Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
specjalność: Zielarstwo

Sylabus przedmiotu Podstawy dekoracji roślinnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy dekoracji roślinnych
Specjalność Hortiterapia i dekoracje roślinne
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu roślin ozdobnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z rozwojem dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów i podstawowymi regułami dekoracji roślinnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Dekoracje roślinne świata antycznego. Średniowieczne dekoracje roślinne.2
T-W-2Renesansowe kompozycje roślinne. Barok i rokoko, dekoracyjność kompozycji roślinnych.2
T-W-3Klasycystyczne kompozycje roślinne. Dekoracje roślinne w XIX wieku. Style w dekoracjach roślinnych XX wieku.2
T-W-4Znaczenie roślin w kulturze dalekiego Wschodu. Dzieje ikebany.2
T-W-5Symbolika ikebany. Szkoły ikebany. Wpływ ikebany na roślinne kompozycje europejskie.2
T-W-6Znaczenie roślin w obrzędach i zwyczajach w kulturze orientalnej.2
T-W-7Elementy dekoracji roślinnej. Cz. I. Punkt. Linie geometryczne i naturalne. Forma podstawowa i wolna.2
T-W-8Elementy dekoracji roślinnej. Cz. II. Płaszczyzna. Podział płaszczyzny. Kontur. Struktura i faktura powierzchni. Bryła, wnętrze bryły.2
T-W-9Elementy dekoracji roślinnej. Cz. III. Proporcje i modyfikacje proporcji. Światło i cień. Głębia.2
T-W-10Barwa w kompozycji roślinnej. Koło barw. Właściwości barw.2
T-W-11Sposób oddziaływania barw na człowieka. Systematyka barw.2
T-W-12Zasady łączenia barw w dekoracji roślinnej. Harmonia i kontrast barw. Relatywizm barw.2
T-W-13Znaczenie barw w dekoracji roślinnej. Symbolika barw.2
T-W-14Rodzaje porządku i struktur porządku w dekoracji roślinnej.2
T-W-15Grupowanie, stopniowanie i rozproszenie elementów w dekoracji roślinnej.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2samodzielne studiowanie treści programowych10
A-W-3konsultacje10
A-W-4przygotowanie do zaliczenia formy zajęć10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych , filmy instruktażowe)
M-4Metody praktyczne (pokaz)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D03-ht_W01
Student charakteryzuje rozwój dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów. Zna podstawowe reguły kompozycji roślinnej. Objaśnia czynniki kształtujące formy i style dekoracji roślinnych. Rozpoznaje historyczne formy dekoracji roślinnych.
OG_1A_W20R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4M-4, M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D03-ht_U01
Student potrafi określić proporcję, dobrać barwy, ustalić zasady hierarchii w kompozycji. Dobiera na zasadzie harmonii lub kontrastu elementy składowe kompozycji. Potrafi stosować zasady porządkowania w kompozycji. Wskazuje na współdziałanie cech plastycznych tworzywa i reguł kompozycyjnych w dekoracjach roślinnych.
OG_1A_U03R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1T-W-7, T-W-8, T-W-13, T-W-11, T-W-10, T-W-14, T-W-12, T-W-15, T-W-9M-1, M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D03-ht_K01
Student ma świadomość ważności samodoskonalenia, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu podstaw dekoracji roślinnych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-8, T-W-9, T-W-11, T-W-13, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-14, T-W-2, T-W-5, T-W-15, T-W-1, T-W-10, T-W-12, T-W-7M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D03-ht_W01
Student charakteryzuje rozwój dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów. Zna podstawowe reguły kompozycji roślinnej. Objaśnia czynniki kształtujące formy i style dekoracji roślinnych. Rozpoznaje historyczne formy dekoracji roślinnych.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna dzieje dekoracji roślinnych i zasady ich tworzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D03-ht_U01
Student potrafi określić proporcję, dobrać barwy, ustalić zasady hierarchii w kompozycji. Dobiera na zasadzie harmonii lub kontrastu elementy składowe kompozycji. Potrafi stosować zasady porządkowania w kompozycji. Wskazuje na współdziałanie cech plastycznych tworzywa i reguł kompozycyjnych w dekoracjach roślinnych.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym umie okreslić proporcje, barwy, elementy kompozycji w dekoracjach roślinnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D03-ht_K01
Student ma świadomość ważności samodoskonalenia, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu podstaw dekoracji roślinnych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu podstaw dekoracji roślinnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Walther B., Kompozycje kwiatowe, KDC, 2011
  2. Conder J., Kwiaty Japonii i sztuka kompozycji kwiatowych, Universitas, Kraków, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dekoracje roślinne świata antycznego. Średniowieczne dekoracje roślinne.2
T-W-2Renesansowe kompozycje roślinne. Barok i rokoko, dekoracyjność kompozycji roślinnych.2
T-W-3Klasycystyczne kompozycje roślinne. Dekoracje roślinne w XIX wieku. Style w dekoracjach roślinnych XX wieku.2
T-W-4Znaczenie roślin w kulturze dalekiego Wschodu. Dzieje ikebany.2
T-W-5Symbolika ikebany. Szkoły ikebany. Wpływ ikebany na roślinne kompozycje europejskie.2
T-W-6Znaczenie roślin w obrzędach i zwyczajach w kulturze orientalnej.2
T-W-7Elementy dekoracji roślinnej. Cz. I. Punkt. Linie geometryczne i naturalne. Forma podstawowa i wolna.2
T-W-8Elementy dekoracji roślinnej. Cz. II. Płaszczyzna. Podział płaszczyzny. Kontur. Struktura i faktura powierzchni. Bryła, wnętrze bryły.2
T-W-9Elementy dekoracji roślinnej. Cz. III. Proporcje i modyfikacje proporcji. Światło i cień. Głębia.2
T-W-10Barwa w kompozycji roślinnej. Koło barw. Właściwości barw.2
T-W-11Sposób oddziaływania barw na człowieka. Systematyka barw.2
T-W-12Zasady łączenia barw w dekoracji roślinnej. Harmonia i kontrast barw. Relatywizm barw.2
T-W-13Znaczenie barw w dekoracji roślinnej. Symbolika barw.2
T-W-14Rodzaje porządku i struktur porządku w dekoracji roślinnej.2
T-W-15Grupowanie, stopniowanie i rozproszenie elementów w dekoracji roślinnej.2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2samodzielne studiowanie treści programowych10
A-W-3konsultacje10
A-W-4przygotowanie do zaliczenia formy zajęć10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D03-ht_W01Student charakteryzuje rozwój dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów. Zna podstawowe reguły kompozycji roślinnej. Objaśnia czynniki kształtujące formy i style dekoracji roślinnych. Rozpoznaje historyczne formy dekoracji roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rozwojem dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów i podstawowymi regułami dekoracji roślinnych
Treści programoweT-W-3Klasycystyczne kompozycje roślinne. Dekoracje roślinne w XIX wieku. Style w dekoracjach roślinnych XX wieku.
