Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
specjalność: Zielarstwo

Sylabus przedmiotu Ogrody zimowe w hortiterapii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ogrody zimowe w hortiterapii
Specjalność Hortiterapia i dekoracje roślinne
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,48zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 5 0,30,24zaliczenie
laboratoriaL6 10 0,70,28zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii, anatomii, systematyce roślin.
W-2Znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych uprawianych we wnętrzach.
W-3Znajomość regulacji procesów życiowych roślin oraz reakcji roślin na stresy środowiskowe.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z budową i wyposażeniem ogrodu zimowego.
C-2Rozpoznawanie najważniejszych gatunków stosowanych w ogrodach zimowych.
C-3Wskazanie i dobieranie właściwych zabiegów pielęgnacyjnych wykorzystywanych w hortiterapii.
C-4Planowanie i komponowanie roślin w ogrodzie zimowym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym (asortyment, wymagania).5
5
laboratoria
T-L-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym - dobór i rozmieszczenie.4
T-L-2Zabiegi pielęgnacyjne w ogrodzie zimowym stosowane w hortiterapii (podlewanie, nawożenie, przycinanie, odmładzanie, przesadzanie, rozmnażanie, itp.).6
10
wykłady
T-W-1Ogrody zimowe wczoraj i dziś (rozwój budownictwa szklarniowego, oranżerie i pomarańczarnie, „upadek i odrodzenie” ogrodu zimowego).2
T-W-2Budowa i wyposażenie ogrodu zimowego (lokalizacja, wielkość, forma oraz materiały i technika wykonania).4
T-W-3Wpływ roślin pojemnikowych na zdrowie i samopoczucie człowieka.2
T-W-4Wymagania i pielęgnacja podstawowych grup roślin pojemnikowych stosowanych w ogrodach zimowych.6
T-W-5Plan rozmieszczenia i przykłady komponowania roślin.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Opis roślin na kolekcji4
9
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Opracowanie projektu nasadzeń.5
A-L-3Konsultacje3
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia3
21
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów5
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające – wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-2Metody eksponujące – ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych
M-3Metody praktyczne – prezentacja, pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna
S-2Ocena formująca: Rozpoznawanie roślin
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D09-ht_W01
Rozpoznaje podstawowe gatunki roślin pojemnikowych stosowanych w ogrodach zimowych.
OG_1A_W23R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-2T-A-1, T-L-1, T-W-5M-3, M-2, M-1S-2
OG_1A_D09-ht_W02
Zna budowę i wyposażenie ogrodu zimowego oraz jego znaczenie w hortiterapii.
OG_1A_W22R1A_W05InzA_W02C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2M-3, M-2, M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D09-ht_U01
Dobiera i proponuje odpowiednie dla poszczególnych gatunków i grup pacjentów zabiegi pielęgnacyjne.
OG_1A_U15R1A_U04, R1A_U06InzA_U07, InzA_U08C-3T-L-2, T-W-4M-1, M-3, M-2S-1
OG_1A_D09-ht_U02
Dobiera gatunki nadające się do zastosowania w ogrodzie zimowym.
OG_1A_U15R1A_U04, R1A_U06InzA_U07, InzA_U08C-4T-A-1, T-W-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D09-ht_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w budowie i wyposażeniu ogrodu zimowego.
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-1, T-W-2M-3, M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D09-ht_W01
Rozpoznaje podstawowe gatunki roślin pojemnikowych stosowanych w ogrodach zimowych.
2,0
3,0Student na podstawie cech morfologicznych rozpoznaje podstawowe rodzaje i gatunki roślin ozdobnych stosowanych w ogrodzie zimowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_D09-ht_W02
Zna budowę i wyposażenie ogrodu zimowego oraz jego znaczenie w hortiterapii.
2,0
3,0Student zna budowę i wyposażenie ogrodu zimowego oraz jego znaczenie w hortiterapii.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D09-ht_U01
Dobiera i proponuje odpowiednie dla poszczególnych gatunków i grup pacjentów zabiegi pielęgnacyjne.
2,0
3,0Student proponuje odpowiednie dla podstawowych gatunków, stosowanych w ogrodach zimowych, zalecenia pielęgnacyjne.
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_D09-ht_U02
Dobiera gatunki nadające się do zastosowania w ogrodzie zimowym.
2,0
3,0Student dobiera gatunki nadające się do stosowania w ogrodzie zimowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D09-ht_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w budowie i wyposażeniu ogrodu zimowego.
