Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O4/12_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zidentyfikować omawiane rodzaje sieci, potrafi połączyć węzły sieci adekwatnym okablowaniem, potrafi posługiwać się wybranym protokołem komunikacyjnym w zakresie omawianych sieci. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U05 | potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności doboru sieci do realizacji zadania wymiany danych w różnych urządzeniach |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Sieci CAN - praktyczna realizacja komunikacji z wykorzystaniem wybranych platform uruchomieniowych. |
---|
T-L-1 | Implementacja sieci przewodowej z wykorzystaniem wybranego interfejsu szeregowego oparta na własnym protokole. |
T-L-3 | Realizacja systemu pomiarowego opartego na wybranej sieci bezprzewodowej. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-4 | Metoda projektów |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować podstawowe rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi zastosować wybrany protokół
komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci. |
3,5 | Student potrafi zidentyfikować podstawowe rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować
odpowiedni protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci. |
4,0 | Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować
odpowiedni protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci. |
4,5 | Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować
odpowiedni rodzaj sieci jak i protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci. Ponadto umie dokonać
szczegółowej analizy zaproponowanego rozwiązania. |
5,0 | Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi samodzielnie zaproponować,
zaprojektować i wykonać dedykowaną sieć specjalną realizującą postawione zadanie inżynierskie. Ponadto umie dokonać
szczegółowej, krytycznej analizy zaproponowanego rozwiązania. |