Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_A/02_K01 | -student wie,jaki wpływ na organizm ma ruch , potrafi sprawić aby cwiczenia stały sie nawykiem , zna różne formy aktywności ruchowej.
-posiada umiejętność zaplanowania własnej aktywności fizycznej w cyklach tygodniowym,miesięcznym , rocznym, wakacyjnym (urlopowym) |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_K01 | świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą |
---|
I_1A_K05 | rozumienie potrzebę mobilności |
I_1A_K06 | ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych |
I_1A_K08 | ma nawyki do prowadzenia zdrowego trybu życia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
T1A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | - dostarczenie wiedzy o wpływie aktywności ruchowej na organizm człowieka,wyrobienie właściwych nawyków potrzebnych do prowadzenia prozdrowotnego stylu życia
- zapoznanie z różnymi rodzajami zagrożeń dla zdrowia człowieka i sposobami ich eliminowania
lub zminimalizowania
- wyrobieniem nawyków i przyzwyczajeń związanych z ochroną i doskonaleniem zdrowia
i fizycznego i psychicznego |
---|
Treści programowe | T-W-1 | - czynniki warunkujące prozdrowotny styl życia
- aktywność ruchowa ,praca,wzpocznek,czas wolny
- wpływ systematycznej aktywności ruchowej na życie człowieka
- zalecany wysiłek fizyczny w zależności od wieku stanu zdrowia, płci
- aktywność ruchowa jako sposób przeciwdziałania na otyłości
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
Metody nauczania | M-1 | -wykład
-pogadanka
-pokaz
-opis |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: -kololokwium
-projekt grupowy
-zaliczenie ustne
-zliczenie na podstawie obecności |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | - nie uczęszcza na zajęcia
- wykazuje obojętność w stosunku do wiedzy
- nie wywiązuje się z poleceń i zadań przekazywanych przez wykładowcę |
3,0 | |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |