Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością

Sylabus przedmiotu Modele TQM:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Modele TQM
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 4 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw zarządzania jakością

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawowymi modelami TQM

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Istota TQM. Perspektywy TQM. Zasady TQM. Modele amerykańskie TQM takich klasyków zarządzania jakością jak: Deming, Juran, Faigenbaum, Crosby, Model japońskie TQM: Ishikawa, Taguchi. Model europejski TQM – Masing, Model Polskiej Nagrody Jakości.4
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach4
A-W-2Studiowanie literatury16
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w wykładzie
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MAS_10A_KMZJ/15_W01
Student uzyskuje wiedzę dotyczącą amerykańskich, japońskich i europejskich modeli TQM stosowanych w kompleksowych systemach zarządzania jakością.
MAS_10A_W03C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MAS_10A_KMZJ/15_W01
Student uzyskuje wiedzę dotyczącą amerykańskich, japońskich i europejskich modeli TQM stosowanych w kompleksowych systemach zarządzania jakością.
2,0
3,0Student posiada wiedzę dotyczącą podstawowych modeli TQM.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. K. Szczepańska, Metody i techniki TQM, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2009
  2. K. Szczepańska, Kompleksowe zarządzanie jakością. Przeszłość i teraźniejszość, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2010
  3. R. Karaszewski, TQM teoria i praktyka, Wydawnictwo” Dom Organizatora”, Toruń, 2001

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota TQM. Perspektywy TQM. Zasady TQM. Modele amerykańskie TQM takich klasyków zarządzania jakością jak: Deming, Juran, Faigenbaum, Crosby, Model japońskie TQM: Ishikawa, Taguchi. Model europejski TQM – Masing, Model Polskiej Nagrody Jakości.4
4

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach4
A-W-2Studiowanie literatury16
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMAS_10A_KMZJ/15_W01Student uzyskuje wiedzę dotyczącą amerykańskich, japońskich i europejskich modeli TQM stosowanych w kompleksowych systemach zarządzania jakością.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMAS_10A_W03ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii jakości, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania funkcjami technicznymi na poziomie strategicznym w obszarze jakości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi modelami TQM
Treści programoweT-W-1Istota TQM. Perspektywy TQM. Zasady TQM. Modele amerykańskie TQM takich klasyków zarządzania jakością jak: Deming, Juran, Faigenbaum, Crosby, Model japońskie TQM: Ishikawa, Taguchi. Model europejski TQM – Masing, Model Polskiej Nagrody Jakości.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w wykładzie
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę dotyczącą podstawowych modeli TQM.
3,5
4,0
4,5
5,0