Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BL_2A_BL-S2-11.3_U01 | Potrafi trafnie identyfikować pola działań różnych podmiotów jako przedmiot działania lobbingowego i innych form wpływu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BL_2A_U01 | potrafi stosować normy etyczne w pracy zawodowej biologa, potrafi postępować etycznie w pracy z materiałem biologicznym, postępuje zgodnie z zasadami bioetyki i etyki zawodowej, posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną pozwalająca na opis i wyjaśnianie procesów zachodzących w przyrodzie, dostrzega i wykorzystuje aspekty społeczne w pracy biologa; |
---|
BL_2A_U02 | rozumie filozoficzne uwarunkowania wiedzy przyrodniczej, posługuje się argumentacją teoretyczną (filozoficzną); |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P2A_U03 | wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych |
---|
P2A_U04 | planuje i wykonuje zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego |
P2A_U06 | zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski |
P2A_U07 | wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł |
P2A_U08 | wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej |
P2A_U11 | samodzielnie planuje własną karierę zawodową lub naukową |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomości podstawowych zagadnień dotyczących lobbingu, jego form i mechanizmów oraz skutków dla gospodarki i życia społecznego. |
---|
C-2 | Dostrzeganie sytuacji i potencjalnych przedmiotów działań lobbingowych w wąskim i szerokim wymiarze (szczebel lokalny - kraj). |
C-3 | Zastosowanie wiedzy o lobbingu w przyszłej działalności zawodowej z zachowaniem etycznych i prawnych regulacji. |
Treści programowe | T-W-1 | Etymologia, definicje, treści i zasięg pojęcia. |
---|
T-W-2 | Ewolucja treści i formy lobbingu od wzorów antycznych do współczesnych. |
T-W-3 | Prawne i etyczne regulacji lobbingu. Lobbing a inne formy wpływu. |
T-W-4 | Lobbyści - strategie, metody, formy i narzędzia działania. |
T-W-5 | Modele i formy lobbingu w wybranych krajach (USA, Kanada, Wielka Brytania, RFN, Austria, Francja). |
T-W-6 | Lobbing w Polsce - aktorzy, role, formy i skutki działania. |
T-W-7 | Regulacje i praktyki lobbingu w Unii Europejskiej. Płaszczyzny i formy lobbingu Polska-UE. |
T-W-8 | Kolokwium zaliczeniowe. |
Metody nauczania | M-3 | Wykład problemowy. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi wymienić, opisać i wyjaśnić typowych sytuacji lobbingujących |
3,0 | Umie wskazać podstawowe typy zachowań lobbingujących nie wykracza jednak poza zdolność do ich fragmentarycznej analizy. |
3,5 | Dostrzega wielopłaszczyznowe determinanty zachowań lobbingujących. Potrafi dokonać podstawowej analizy konkretnej sytuacji. |
4,0 | Dostrzega wielopłaszczyznowe determinanty zachowań lobbingujących. Potrafi dokonać podstawowej analizy konkretnej sytuacji zawodowej; potrafi wskazać przyczyny błędów i zakłóceń we wzajemnych relacjach. |
4,5 | Potrafi dokonać analizy wybranej sytuacji lobbingujących i wskazać przyczyny ewentualnych trudności w realizacji. |
5,0 | Potrafi w sposób całościowy, przy uwzględnieniu wszystkich płaszczyzn analizy wyjaśnić dowolną sytuację lobbingujacą, wyjaśnić jej dynamikę oraz wskazać konsekwencje przebiegu. |