Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Informatyczne narzędzia matematyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyczne narzędzia matematyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Maćkowiak <Henryk.Mackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maria Lachowicz <Maria.Lachowicz@zut.edu.pl>, Sławomir Marczyński <Slawomir.Marczynski@zut.edu.pl>, Mariusz Orłowski <Mariusz.Orlowski@zut.edu.pl>, Tadeusz Woźny <Tadeusz.Wozny@zut.edu.pl>, Tadeusz Ziębakowski <Tadeusz.Ziebakowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementarna wiedza z algebry macierzowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.2
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.2
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.2
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.2
T-L-5Kolokwium - bazy danych.2
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.2
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.2
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.2
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.6
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.2
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.2
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.2
T-L-13Kolokwium - Matlab.2
30
wykłady
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.1
T-W-2Tabele w bazach danych. Typy danych. Relacyjne bazy danych.1
T-W-3Operatory. Kwerendy wybierające.1
T-W-4Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.1
T-W-5Projektowanie i normalizacja baz danych1
T-W-6Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich1
T-W-7Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic1
T-W-8Arytmetyka macierzowa i tablicowa.1
T-W-9Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje.2
T-W-10Wykresy 2D i 3D.1
T-W-11Analiza przebiegu funkcji.1
T-W-12Wielomiany.1
T-W-13Interpolacja i aproksymacja.1
T-W-14Całkowanie numeryczne.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów.10
A-L-4Rozwiązanie zadań z grupy "do samodzielnego wykonania".18
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie.15
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Instalacja aplikacji.3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B14_W01
Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
MBM_1A_W03, MBM_1A_W01T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4M-1S-1
MBM_1A_B14_W02
Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
MBM_1A_W03, MBM_1A_W01T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-9, T-W-12, T-W-6, T-W-10, T-W-13, T-W-8, T-W-7, T-W-11, T-W-14M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B14_U01
Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
MBM_1A_U07T1A_U07C-1T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3M-2S-1
MBM_1A_B14_U02
Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
MBM_1A_U07, MBM_1A_U09T1A_U07, T1A_U09InzA_U02C-1T-L-9, T-L-8, T-L-7, T-L-12, T-L-6, T-L-10, T-L-11M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B14_W01
Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
2,0Student nie wykazuje się wiedzą o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozróżnia grupy danych stanowiące zawartość bazy danych.
4,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych.
4,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych.
5,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych. Potrafi wskazać kierunek modyfikacji istniejącej bazy danych.
MBM_1A_B14_W02
Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
2,0Student nie orientuje się w narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich i rozumie obszary zasady ich stosowania.
4,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia.
4,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników.
5,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników. Potrafi wskazać metodę alternatywną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B14_U01
Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
2,0Student nie potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend.
3,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w prostych zadaniach.
3,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w zadaniach złożonych.
4,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych.
4,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę prostej bazy danych.
5,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę złożonej bazy danych.
MBM_1A_B14_U02
Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
2,0Student nie umie wykorzystać właściwych metod i narzędzi informatycznych do rozwiązywania zagadnień inżynierskich.
3,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu prostych zagadnień inżynierskich.
3,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu standardowych zagadnień inżynierskich.
4,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń.
4,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu.
5,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu do wykorzystania w zadaniach tego samego typu.

Literatura podstawowa

  1. Zespół autorów, Access 2007 PL. Biblia, Helion, Gliwice, 2007
  2. Mendrala D., Szeliga M., Access 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2010
  3. Brzózka J., Dorobczyński L., Programowanie w Matlab, MIKOM, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Regel W., Wykresy i obiekty graficzne w programie Matlab, MIKOM, Warszawa, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.2
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.2
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.2
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.2
T-L-5Kolokwium - bazy danych.2
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.2
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.2
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.2
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.6
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.2
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.2
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.2
T-L-13Kolokwium - Matlab.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.1
T-W-2Tabele w bazach danych. Typy danych. Relacyjne bazy danych.1
T-W-3Operatory. Kwerendy wybierające.1
T-W-4Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.1
T-W-5Projektowanie i normalizacja baz danych1
T-W-6Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich1
T-W-7Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic1
T-W-8Arytmetyka macierzowa i tablicowa.1
T-W-9Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje.2
T-W-10Wykresy 2D i 3D.1
T-W-11Analiza przebiegu funkcji.1
T-W-12Wielomiany.1
T-W-13Interpolacja i aproksymacja.1
T-W-14Całkowanie numeryczne.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów.10
A-L-4Rozwiązanie zadań z grupy "do samodzielnego wykonania".18
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie.15
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Instalacja aplikacji.3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B14_W01Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W03ma podstawową wiedzę z pokrewnych kierunków studiów takich jak: inżynieria materiałowa, automatyka i robotyka, elektrotechnika i elektronika, informatyka, zarządzanie i inżynieria produkcji
MBM_1A_W01ma wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędnym do ilościowego opisu i analizy problemów oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-W-3Operatory. Kwerendy wybierające.
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.
T-W-2Tabele w bazach danych. Typy danych. Relacyjne bazy danych.
T-W-5Projektowanie i normalizacja baz danych
T-W-4Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się wiedzą o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozróżnia grupy danych stanowiące zawartość bazy danych.
4,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych.
4,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych.
5,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych. Potrafi wskazać kierunek modyfikacji istniejącej bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B14_W02Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W03ma podstawową wiedzę z pokrewnych kierunków studiów takich jak: inżynieria materiałowa, automatyka i robotyka, elektrotechnika i elektronika, informatyka, zarządzanie i inżynieria produkcji
MBM_1A_W01ma wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędnym do ilościowego opisu i analizy problemów oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-W-9Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje.
T-W-12Wielomiany.
T-W-6Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich
T-W-10Wykresy 2D i 3D.
T-W-13Interpolacja i aproksymacja.
T-W-8Arytmetyka macierzowa i tablicowa.
T-W-7Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic
T-W-11Analiza przebiegu funkcji.
T-W-14Całkowanie numeryczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie orientuje się w narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich i rozumie obszary zasady ich stosowania.
4,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia.
4,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników.
5,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników. Potrafi wskazać metodę alternatywną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B14_U01Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend.
3,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w prostych zadaniach.
3,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w zadaniach złożonych.
4,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych.
4,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę prostej bazy danych.
5,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę złożonej bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B14_U02Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
MBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać właściwych metod i narzędzi informatycznych do rozwiązywania zagadnień inżynierskich.
3,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu prostych zagadnień inżynierskich.
3,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu standardowych zagadnień inżynierskich.
4,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń.
4,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu.
5,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu do wykorzystania w zadaniach tego samego typu.