Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O4/07_U01 | Student będzie potrafił wykonać syntezę własnego procesora w strukturze FPGA dla wybranej aplikacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U03 | umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykonania projektu układu konfiguralnego od specyfikacji przez implementację do testowania. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności oceny jakości i zysku z wykorzystania układu FPGA zamiast konwencjonalnego mikroprocesora. |
Treści programowe | T-W-4 | Kosynteza sprzętowo-programowa oraz synteza poziomu architektury. |
---|
T-W-3 | Budowa układów CPLD i FPGA. |
T-W-5 | Obliczanie parametrów układów konfigurowalnych. |
T-W-2 | Podstawy programowalnych układów logicznych. |
T-W-1 | Języki opisu sprzętu: język VHDL, system Verilog oraz Verilog2001. |
T-L-1 | Zapoznanie się z językami opisu sprzętu: język VHDL, system Verilog oraz Verilog2001. |
T-L-4 | Optymalizacja wynikowej struktury procesora dla wybranego zadania. |
T-L-3 | Przeprowadzenie syntezy poziomu architektury dla wybranego zadania. |
T-L-2 | Przeprowadzenie kosyntezy sprzętowo - programowej dla wybranego problemu. |
Metody nauczania | M-3 | Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać podstawową syntezę własnego procesora w strukturze FPGA dla wybranej aplikacji. |
3,5 | Student potrafi wykonać i opisać syntezę własnego procesora w strukturze FPGA dla wybranej aplikacji. |
4,0 | Student potrafi wykonać i opisać syntezę własnego procesora w strukturze FPGA dla wybranej aplikacji oraz dokonać jej oceny. |
4,5 | Student potrafi wykonać i opisać syntezę własnego procesora w strukturze FPGA dla wybranej aplikacji oraz dokonać jej oceny i analizy. |
5,0 | Student potrafi wykonać i opisać syntezę własnego procesora w strukturze FPGA dla wybranej aplikacji oraz dokonać jej oceny i analizy, a także schrakteryzować etapy jej wykonania. |