Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Zagadnienia wspólne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Zagadnienia wspólne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie podstawowej wiedzy z ze statystyki opisowej, a także ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zapisów dotyczących wartości pieniądza w czasie, podstawowych pojęć z rachunkowości i kosztorysowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy matematyki finansowej6
T-W-2Elementy rachunkowości4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych20
A-W-3Czytanie wskazanej literatury20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu40
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN6_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące wartości pieniądza w czasie podstawowe pojęcia z rachunkowości i kosztorysowania

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN6_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, oraz wykorzystuje i dobiera właściwe rozwiązania
C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN6_K01
Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z wyceną i zarządzaniem nieruchomościami
C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN6_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące wartości pieniądza w czasie podstawowe pojęcia z rachunkowości i kosztorysowania
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedze w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN6_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, oraz wykorzystuje i dobiera właściwe rozwiązania
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN6_K01
Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z wyceną i zarządzaniem nieruchomościami
2,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więce niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kiziukiewicz T., Rachunkowość zarządcza, Export, Wrocław, 2009
  2. Podstawka M., (red.), Finanse, PWN, Warszawa, 2010
  3. Foryś I., Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy matematyki finansowej6
T-W-2Elementy rachunkowości4
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych20
A-W-3Czytanie wskazanej literatury20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu40
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN6_W01Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące wartości pieniądza w czasie podstawowe pojęcia z rachunkowości i kosztorysowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedze w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN6_U01Słuchacz analizuje i interpretuje, oraz wykorzystuje i dobiera właściwe rozwiązania
Cel przedmiotuC-1Znajomość zapisów dotyczących wartości pieniądza w czasie, podstawowych pojęć z rachunkowości i kosztorysowania
Treści programoweT-W-1Podstawy matematyki finansowej
T-W-2Elementy rachunkowości
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN6_K01Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z wyceną i zarządzaniem nieruchomościami
Cel przedmiotuC-1Znajomość zapisów dotyczących wartości pieniądza w czasie, podstawowych pojęć z rachunkowości i kosztorysowania
Treści programoweT-W-1Podstawy matematyki finansowej
T-W-2Elementy rachunkowości
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więce niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym