Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_IJZ/11-1_U01 | Student ma umiejętności w zakresie obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji prototypowej i planowaniu operatywnym produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
---|
ZIIP_1A_U16 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności wykonywania obliczeń organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Zadania symulacyjne, ukierunkowane na identyfikację zmian technologicznych i organizacyjnych w przebiegu procesu produkcji, wymagające analizy decyzyjnej przy obliczaniu wartości parametrów organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej. |
---|
M-2 | Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak podstawowych umiejętności wynikających z wiedzy z zakresu materiału przerobionego na wykładach i projektach. |
3,0 | Podstawowe umiejętności obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji i planowaniu operatywnym przebiegu produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji. |
3,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0. |
4,0 | Umiejętności syntetyzowania rezultatów obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej. |
4,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0. |
5,0 | Umiejętności identyfikowania problemów we wdrażaniu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej. |