2) rozumienia problemów związanych z eksploatacją silników spalinowych w pojazdach rolniczych i leśnych, 3) racjonalnego stosowania pojazdów w rolnictwie i leśnictwie;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów
Treści programoweT-W-7Badania własności trakcyjnych pojazdu
T-W-3Analiza procesów towarzyszących wytwarzaniu i przenoszeniu energii silnika
T-W-4Analiza parametrów stanu technicznego układów jezdnych, kierowniczych i hamulcowych
T-W-8Badania eksploatacyjne i specjalne
T-W-1Podstawy identyfikacji stanu technicznego
T-W-2Analiza procesów roboczych silnika
T-W-5Analiza parametrów stanu technicznego osprzętu elektrycznego
T-W-6Zasady diagnostycznej oceny stanu technicznego układu napędowego
Metody nauczaniaM-2objaśnienie lub wyjaśnienie
M-1wykład informacyjny
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
3,0ma znikomą wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,5ma poszerzoną wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
5,0ma rozbudowaną wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O07-1_U01potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U20potrafi zaplanować i nadzorować utrzymanie maszyn w produkcji rolniczej i leśnej we właściwym stanie technicznym;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U08potrafi wykorzystać poznaną wiedzę w zakresie fizyki i chemii do pomiaru podstawowych wielkości, zrozumienia i analizy zjawisk fizycznych i chemicznych występujących w obszarze produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U16wykazuje znajomość wytwórczych procedur technologicznych dla części ma-szyn i urządzeń oraz potrafi zastosować właściwe sposoby lub metody przy obsługiwaniu i utrzymywaniu maszyn;
TRL_1A_U30potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników;
TRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów
Treści programoweT-L-1Pomiar szczelności przestrzeni roboczych silnika
T-L-2Analiza spalin silnika ZI
T-L-3Analiza i pomiar zadymienia spalin silnika ZS
T-L-4Diagnostyka silnika przez złącze diagnostyczne EOBD
Metody nauczaniaM-4ćwiczenia laboratoryjne
M-5pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena na podstawie sprawozdania
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykorzystać właściwej aparatury pomiarowej do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
3,0potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów w ograniczonym zakresie
3,5wystarczająco potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,0potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
4,5dobrze potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
5,0doskonale potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O07-1_K01jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
TRL_1A_K05rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko, i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów
Treści programoweT-L-1Pomiar szczelności przestrzeni roboczych silnika
T-L-2Analiza spalin silnika ZI
T-L-3Analiza i pomiar zadymienia spalin silnika ZS
T-L-4Diagnostyka silnika przez złącze diagnostyczne EOBD
T-W-7Badania własności trakcyjnych pojazdu
T-W-3Analiza procesów towarzyszących wytwarzaniu i przenoszeniu energii silnika
T-W-4Analiza parametrów stanu technicznego układów jezdnych, kierowniczych i hamulcowych
T-W-8Badania eksploatacyjne i specjalne
T-W-1Podstawy identyfikacji stanu technicznego
T-W-2Analiza procesów roboczych silnika
T-W-5Analiza parametrów stanu technicznego osprzętu elektrycznego
T-W-6Zasady diagnostycznej oceny stanu technicznego układu napędowego
Metody nauczaniaM-2objaśnienie lub wyjaśnienie
M-4ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny
M-3wykład problemowy
M-5pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena na podstawie sprawozdania
S-3Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby samodoskonalenia
3,0nie jest w pełni przekonany co do posiadanej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę samodoskonalenia
3,5jest częściowo świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, częściowo także rozumie potrzebę samodoskonalenia
4,0w stopniu dobrym jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
4,5jest bardzo dobrze świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia
5,0jest w pełni świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, doskonale rozumie potrzebę samodoskonalenia