Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N1)

Sylabus przedmiotu Elementy chemii organicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elementy chemii organicznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Wilpiszewska <Katarzyna.Wilpiszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy z zakresu chemii ogólnej (symbole i wzory chemiczne, pojęcie mola, liczby i masy atomowej, określanie masa cząsteczek, stechiometria równań chemicznych, podstawowe pierwiastki chemiczne, systematyka chemii nieorganicznej - tlenki, wodorotlenki, kwasy, zasady, sole).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z wiadomościami dotyczącymi podstawowych grup związków organicznych
C-2Ukształtowanie umiejętności związanej z otrzymywaniem i zastosowaniem podstawowych grup związków organicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe definicje w chemii organicznej, budowa atomu, rodzaje wiązań chemicznych, izomeria1
T-W-2Alkany, alkeny, alkiny - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje1
T-W-3Alkohole, etery, związki epoksydowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne2
T-W-4Aldehydy i ketony - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne, Kwasy karboksylowe i bezwodniki kwasowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje2
T-W-5Benzen - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne (wpływ sterujący podstawników) Fenole - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje2
T-W-6Związki wielopierścieniowe - nazewnictwo, reakcje charakterystyczne1
T-W-7Podstawowe definicje w chemii polimerów (polimer, oligomer, tworzywo sztuczne, żywica, stopień polimeryzacji, polidyspersja). Mechanizm i kinetyka procesu polimeryzacji rodnikowej.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Praca samodzielna10
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta i zrozumienia materiału z zakresu poprzedniego wykładu (w formie dyskusji).
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy studenta zdobytej podczas kursu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B17_W01
W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia, opisać budowę atomu, wymienić i scharakteryzować grupy związków organicznych.
IM_1A_W03, IM_1A_W11T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B17_U01
W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien umieć opisać wzorami grupy funkcyjne oraz podstawowe związki je zawierające, ponadto potrafi zaproponować związki chemiczne w celu otrzymania określonej grupy związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie.
IM_1A_U01, IM_1A_U12T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U14, T1A_U16InzA_U01, InzA_U06C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B17_K01
Kreatywność w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych, nabycie świadomości podstawowych procesów chemicznych oraz szerokim stosowaniu związków chemicznych na co dzień.
IM_1A_K01, IM_1A_K02T1A_K01, T1A_K02InzA_K01C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B17_W01
W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia, opisać budowę atomu, wymienić i scharakteryzować grupy związków organicznych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej podstawowych grup związków organicznych.
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę dotyczącą podstawowych grup związków organicznych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie.
4,0Student posiada wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie.
4,5Student posiada wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie. Potrafi scharakteryzować wszystkie grupy związków chemicznych.
5,0Student posiada wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie. Potrafi scharakteryzować wszystkie grupy związków chemicznych, potrafi przedstawić specyficzne reakcje chemiczne wszystkich grup związków organicznych podlegających ocenie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B17_U01
W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien umieć opisać wzorami grupy funkcyjne oraz podstawowe związki je zawierające, ponadto potrafi zaproponować związki chemiczne w celu otrzymania określonej grupy związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie.
2,0Student nie potrafi przedstawić wzorów chemicznych podstawowych grup funkcyjnych i związków chemicznych.
3,0Student potrafi przedstawić wzory chemiczne podstawowych grup funkcyjnych i związków chemicznych.
3,5Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą.
4,0Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje charakterystyczne grup związków organicznych.
4,5Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje otrzymywania oraz reakcje charakterystyczne grup związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie.
5,0Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje otrzymywania oraz reakcje charakterystyczne grup związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie. Ponadto potrafi zaproponować reagenty do otrzymania określonej grupy związków organicznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B17_K01
Kreatywność w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych, nabycie świadomości podstawowych procesów chemicznych oraz szerokim stosowaniu związków chemicznych na co dzień.
2,0Student nie wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych.
3,0Student wykazuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych.
3,5Student wykazuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz posiada ograniczoną świadomość podstawowych procesów chemicznych.
4,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz posiada ograniczoną świadomość podstawowych procesów chemicznych.
4,5Student wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz wykazuje świadomość podstawowych procesów chemicznych, a także szerokiego stosowania związków chemicznych w życiu prywatnym i zawodowym.
5,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz posiada świadomość podstawowych procesów chemicznych, a także szerokiego stosowania związków chemicznych w życiu prywatnym i zawodowym.

