Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S2)

Sylabus przedmiotu Diagnostyka komputerowa samochodu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka komputerowa samochodu
Specjalność urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Artur Berliński <Artur.Berlinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 0,70,44zaliczenie
wykładyW3 30 1,30,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość budowy oraz działania zespołów pojazdów samochodowych
W-2Znajomość budowy oraz zasady działania silników spalinowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
C-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI3
T-L-2Diagnostyka komputerowa dla silnikw ZS2
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR,ESP2
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla układów klimatyzacji2
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu2
T-L-6Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych2
T-L-7Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment2
15
wykłady
T-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych4
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD4
T-W-3Wiadomości na temat gównych monitorów emisyjnych systemów OBD4
T-W-4Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD2
T-W-5Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD4
T-W-6Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD2
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP2
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji2
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu2
T-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych2
T-W-11Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie i prezentacja sprawozdań, konsultacje15
30
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury25
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_UMTS/09-2_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów
T_2A_W10T2A_W07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_UMTS/09-2_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu
T_2A_U09, T_2A_U11, T_2A_U17T2A_U09, T2A_U11, T2A_U17C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-L-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_UMTS/09-2_K02
Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
T_2A_K01, T_2A_K03, T_2A_K05T2A_K01, T2A_K03, T2A_K05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_UMTS/09-2_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów
2,0Brak wiedzy podstawowej z zakresu materiału przerobionego na wykładach i projektach.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_UMTS/09-2_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_UMTS/09-2_K02
Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Literatura podstawowa

  1. J. Merkisz, St. Mazurek, Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007
  2. Uwe Rokosch, Układy oczyszczania spalin i pokładowe systemy diagnostyczne samochodów OBD, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007
  3. C. White, M. Randall, Kody Usterek, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Hubertus Gunter, Układy wtryskowe Common Rail w prktyce warsztatowej, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  2. B. Fryśkowski, E. Grzejszczyk, Systemy transmisji danych, Wydawnictwo komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  3. Robert Bosch GmbH, BOSCH - Informator techniczny, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011
  4. R. Polit - Redaktor naczelny, Poradnik Serwisowy, Instalator Polski, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI3
T-L-2Diagnostyka komputerowa dla silnikw ZS2
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR,ESP2
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla układów klimatyzacji2
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu2
T-L-6Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych2
T-L-7Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych4
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD4
T-W-3Wiadomości na temat gównych monitorów emisyjnych systemów OBD4
T-W-4Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD2
T-W-5Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD4
T-W-6Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD2
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP2
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji2
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu2
T-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych2
T-W-11Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie i prezentacja sprawozdań, konsultacje15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury25
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_UMTS/09-2_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_W10zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
C-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
Treści programoweT-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD
T-W-3Wiadomości na temat gównych monitorów emisyjnych systemów OBD
T-W-4Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD
T-W-5Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD
T-W-6Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
T-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
T-W-11Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej z zakresu materiału przerobionego na wykładach i projektach.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_UMTS/09-2_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
T_2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla swojej specjalności, w tym zadań nietypowych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
C-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
Treści programoweT-L-2Diagnostyka komputerowa dla silnikw ZS
T-L-7Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla układów klimatyzacji
T-L-6Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR,ESP
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_UMTS/09-2_K02Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T_2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
C-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
Treści programoweT-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD
T-W-3Wiadomości na temat gównych monitorów emisyjnych systemów OBD
T-W-4Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD
T-W-5Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD
T-W-6Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
T-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
T-W-11Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu
T-L-6Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych
T-L-7Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla układów klimatyzacji
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR,ESP
T-L-2Diagnostyka komputerowa dla silnikw ZS
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.