Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: lakiery i pokrycia ochronne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność korzystania z baz danych i zasobów bibliotecznych
W-2Bez wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wykształcenie umiejętności planowania i realizacji pracy dyplomowej magisterskiej
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
C-3Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wymagania, rodzaje i planowanie pracy dyplomowej. Poszukiwanie i przeglądanie materiałów źródłowych, prac badawczych, katalogów, norm; sposoby cytowania odnośników literaturowych. Układ pracy – podział na części, rozdziały, załączniki. Zawartość poszczególnych składowych. Sposoby prezentacji rysunków, tabel, wzorów, spisów, itd. Przygotowanie i realizacja prac doświadczalnych. Interpretacja uzyskanych wyników badań, sposoby ich opracowania i prezentowania, błędy pomiarów. Opracowanie podsumowania i wniosków. Sposoby przygotowania prezentacji multimedialnych - planowanie, treść, forma, wskazówki dotyczące prezentacji ustnej.7
T-S-2Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych wygłoszonych przez studentów.8
T-S-3Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .15
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Wyszukiwanie źródeł informacji dla przydzielonego zadania projektowego10
A-S-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej5
A-S-4uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, pogadanka, wyjaśnienie
M-2Zajęcia fakultatywne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
S-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/11_W01
Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy dyplomowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu.
IM_2A_W03T2A_W02, T2A_W05, T2A_W07C-1, C-2T-S-1, T-S-2M-1S-1
IM_2A_KPF/11_W02
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
IM_2A_W02, IM_2A_W03T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-3T-S-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/11_U01
Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej
IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U01T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10C-1, C-2T-S-1, T-S-2M-1S-1
IM_2A_KPF/11_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment
IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U01, IM_2A_U09T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19C-3T-S-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/11_K01
Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji
IM_2A_K02T2A_K07C-1, C-2T-S-1, T-S-2M-1S-1
IM_2A_KPF/11_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-3T-S-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/11_W01
Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy dyplomowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu.
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów.
IM_2A_KPF/11_W02
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/11_U01
Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów.
IM_2A_KPF/11_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/11_K01
Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji
2,0Student ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizację pracy
3,0Student ujawnia mierne przygotowanie do realizacji pracy
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student aktywnie uczestniczy w realizacji pracy i wykazuje terminowość w realizacji kolejnych zadań
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student samodzielnie dąży do poszerzenia wiedzy i umiejętności, które może wykorzystać w realizacji pracy. Pracę realizuje w terminie.
IM_2A_KPF/11_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000
  2. Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Analiza patentowa, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymagania, rodzaje i planowanie pracy dyplomowej. Poszukiwanie i przeglądanie materiałów źródłowych, prac badawczych, katalogów, norm; sposoby cytowania odnośników literaturowych. Układ pracy – podział na części, rozdziały, załączniki. Zawartość poszczególnych składowych. Sposoby prezentacji rysunków, tabel, wzorów, spisów, itd. Przygotowanie i realizacja prac doświadczalnych. Interpretacja uzyskanych wyników badań, sposoby ich opracowania i prezentowania, błędy pomiarów. Opracowanie podsumowania i wniosków. Sposoby przygotowania prezentacji multimedialnych - planowanie, treść, forma, wskazówki dotyczące prezentacji ustnej.7
T-S-2Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych wygłoszonych przez studentów.8
T-S-3Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .15
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Wyszukiwanie źródeł informacji dla przydzielonego zadania projektowego10
A-S-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej5
A-S-4uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/11_W01Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy dyplomowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności planowania i realizacji pracy dyplomowej magisterskiej
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-S-1Wymagania, rodzaje i planowanie pracy dyplomowej. Poszukiwanie i przeglądanie materiałów źródłowych, prac badawczych, katalogów, norm; sposoby cytowania odnośników literaturowych. Układ pracy – podział na części, rozdziały, załączniki. Zawartość poszczególnych składowych. Sposoby prezentacji rysunków, tabel, wzorów, spisów, itd. Przygotowanie i realizacja prac doświadczalnych. Interpretacja uzyskanych wyników badań, sposoby ich opracowania i prezentowania, błędy pomiarów. Opracowanie podsumowania i wniosków. Sposoby przygotowania prezentacji multimedialnych - planowanie, treść, forma, wskazówki dotyczące prezentacji ustnej.
T-S-2Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych wygłoszonych przez studentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, pogadanka, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/11_W02Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/11_U01Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności planowania i realizacji pracy dyplomowej magisterskiej
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-S-1Wymagania, rodzaje i planowanie pracy dyplomowej. Poszukiwanie i przeglądanie materiałów źródłowych, prac badawczych, katalogów, norm; sposoby cytowania odnośników literaturowych. Układ pracy – podział na części, rozdziały, załączniki. Zawartość poszczególnych składowych. Sposoby prezentacji rysunków, tabel, wzorów, spisów, itd. Przygotowanie i realizacja prac doświadczalnych. Interpretacja uzyskanych wyników badań, sposoby ich opracowania i prezentowania, błędy pomiarów. Opracowanie podsumowania i wniosków. Sposoby przygotowania prezentacji multimedialnych - planowanie, treść, forma, wskazówki dotyczące prezentacji ustnej.
T-S-2Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych wygłoszonych przez studentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, pogadanka, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów.
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/11_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U09Potrafi zaplanować proces badania wyrobu pod kątem właściwości użytkowych i cyklu życia oraz aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/11_K01Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć inżynierii materiałowej i innych aspektów działalności inżyniera – technologa materiałów; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności planowania i realizacji pracy dyplomowej magisterskiej
C-2Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-S-1Wymagania, rodzaje i planowanie pracy dyplomowej. Poszukiwanie i przeglądanie materiałów źródłowych, prac badawczych, katalogów, norm; sposoby cytowania odnośników literaturowych. Układ pracy – podział na części, rozdziały, załączniki. Zawartość poszczególnych składowych. Sposoby prezentacji rysunków, tabel, wzorów, spisów, itd. Przygotowanie i realizacja prac doświadczalnych. Interpretacja uzyskanych wyników badań, sposoby ich opracowania i prezentowania, błędy pomiarów. Opracowanie podsumowania i wniosków. Sposoby przygotowania prezentacji multimedialnych - planowanie, treść, forma, wskazówki dotyczące prezentacji ustnej.
T-S-2Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych wygłoszonych przez studentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, pogadanka, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizację pracy
3,0Student ujawnia mierne przygotowanie do realizacji pracy
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student aktywnie uczestniczy w realizacji pracy i wykazuje terminowość w realizacji kolejnych zadań
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student samodzielnie dąży do poszerzenia wiedzy i umiejętności, które może wykorzystać w realizacji pracy. Pracę realizuje w terminie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/11_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac .
Metody nauczaniaM-2Zajęcia fakultatywne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci .
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny
3,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym
4,5Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym
5,0Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym