Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O7/06_U01 | Umiejętność projektowania i implementacji przykładowych baz danych specjalnego przeznaczenia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U11 | ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych |
---|
I_1A_U12 | umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność tworzenia, projektowania i zastosowania post relacyjnych i obiektowych baz danych |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Sprawozdanie z poprzedniego labratorium.
Wejściówka.
Projekt bazy danych z ewidencją mutimediów i tworzenie aplikacji dostępowej do przykładowej bazy multimedialnej. |
---|
T-L-4 | Sprawozdanie z poprzedniego laboratorium.
Wejściówka.
Tworzenie przykładowej bazy wielowersyjnej.
Sprawozdanie z laboratorium. |
T-W-9 | Bazy tekstowe i hipertekstowe – zadania i modele systemu zarządzania bazami tekstowymi. Słownikowe bazy danych. |
T-W-1 | Obiektowe bazy danych – istota, architektura, systemy komercyjne, przykładowe zastosowania i problemy. Metody mapowania obiektowo-relacyjnego. |
T-W-5 | Geograficzne i multimedialne bazy danych - istota, architektura, systemy komercyjne, przykładowe zastosowania, języki zapytań w multimedialnych bazach danych. |
T-W-7 | Bazy danych statystycznych – istota, problemy, metody dostępu. |
T-W-2 | Temporalne bazy danych – istota, architektura, systemy komercyjne, przykładowe zastosowania i problemy. Modele baz temporalnych. |
T-W-3 | Multimedialne bazy danych – standardy i rozwiązania komercyjne. Zapytania w multimedialnych bazach danych. Zapytania w języku SQL-MM. |
T-W-6 | Wielowersyjne bazy danych – modele wielowersyjnych baz danych, ocena modeli, charakterystyka zastosowań, komercyjne rozwiązania, zalety wielowersyjnych baz danych, wielowersyjne hurtownie danych. |
T-W-4 | Bazy aktywne, triggery i agenty w bazach danych, reguły aktywności, systemy komercyjne, przykładowe zastosowania i problemy. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda aktywna problemowa z analizą systemową na ćwiczeniach |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
Laboratorium oraz ćwiczenia : Ogólna ocena formująca ze sprawozdanów, soawozdań, wejściówek i aktywnej obecności
Ocena z przedmiotu = 0,6 * ocena z egzaminu + 0,2 * (ocena z laboratorium + ocena z ćwiczeń) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | umie zaimplementować przykładową bazę danych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |