Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: lakiery i pokrycia ochronne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe II
Specjalność recykling
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiadomości o właściwościach materiałow polimerowych, technologie przetwarzania materiałów
W-2brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
C-2Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.15
T-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.15
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2studia literaturowe15
A-S-3uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia fakultatywne
M-2Zajęcia fakultatywne
M-3Zajęcia fakultatywne
M-4Zajęcia fakultatywne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
S-3Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
S-4Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/11_W01
przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu
IM_2A_W06, IM_2A_W03T2A_W02, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11C-1T-S-1M-1S-1
IM_2A_R/11_W02
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
IM_2A_W02, IM_2A_W03T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-2T-S-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/11_U01
w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty
IM_2A_U13, IM_2A_U01, IM_2A_U10T2A_U01, T2A_U02, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U16, T2A_U17C-1T-S-1M-1S-1
IM_2A_R/11_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment.
IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U01, IM_2A_U09T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19C-2T-S-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/11_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1T-S-1M-1S-1
IM_2A_R/11_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-2T-S-2M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/11_W01
przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu
2,0nie bierze udziału w zajeciach lun jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu wiecej niżdostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdo0bywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literayturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym
IM_2A_R/11_W02
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym.
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym.
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/11_U01
w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty
2,0nie bierze udziału w zajęciach lub jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywnośc w w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazzuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu bardzodobrym
IM_2A_R/11_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym.
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym.
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym.
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/11_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny
2,0nie bierze udzialu w zajęciach lub nie jest aktywny
3,0wykazuje aktywność w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywnośc w stopniu bardzo dobrym
IM_2A_R/11_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu batdzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Indywidualne rozpoznanie literatury, ., 2011
  2. Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011

Literatura dodatkowa

  1. indywidualnie do tematu pracye, ., 2011
  2. Analiza patentowa, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.15
T-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.15
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2studia literaturowe15
A-S-3uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/11_W01przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W06Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
Treści programoweT-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udziału w zajeciach lun jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu wiecej niżdostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdo0bywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literayturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/11_W02Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych
Treści programoweT-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym.
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym.
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/11_U01w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U13Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować samokształcenie
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U10Potrafi dokonywać oceny nowoczesności rozwiązania technologicznego i materiałowego wyrobu z punktu widzenia własności intelektualnej oraz ochrony środowiska a także uwzględniając inne aspekty pozatechniczne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
Treści programoweT-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udziału w zajęciach lub jest nie aktywny
3,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywnośc w w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym
5,0wykazzuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu bardzodobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/11_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U09Potrafi zaplanować proces badania wyrobu pod kątem właściwości użytkowych i cyklu życia oraz aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych
Treści programoweT-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym.
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym.
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym.
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/11_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej
Treści programoweT-S-1przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udzialu w zajęciach lub nie jest aktywny
3,0wykazuje aktywność w stopniu dostatecznym
3,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dostatecznym
4,0wykazuje aktywność w stopniu dobrym
4,5wykazuje aktywność w stopniu ponad dobrym
5,0wykazuje aktywnośc w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/11_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych
Treści programoweT-S-2Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu batdzo dobrym