Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Organizacja handlu i usług

Sylabus przedmiotu Analiza danych ankietowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza danych ankietowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagane podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii i statystyki opisowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
C-2Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.4
T-P-2Proces projektowania badania opinii.5
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby. Liczebność próby w badaniach ankietowych.5
T-P-4Metody obserwacji statystycznej.2
T-P-5Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza.4
T-P-6Błędy w badaniach ankietowych.2
T-P-7Analiza wyników badań.2
T-P-8Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.2
T-P-9Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie projektu14
A-P-3Studiowanie literatury8
A-P-4Prezentacja projektu2
A-P-5Udział w konsultacjach6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O19/1_W01
Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet."
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07S1A_W01, S1A_W06C-2, C-1T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-7, T-P-6, T-P-8, T-P-3M-1S-1
E_1A_O19/1_W02
Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację."
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W12S1A_W01, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W08C-2, C-1T-P-2, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O19/1_U01
Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety."
E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U17, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-2T-P-5, T-P-8, T-P-6, T-P-7M-1S-1
E_1A_O19/1_U02
Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe."
E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U16, E_1A_U17, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U08, E_1A_U09S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-2, C-1T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O19/1_K01
Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej.
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K05, E_1A_K08, E_1A_K09S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05C-2T-P-9, T-P-5, T-P-6, T-P-8, T-P-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O19/1_W01
Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet."
2,0Student nie posiada wiedzy na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,0Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
E_1A_O19/1_W02
Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację."
2,0Student nie posiada wiedzy na temat błędów występujących w badaniach ankietowych i nie zna metod wnioskowania statystycznego wykorzystywanych do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,0Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O19/1_U01
Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety."
2,0Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusza ankietowego.
3,0Student potrafi zaprojektować i wykonać przy pomocy nauczyciela pewne części kwestionariusza ankietowego.
3,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pewne części kwestionariusza ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy.
4,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy.
5,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy. Potrafi zidentyfikować i usunąć błędy powstałe w kwestionariuszu.
E_1A_O19/1_U02
Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe."
2,0Student nie potrafi przeprowadzić badania ankietowego.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić część etapów badania ankietowego.
3,5Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe.
5,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe i wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego badania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O19/1_K01
Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej.
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej.
3,0Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe, a przy pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
3,5Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe i zorganizować grupowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, a przy pomocy nauczyciela potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, potrafi dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników oraz potrafi wykorzystać wszystkie moduły poznanych pakietów statystycznych.

Literatura podstawowa

  1. Stupnicki R., Analiza i prezentacja danych ankietowych, AWF, Warszawa, 2003
  2. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa, 2004
  3. Zeliaś A., Metody statystyczne, PWE, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Domański Cz., Testy statystyczne, PWE, Warszawa, 1990
  2. Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa, 1990
  3. Ostasiewicz W. (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.4
T-P-2Proces projektowania badania opinii.5
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby. Liczebność próby w badaniach ankietowych.5
T-P-4Metody obserwacji statystycznej.2
T-P-5Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza.4
T-P-6Błędy w badaniach ankietowych.2
T-P-7Analiza wyników badań.2
T-P-8Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.2
T-P-9Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie projektu14
A-P-3Studiowanie literatury8
A-P-4Prezentacja projektu2
A-P-5Udział w konsultacjach6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O19/1_W01Student ma wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
Treści programoweT-P-2Proces projektowania badania opinii.
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.
T-P-5Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza.
T-P-4Metody obserwacji statystycznej.
T-P-7Analiza wyników badań.
T-P-6Błędy w badaniach ankietowych.
T-P-8Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby. Liczebność próby w badaniach ankietowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,0Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O19/1_W02Student posiada wiedzę na temat błędów występujacych w badaniach ankietowych oraz zna metody wnioskowania statystycznego wykorzystywane do uogólniania wyników z próby na całą populację."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
Treści programoweT-P-2Proces projektowania badania opinii.
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat błędów występujących w badaniach ankietowych i nie zna metod wnioskowania statystycznego wykorzystywanych do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,0Student posiada wąską wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
3,5Student posiada częściową wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,0Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O19/1_U01Student potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-5Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza.
T-P-8Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.
T-P-6Błędy w badaniach ankietowych.
T-P-7Analiza wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusza ankietowego.
3,0Student potrafi zaprojektować i wykonać przy pomocy nauczyciela pewne części kwestionariusza ankietowego.
3,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pewne części kwestionariusza ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy.
4,5Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy.
5,0Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety, a także dokonać jego analizy. Potrafi zidentyfikować i usunąć błędy powstałe w kwestionariuszu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O19/1_U02Student potrafi przeprowadzić badanie ankietowe."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych.
Treści programoweT-P-2Proces projektowania badania opinii.
T-P-3Charakterystyka technik wyboru próby. Liczebność próby w badaniach ankietowych.
T-P-1Cele i zakres badań ankietowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić badania ankietowego.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić część etapów badania ankietowego.
3,5Student potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić większość etapów badania ankietowego.
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe.
5,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe i wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego badania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O19/1_K01Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenie badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-P-9Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.
T-P-5Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza.
T-P-6Błędy w badaniach ankietowych.
T-P-8Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników próby na całą populację.
T-P-7Analiza wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał zaliczany na podstawie samodzielnie przeprowadzonego badania ankietowego – prezentacja wyników badań na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej.
3,0Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe, a przy pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
3,5Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe i zorganizować grupowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, a przy pomocy nauczyciela potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, potrafi identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, potrafi dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników oraz potrafi wykorzystać wszystkie moduły poznanych pakietów statystycznych.