Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Antropologia organizacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Antropologia organizacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o organizacji w ujęciu kulturowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C-2Zapoznanie z treściami z zakresu antropologii organizacji
C-3Rozwijanie i kształtowanie poczucia kulturowych aspektów organizacji
C-4Kształtowanie umiejętności przygotowania prostych badań antropolgicznych organizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Organizacja w tradycji etnograficznej2
T-W-2Organizacja jako kultura2
T-W-3Organizacja jako przedmiot badań2
T-W-4Metody badań: obserwacja, wywiad, analiza tekstu6
T-W-5Notatki z badań organizacji1
T-W-6Interpretacja i pisanie etnografii2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie się do zajeć, czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do kolokwium.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny, opowiadanie, opis, anegdota, objaśnienie i wyjaśnienie.
M-2Metoda problemowa: wykład konwersatoryjny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności przeprowadzona jest przez wykładowcę w ramach dyskusji ze studentem
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_1111_W01
Wiedza przekazana na wykładach dostarcza studentowi ogólne treści związane z kulturowymi aspektami organizacji, ze szczgólnym uwzględnieniem metodologii badań terenowych. Student odtworza przekazane treści, rozróżnia, charakteryzuje i wskazuje na sieć działań ludzkich, zwanych kulturami. Student zna korzyści prowadzenia badań terenowych.
ZIIP_1A_W17T1A_W08InzA_W03C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_1111_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie dobierać i wykorzystywać nabytą wiedzę w w życiu codziennym. Nabywa zdolność i umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy, np. z literatury, baz danych i innych źródeł. Umie integrować je i dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie dotyczące badaniu organizacji w perspektywie antropologicznej. Potrafi przygotować prosty program badawczy i opracować pokaz multimedialny dotyczący wyników badań antropologicznych.
ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U18T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_1111_K01
Ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu. Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji. Potrafi podejmować samodzielne poszukiwania ukierunkowane na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji.
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K09T1A_K01, T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_1111_W01
Wiedza przekazana na wykładach dostarcza studentowi ogólne treści związane z kulturowymi aspektami organizacji, ze szczgólnym uwzględnieniem metodologii badań terenowych. Student odtworza przekazane treści, rozróżnia, charakteryzuje i wskazuje na sieć działań ludzkich, zwanych kulturami. Student zna korzyści prowadzenia badań terenowych.
2,0nie zna kulturowych aspektów organizacji, nie zna podstaw prowadzenia badań terenowych, nie zna treści podejścia antropolgicznego w organizacji, nie rozróżnia, nie charakteryzuje i nie wskazuje sieci działań ludzkich, zwanych kulturami, nie wymienia korzyści z prowadzenia badań terenowych
3,0zna kulturowe aspekty organizacji, zna podstawy prowadzenia badań terenowych, zna treści podejścia antropolgicznego w organizacji , rozróżnia, charakteryzuje i wskazuje sieci działań ludzkich, zwanych kulturami, wymienia korzyści z prowadzenia badań terenowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_1111_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie dobierać i wykorzystywać nabytą wiedzę w w życiu codziennym. Nabywa zdolność i umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy, np. z literatury, baz danych i innych źródeł. Umie integrować je i dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie dotyczące badaniu organizacji w perspektywie antropologicznej. Potrafi przygotować prosty program badawczy i opracować pokaz multimedialny dotyczący wyników badań antropologicznych.
2,0nie potrafi dobra i wykorzystać nabytą wiedzę w w życiu codziennym, nie wykazuje cech, że potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z literatury, baz danych i innych źródeł, nie umie ich integrować i nie dokonuje ich interpretacji, nie wyciąga wniosków, nie formułuje i nie uzasadniać opinii o przydatności badań organizacji w perspektywie antropologicznej, nie potrafi przygotować prostego programu badawczego i nie potrafi opracować i zaprezentować pokazu multimedialnego dotyczącego wyników samodzielnych badań antropologicznych
3,0dobra i wykorzystuje nabytą wiedzę w w życiu codziennym, wykazuje cechy świadczące o tym, że potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z literatury, baz danych i innych źródeł, umie je integrować i dokonuje ich interpretacji, wyciąga wnioski, formułuje i uzasadnia opinię o przydatności badań organizacji w perspektywie antropologicznej, potrafi przygotować prosty program badawczy i potrafi opracować i zaprezentować pokaz multimedialny dotyczący wyników samodzielnych badań antropologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_1111_K01
Ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu. Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji. Potrafi podejmować samodzielne poszukiwania ukierunkowane na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji.
