Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_C11_U01 | Student potrafi właściwie zaprezentować podstawowe właściwości materiałów oraz wskazać, które z nich są istotne dla odpowiedniej jakości powszechnie stosowanego produktu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Poznanie podstawowych różnic we właściwościach poszczególnych grup materiałów inżynierskich |
---|
C-2 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących właściwości materiałów inżynierskich i ich zastosowania na wybrane produkty (maszyny, urządzenia, konstrukcje) |
Treści programowe | T-W-2 | Właściwości mechaniczne i fizyczne materiałów, metody badania |
---|
T-W-6 | Kompozyty, klasyfikacja i podstawowe właściwości |
T-W-3 | Metale i ich stopy, klasyfikacja i podstawowe właściwości |
T-W-4 | Tworzywa sztuczne, podstawowe właściwości |
T-W-5 | Materiały ceramiczne i szkła, podstawowe właściwości |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia; metoda praktyczna: prezentacja multimedialna wybranych zagadnień z zakresu praktycznych zastosowań materiałów inżynierskich |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia; sprawdzenie umiejętności doboru treści i formy przedstawienia wybranego zagadnienia z obszaru zastosowania określonego materialu inżynierskiego poprzez ocenę jakości prezentacji multimedialnej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna parametrów opisujących właściwości materiałów inżynierskich |
3,0 | Student potrafi wskazać większość podstawowych właściwości opisujących materiały inżynierskie |
3,5 | Student potrafi wskazać większość podstawowych właściwości opisujących materiały i jest zorjentowany w zasadach ich pomiaru |
4,0 | Student potrafi wskazać podstawowe właściwości materiałów i zaproponować ich klasyfikację |
4,5 | Student potrafi wskazać podstawowe właściwości materiałów oraz wskazać najważniejsze dla danej grupy materiałów inżynierskich |
5,0 | Student potrafi wskazać podstawowe właściwości materiału charakterystyczne dla danej grupy materiałów inżynierskich oraz zaproponować kolejność w jakiej powinny być rozpatrywane w zależności od rodzaju typowego produktu |