T-W-6Znaczenie roślin w obrzędach i zwyczajach w kulturze orientalnej.
T-W-2Renesansowe kompozycje roślinne. Barok i rokoko, dekoracyjność kompozycji roślinnych.
T-W-5Symbolika ikebany. Szkoły ikebany. Wpływ ikebany na roślinne kompozycje europejskie.
T-W-1Dekoracje roślinne świata antycznego. Średniowieczne dekoracje roślinne.
T-W-4Znaczenie roślin w kulturze dalekiego Wschodu. Dzieje ikebany.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne (pokaz)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych , filmy instruktażowe)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna dzieje dekoracji roślinnych i zasady ich tworzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D03-ht_U01Student potrafi określić proporcję, dobrać barwy, ustalić zasady hierarchii w kompozycji. Dobiera na zasadzie harmonii lub kontrastu elementy składowe kompozycji. Potrafi stosować zasady porządkowania w kompozycji. Wskazuje na współdziałanie cech plastycznych tworzywa i reguł kompozycyjnych w dekoracjach roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rozwojem dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów i podstawowymi regułami dekoracji roślinnych
Treści programoweT-W-7Elementy dekoracji roślinnej. Cz. I. Punkt. Linie geometryczne i naturalne. Forma podstawowa i wolna.
T-W-8Elementy dekoracji roślinnej. Cz. II. Płaszczyzna. Podział płaszczyzny. Kontur. Struktura i faktura powierzchni. Bryła, wnętrze bryły.
T-W-13Znaczenie barw w dekoracji roślinnej. Symbolika barw.
T-W-11Sposób oddziaływania barw na człowieka. Systematyka barw.
T-W-10Barwa w kompozycji roślinnej. Koło barw. Właściwości barw.
T-W-14Rodzaje porządku i struktur porządku w dekoracji roślinnej.
T-W-12Zasady łączenia barw w dekoracji roślinnej. Harmonia i kontrast barw. Relatywizm barw.
T-W-15Grupowanie, stopniowanie i rozproszenie elementów w dekoracji roślinnej.
T-W-9Elementy dekoracji roślinnej. Cz. III. Proporcje i modyfikacje proporcji. Światło i cień. Głębia.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych , filmy instruktażowe)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym umie okreslić proporcje, barwy, elementy kompozycji w dekoracjach roślinnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D03-ht_K01Student ma świadomość ważności samodoskonalenia, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu podstaw dekoracji roślinnych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rozwojem dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów i podstawowymi regułami dekoracji roślinnych
Treści programoweT-W-8Elementy dekoracji roślinnej. Cz. II. Płaszczyzna. Podział płaszczyzny. Kontur. Struktura i faktura powierzchni. Bryła, wnętrze bryły.
T-W-9Elementy dekoracji roślinnej. Cz. III. Proporcje i modyfikacje proporcji. Światło i cień. Głębia.
T-W-11Sposób oddziaływania barw na człowieka. Systematyka barw.
T-W-13Znaczenie barw w dekoracji roślinnej. Symbolika barw.
T-W-3Klasycystyczne kompozycje roślinne. Dekoracje roślinne w XIX wieku. Style w dekoracjach roślinnych XX wieku.
T-W-4Znaczenie roślin w kulturze dalekiego Wschodu. Dzieje ikebany.
T-W-6Znaczenie roślin w obrzędach i zwyczajach w kulturze orientalnej.
T-W-14Rodzaje porządku i struktur porządku w dekoracji roślinnej.
T-W-2Renesansowe kompozycje roślinne. Barok i rokoko, dekoracyjność kompozycji roślinnych.
T-W-5Symbolika ikebany. Szkoły ikebany. Wpływ ikebany na roślinne kompozycje europejskie.
T-W-15Grupowanie, stopniowanie i rozproszenie elementów w dekoracji roślinnej.
T-W-1Dekoracje roślinne świata antycznego. Średniowieczne dekoracje roślinne.
T-W-10Barwa w kompozycji roślinnej. Koło barw. Właściwości barw.
T-W-12Zasady łączenia barw w dekoracji roślinnej. Harmonia i kontrast barw. Relatywizm barw.
T-W-7Elementy dekoracji roślinnej. Cz. I. Punkt. Linie geometryczne i naturalne. Forma podstawowa i wolna.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych , filmy instruktażowe)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu podstaw dekoracji roślinnych.
3,5
4,0
4,5
5,0