2,0nie wykazuje cech śwaiadczących o tym, że ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu, nie rozumie potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji, nie potrafi podejmować samodzielych poszukiwań ukierunkowanych na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji
3,0wykazuje cechy śwaiadczące o tym, że ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu, rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji, potrafi podejmować samodzielne poszukiwania ukierunkowane na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kostera Monika, Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, PWN, 2003
  2. Kostera Monika (red.), Kultura organizacji. badania etnograficzne polskich firm, GWP, Gdańsk, 2007
  3. Sobczak Tomasz, Szkoła antropologii organizacji w naukach o zarządzaniu w Polsce, Przegląd Organizacji, nr 1, s. 5-9, Warszawa, 2012, Czasopismo naukowe

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Organizacja w tradycji etnograficznej2
T-W-2Organizacja jako kultura2
T-W-3Organizacja jako przedmiot badań2
T-W-4Metody badań: obserwacja, wywiad, analiza tekstu6
T-W-5Notatki z badań organizacji1
T-W-6Interpretacja i pisanie etnografii2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie się do zajeć, czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do kolokwium.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_1111_W01Wiedza przekazana na wykładach dostarcza studentowi ogólne treści związane z kulturowymi aspektami organizacji, ze szczgólnym uwzględnieniem metodologii badań terenowych. Student odtworza przekazane treści, rozróżnia, charakteryzuje i wskazuje na sieć działań ludzkich, zwanych kulturami. Student zna korzyści prowadzenia badań terenowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W17ma podstawową wiedzę niezbędną do korzystania z treści humanistycznych i innych uzupełniających wykształcenie techniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C-2Zapoznanie z treściami z zakresu antropologii organizacji
C-3Rozwijanie i kształtowanie poczucia kulturowych aspektów organizacji
C-4Kształtowanie umiejętności przygotowania prostych badań antropolgicznych organizacji
Treści programoweT-W-2Organizacja jako kultura
T-W-1Organizacja w tradycji etnograficznej
T-W-3Organizacja jako przedmiot badań
T-W-4Metody badań: obserwacja, wywiad, analiza tekstu
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, opowiadanie, opis, anegdota, objaśnienie i wyjaśnienie.
M-2Metoda problemowa: wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności przeprowadzona jest przez wykładowcę w ramach dyskusji ze studentem
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna kulturowych aspektów organizacji, nie zna podstaw prowadzenia badań terenowych, nie zna treści podejścia antropolgicznego w organizacji, nie rozróżnia, nie charakteryzuje i nie wskazuje sieci działań ludzkich, zwanych kulturami, nie wymienia korzyści z prowadzenia badań terenowych
3,0zna kulturowe aspekty organizacji, zna podstawy prowadzenia badań terenowych, zna treści podejścia antropolgicznego w organizacji , rozróżnia, charakteryzuje i wskazuje sieci działań ludzkich, zwanych kulturami, wymienia korzyści z prowadzenia badań terenowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_1111_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie dobierać i wykorzystywać nabytą wiedzę w w życiu codziennym. Nabywa zdolność i umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy, np. z literatury, baz danych i innych źródeł. Umie integrować je i dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie dotyczące badaniu organizacji w perspektywie antropologicznej. Potrafi przygotować prosty program badawczy i opracować pokaz multimedialny dotyczący wyników badań antropologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U18ma umiejętności samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C-2Zapoznanie z treściami z zakresu antropologii organizacji
C-3Rozwijanie i kształtowanie poczucia kulturowych aspektów organizacji
C-4Kształtowanie umiejętności przygotowania prostych badań antropolgicznych organizacji
Treści programoweT-W-2Organizacja jako kultura
T-W-1Organizacja w tradycji etnograficznej
T-W-3Organizacja jako przedmiot badań
T-W-4Metody badań: obserwacja, wywiad, analiza tekstu
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, opowiadanie, opis, anegdota, objaśnienie i wyjaśnienie.
M-2Metoda problemowa: wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności przeprowadzona jest przez wykładowcę w ramach dyskusji ze studentem
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi dobra i wykorzystać nabytą wiedzę w w życiu codziennym, nie wykazuje cech, że potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z literatury, baz danych i innych źródeł, nie umie ich integrować i nie dokonuje ich interpretacji, nie wyciąga wniosków, nie formułuje i nie uzasadniać opinii o przydatności badań organizacji w perspektywie antropologicznej, nie potrafi przygotować prostego programu badawczego i nie potrafi opracować i zaprezentować pokazu multimedialnego dotyczącego wyników samodzielnych badań antropologicznych
3,0dobra i wykorzystuje nabytą wiedzę w w życiu codziennym, wykazuje cechy świadczące o tym, że potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z literatury, baz danych i innych źródeł, umie je integrować i dokonuje ich interpretacji, wyciąga wnioski, formułuje i uzasadnia opinię o przydatności badań organizacji w perspektywie antropologicznej, potrafi przygotować prosty program badawczy i potrafi opracować i zaprezentować pokaz multimedialny dotyczący wyników samodzielnych badań antropologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_1111_K01Ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu. Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji. Potrafi podejmować samodzielne poszukiwania ukierunkowane na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K09ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C-2Zapoznanie z treściami z zakresu antropologii organizacji
C-3Rozwijanie i kształtowanie poczucia kulturowych aspektów organizacji
C-4Kształtowanie umiejętności przygotowania prostych badań antropolgicznych organizacji
Treści programoweT-W-2Organizacja jako kultura
T-W-1Organizacja w tradycji etnograficznej
T-W-3Organizacja jako przedmiot badań
T-W-4Metody badań: obserwacja, wywiad, analiza tekstu
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny, opowiadanie, opis, anegdota, objaśnienie i wyjaśnienie.
M-2Metoda problemowa: wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności przeprowadzona jest przez wykładowcę w ramach dyskusji ze studentem
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje cech śwaiadczących o tym, że ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu, nie rozumie potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji, nie potrafi podejmować samodzielych poszukiwań ukierunkowanych na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji
3,0wykazuje cechy śwaiadczące o tym, że ma świadomość praktycznego wykorzystania wiedzy o kulturowych aspektach organizacji w zarządzaniu, rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy o antropologicznych aspektach organizacji, potrafi podejmować samodzielne poszukiwania ukierunkowane na pozyskiwanie informacji i wiedzy w obszarze antropologii organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0