2,0
3,0Student ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w budowie i wyposażeniu ogrodu zimowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Frantz J., Hanke S., Krampen M., Schempp D., Bliżej natury. Ogród zimowy. Przykłady projektów architektonicznych i rozmieszczenia roślin., Arkady, Warszawa, 2000
  2. Kawollek W., Mierswa D., Ogród zimowy w domu., Multico, Warszawa, 1996
  3. Longman D., Pielęgnowanie roślin pokojowych., Multico i PWRiL, Warszawa, 1992
  4. Bürki M., Fuchs M., Leksykon roślin doniczkowych i balkonowych., Świat Książki, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Tonecki J., Łukaszewska A.J., Rozmnażanie roślin ozdobnych., SGGW, Warszawa, 1996
  2. Rak J., Pielęgnowanie roślin pokojowych. Cz. II., Multico, Warszawa, 1996
  3. Wolverton B.C., Rośliny przyjazne dla domu. 50 roślin doniczkowych, które pomogą oczyścić powietrze w domu i biurze., Korporint – Elew, Warszawa, 1996
  4. Łabanowski G., Orlikowski L., Wojdyła A., Jak pielęgnować rośliny doniczkowe. Choroby i szkodniki., Multico, Warszawa, 2011
  5. Kotter E., Pielęgnowanie i leczenie roślin pokojowych., Delta W-Z, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym (asortyment, wymagania).5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym - dobór i rozmieszczenie.4
T-L-2Zabiegi pielęgnacyjne w ogrodzie zimowym stosowane w hortiterapii (podlewanie, nawożenie, przycinanie, odmładzanie, przesadzanie, rozmnażanie, itp.).6
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogrody zimowe wczoraj i dziś (rozwój budownictwa szklarniowego, oranżerie i pomarańczarnie, „upadek i odrodzenie” ogrodu zimowego).2
T-W-2Budowa i wyposażenie ogrodu zimowego (lokalizacja, wielkość, forma oraz materiały i technika wykonania).4
T-W-3Wpływ roślin pojemnikowych na zdrowie i samopoczucie człowieka.2
T-W-4Wymagania i pielęgnacja podstawowych grup roślin pojemnikowych stosowanych w ogrodach zimowych.6
T-W-5Plan rozmieszczenia i przykłady komponowania roślin.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Opis roślin na kolekcji4
9
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Opracowanie projektu nasadzeń.5
A-L-3Konsultacje3
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia3
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów5
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D09-ht_W01Rozpoznaje podstawowe gatunki roślin pojemnikowych stosowanych w ogrodach zimowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W23student rozpoznaje i charakteryzuje najważniejsze gospodarczo grupy, gatunki i odmiany roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Rozpoznawanie najważniejszych gatunków stosowanych w ogrodach zimowych.
Treści programoweT-A-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym (asortyment, wymagania).
T-L-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym - dobór i rozmieszczenie.
T-W-5Plan rozmieszczenia i przykłady komponowania roślin.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne – prezentacja, pokaz
M-2Metody eksponujące – ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych
M-1Metody podające – wykład informacyjny, konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Rozpoznawanie roślin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na podstawie cech morfologicznych rozpoznaje podstawowe rodzaje i gatunki roślin ozdobnych stosowanych w ogrodzie zimowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D09-ht_W02Zna budowę i wyposażenie ogrodu zimowego oraz jego znaczenie w hortiterapii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W22student ma podstawową wiedzę z zakresu terapii ogrodniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z budową i wyposażeniem ogrodu zimowego.
Treści programoweT-W-1Ogrody zimowe wczoraj i dziś (rozwój budownictwa szklarniowego, oranżerie i pomarańczarnie, „upadek i odrodzenie” ogrodu zimowego).
T-W-3Wpływ roślin pojemnikowych na zdrowie i samopoczucie człowieka.
T-W-2Budowa i wyposażenie ogrodu zimowego (lokalizacja, wielkość, forma oraz materiały i technika wykonania).
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne – prezentacja, pokaz
M-2Metody eksponujące – ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych
M-1Metody podające – wykład informacyjny, konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna budowę i wyposażenie ogrodu zimowego oraz jego znaczenie w hortiterapii.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D09-ht_U01Dobiera i proponuje odpowiednie dla poszczególnych gatunków i grup pacjentów zabiegi pielęgnacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U15student posiada umiejętność wykonywania podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych w uprawach ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Wskazanie i dobieranie właściwych zabiegów pielęgnacyjnych wykorzystywanych w hortiterapii.
Treści programoweT-L-2Zabiegi pielęgnacyjne w ogrodzie zimowym stosowane w hortiterapii (podlewanie, nawożenie, przycinanie, odmładzanie, przesadzanie, rozmnażanie, itp.).
T-W-4Wymagania i pielęgnacja podstawowych grup roślin pojemnikowych stosowanych w ogrodach zimowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-3Metody praktyczne – prezentacja, pokaz
M-2Metody eksponujące – ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student proponuje odpowiednie dla podstawowych gatunków, stosowanych w ogrodach zimowych, zalecenia pielęgnacyjne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D09-ht_U02Dobiera gatunki nadające się do zastosowania w ogrodzie zimowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U15student posiada umiejętność wykonywania podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych w uprawach ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Planowanie i komponowanie roślin w ogrodzie zimowym.
Treści programoweT-A-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym (asortyment, wymagania).
T-W-5Plan rozmieszczenia i przykłady komponowania roślin.
T-L-1Rośliny ozdobne w ogrodzie zimowym - dobór i rozmieszczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-2Metody eksponujące – ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych
M-3Metody praktyczne – prezentacja, pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dobiera gatunki nadające się do stosowania w ogrodzie zimowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D09-ht_K01Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w budowie i wyposażeniu ogrodu zimowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z budową i wyposażeniem ogrodu zimowego.
Treści programoweT-W-1Ogrody zimowe wczoraj i dziś (rozwój budownictwa szklarniowego, oranżerie i pomarańczarnie, „upadek i odrodzenie” ogrodu zimowego).
T-W-2Budowa i wyposażenie ogrodu zimowego (lokalizacja, wielkość, forma oraz materiały i technika wykonania).
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne – prezentacja, pokaz
M-1Metody podające – wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-2Metody eksponujące – ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie stosowania nowych technologii w budowie i wyposażeniu ogrodu zimowego.
3,5
4,0
4,5
5,0