Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne

Sylabus przedmiotu Fundusze unijne - propozycje na lata 2004 - 2020:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Fundusze i projekty unijne
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Fundusze unijne - propozycje na lata 2004 - 2020
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest wymagana wiedza wstępna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu funduszy unijnych – propozycji na lata 2014 – 2020.
C-2Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Propozycje celów rozwojowych na lata 2014 - 20203
T-W-2Budżet polityki spójności4
T-W-3Fundusze europejskie 2014 – 20203
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury20
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z prezentacją multimedialną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena pracy pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy

Literatura podstawowa

  1. J. Śliwa, Fundusze unijne bez tajemnic. Podręcznik dla studentów, ydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2008
  2. Podręcznik systemu programowania i wdrażania programów operacyjnych 2014 – 2020, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Propozycje celów rozwojowych na lata 2014 - 20203
T-W-2Budżet polityki spójności4
T-W-3Fundusze europejskie 2014 – 20203
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury20
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta