Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów realizowanych w semestrze pierwszym i ogólna wiedza jaką przyswoił student na poziomie studiów pierwszego stopnia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności planowania projektów, przeprowadzania analiz i ocen potrzebnych do podejmowania decyzji w projektach.
C-2Praca samodzielna oraz praca w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Realizacja projektu, prowadzonego przez grupę studentów. Wskazane jest wyłonienie przez Prowadzącego lub przez Grupę jednej osoby pełniącej obowiązki kierownika projektu, odpowiedzialnego za właściwą realizację projektu. Zespoły powinny być kilkuosobowe o odpowiedzialnościach poszczególnych członków zespołu określonych przez Grupę. Tematyka prac powinna być praktyczna, wiążąca się z wykonaniem zadań wymagających od Studentów różnych kompetencji oraz współpracujący. Cel projektu powinien być dobrany w taki sposób, aby wymagał od Studentów realizacji projektu korzystającego z technologii informatycznych lub informacyjnych, z szerokim zakresem zadań o różnej tematyce, obejmował także czynności zarządzania projektem. Forma zajęć powinna stymulować oraz weryfikować samodzielną pracę oraz kształtowanie umiejętności pracy w grupie.16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach16
A-P-2Przygotowanie projektu.36
A-P-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
54

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja
M-2Burza mózgów
M-3Pokaz/prezentacja efektów prac
M-4Praca grupowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania w prace indywidualne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności współpracy w zespole
S-3Ocena podsumowująca: Umiejętność tworzenia opisów, planów oraz raportów dokumentujących wykonane prace, rozwiązane problemy oraz osiągnięte rezultaty

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_C/10_U01
Planowanie, analiza oraz dokumentowanie prac samodzielnych i zespołowych wymaganych do osiągnięcia zakładanych celów projektowych
ZIIP_2A_U20, ZIIP_2A_U05, ZIIP_2A_U02, ZIIP_2A_U12, ZIIP_2A_U04T2A_U02, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-1T-P-1M-4, M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_C/10_K01
Zdolnośc do pracy w grupie
ZIIP_2A_K03T2A_K03, T2A_K04C-2T-P-1M-4, M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_C/10_U01
Planowanie, analiza oraz dokumentowanie prac samodzielnych i zespołowych wymaganych do osiągnięcia zakładanych celów projektowych
2,0Poniżej wymagań na 3.0
3,0Potrafi zaplanować w podstawowym stopniu prace projektowe
3,5Potrafi zaplanować przygotować dobrą dokumentacje projektową
4,0Potrafi uwzględnić potrzeby i możliwości członków zespołu oraz powiązać je z zakładanymi celami
4,5Potrafi dobrać środki osiągnięcia celów z uwzględnieniem m.in. czynników ekonomicznych oraz technologicznych
5,0Potrafi wskazać na popełnione błędy oraz możliwości usprawnień

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_C/10_K01
Zdolnośc do pracy w grupie
2,0Poniżej wymagań na ocenę 3.0
3,0Potrafi z stopniu podstawowym współpracować z innymi członkami zespołu
3,5Rozumie swoje miejsce w projekcie oraz dostarcza odpowiednie rezultaty prac innym członkom grupy
4,0Potrafi komunikować się z grupą oraz przygotowywać informacje potrzebne innym członkom grupy
4,5Potrafi rozwiązywać problemy wspólnie z innymi członkami grupy
5,0Potrafi współuczestniczyć w projekcie zespołowym oddziaływując na kierunek prac zespołu

Literatura podstawowa

  1. -, Literatura wynikająca z zakresu realizowanego zadania., 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Realizacja projektu, prowadzonego przez grupę studentów. Wskazane jest wyłonienie przez Prowadzącego lub przez Grupę jednej osoby pełniącej obowiązki kierownika projektu, odpowiedzialnego za właściwą realizację projektu. Zespoły powinny być kilkuosobowe o odpowiedzialnościach poszczególnych członków zespołu określonych przez Grupę. Tematyka prac powinna być praktyczna, wiążąca się z wykonaniem zadań wymagających od Studentów różnych kompetencji oraz współpracujący. Cel projektu powinien być dobrany w taki sposób, aby wymagał od Studentów realizacji projektu korzystającego z technologii informatycznych lub informacyjnych, z szerokim zakresem zadań o różnej tematyce, obejmował także czynności zarządzania projektem. Forma zajęć powinna stymulować oraz weryfikować samodzielną pracę oraz kształtowanie umiejętności pracy w grupie.16
16

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach16
A-P-2Przygotowanie projektu.36
A-P-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_C/10_U01Planowanie, analiza oraz dokumentowanie prac samodzielnych i zespołowych wymaganych do osiągnięcia zakładanych celów projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U20ma umiejętność organizowania i prowadzenia prac badawczych i rozwojowych
ZIIP_2A_U05potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia
ZIIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
ZIIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Praca samodzielna oraz praca w zespole.
C-1Zdobycie umiejętności planowania projektów, przeprowadzania analiz i ocen potrzebnych do podejmowania decyzji w projektach.
Treści programoweT-P-1Realizacja projektu, prowadzonego przez grupę studentów. Wskazane jest wyłonienie przez Prowadzącego lub przez Grupę jednej osoby pełniącej obowiązki kierownika projektu, odpowiedzialnego za właściwą realizację projektu. Zespoły powinny być kilkuosobowe o odpowiedzialnościach poszczególnych członków zespołu określonych przez Grupę. Tematyka prac powinna być praktyczna, wiążąca się z wykonaniem zadań wymagających od Studentów różnych kompetencji oraz współpracujący. Cel projektu powinien być dobrany w taki sposób, aby wymagał od Studentów realizacji projektu korzystającego z technologii informatycznych lub informacyjnych, z szerokim zakresem zadań o różnej tematyce, obejmował także czynności zarządzania projektem. Forma zajęć powinna stymulować oraz weryfikować samodzielną pracę oraz kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
Metody nauczaniaM-4Praca grupowa
M-3Pokaz/prezentacja efektów prac
M-1Dyskusja
M-2Burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności współpracy w zespole
S-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania w prace indywidualne
S-3Ocena podsumowująca: Umiejętność tworzenia opisów, planów oraz raportów dokumentujących wykonane prace, rozwiązane problemy oraz osiągnięte rezultaty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Poniżej wymagań na 3.0
3,0Potrafi zaplanować w podstawowym stopniu prace projektowe
3,5Potrafi zaplanować przygotować dobrą dokumentacje projektową
4,0Potrafi uwzględnić potrzeby i możliwości członków zespołu oraz powiązać je z zakładanymi celami
4,5Potrafi dobrać środki osiągnięcia celów z uwzględnieniem m.in. czynników ekonomicznych oraz technologicznych
5,0Potrafi wskazać na popełnione błędy oraz możliwości usprawnień
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_C/10_K01Zdolnośc do pracy w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Praca samodzielna oraz praca w zespole.
Treści programoweT-P-1Realizacja projektu, prowadzonego przez grupę studentów. Wskazane jest wyłonienie przez Prowadzącego lub przez Grupę jednej osoby pełniącej obowiązki kierownika projektu, odpowiedzialnego za właściwą realizację projektu. Zespoły powinny być kilkuosobowe o odpowiedzialnościach poszczególnych członków zespołu określonych przez Grupę. Tematyka prac powinna być praktyczna, wiążąca się z wykonaniem zadań wymagających od Studentów różnych kompetencji oraz współpracujący. Cel projektu powinien być dobrany w taki sposób, aby wymagał od Studentów realizacji projektu korzystającego z technologii informatycznych lub informacyjnych, z szerokim zakresem zadań o różnej tematyce, obejmował także czynności zarządzania projektem. Forma zajęć powinna stymulować oraz weryfikować samodzielną pracę oraz kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
Metody nauczaniaM-4Praca grupowa
M-3Pokaz/prezentacja efektów prac
M-2Burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności współpracy w zespole
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Poniżej wymagań na ocenę 3.0
3,0Potrafi z stopniu podstawowym współpracować z innymi członkami zespołu
3,5Rozumie swoje miejsce w projekcie oraz dostarcza odpowiednie rezultaty prac innym członkom grupy
4,0Potrafi komunikować się z grupą oraz przygotowywać informacje potrzebne innym członkom grupy
4,5Potrafi rozwiązywać problemy wspólnie z innymi członkami grupy
5,0Potrafi współuczestniczyć w projekcie zespołowym oddziaływując na kierunek prac zespołu