Literatura podstawowa

  1. R.T. Morrison, R.N. Boyd, Chemia organiczna, PWN, Warszawa, 2008
  2. P. Mastalerz, Chemia organiczna, Wydawnictwa chemiczne, Wrocław, 2000
  3. Z. Florjańczyk, S. Penczek (pod red.), Chemia polimerów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1997

Literatura dodatkowa

  1. J. McMurry, Chemia organiczna, PWN, Warszawa, 2012
  2. J. F. Rabek, Współczesna wiedza o polimerach, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe definicje w chemii organicznej, budowa atomu, rodzaje wiązań chemicznych, izomeria1
T-W-2Alkany, alkeny, alkiny - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje1
T-W-3Alkohole, etery, związki epoksydowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne2
T-W-4Aldehydy i ketony - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne, Kwasy karboksylowe i bezwodniki kwasowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje2
T-W-5Benzen - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne (wpływ sterujący podstawników) Fenole - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje2
T-W-6Związki wielopierścieniowe - nazewnictwo, reakcje charakterystyczne1
T-W-7Podstawowe definicje w chemii polimerów (polimer, oligomer, tworzywo sztuczne, żywica, stopień polimeryzacji, polidyspersja). Mechanizm i kinetyka procesu polimeryzacji rodnikowej.1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Praca samodzielna10
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B17_W01W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia, opisać budowę atomu, wymienić i scharakteryzować grupy związków organicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W03Ma wiedzę w zakresie chemii obejmującą: 1) Budowę materii 2) Stany skupienia materii 3) Elementy termodynamiki chemicznej 4) Statykę i kinetykę reakcji chemicznych 5) Podstawy elektrochemii i chemii organicznej niezbędną do zrozumienia hierarchicznej budowy i ich właściwości materiałowych oraz zrozumienie wzajemnych oddziaływań materiału z otoczeniem
IM_1A_W11Ma wiedzę w zakresie budowy chemicznej, struktury i morfologii materiałów: - metalicznych - ceramicznych - polimerowych - kompozytowych niezbędną do zrozumienia właściwości materiałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wiadomościami dotyczącymi podstawowych grup związków organicznych
Treści programoweT-W-1Podstawowe definicje w chemii organicznej, budowa atomu, rodzaje wiązań chemicznych, izomeria
T-W-2Alkany, alkeny, alkiny - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-3Alkohole, etery, związki epoksydowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne
T-W-4Aldehydy i ketony - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne, Kwasy karboksylowe i bezwodniki kwasowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-5Benzen - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne (wpływ sterujący podstawników) Fenole - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-6Związki wielopierścieniowe - nazewnictwo, reakcje charakterystyczne
T-W-7Podstawowe definicje w chemii polimerów (polimer, oligomer, tworzywo sztuczne, żywica, stopień polimeryzacji, polidyspersja). Mechanizm i kinetyka procesu polimeryzacji rodnikowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy studenta zdobytej podczas kursu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej podstawowych grup związków organicznych.
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę dotyczącą podstawowych grup związków organicznych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie.
4,0Student posiada wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie.
4,5Student posiada wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie. Potrafi scharakteryzować wszystkie grupy związków chemicznych.
5,0Student posiada wiedzę dotyczącą grup związków organicznych podlegających ocenie. Potrafi scharakteryzować wszystkie grupy związków chemicznych, potrafi przedstawić specyficzne reakcje chemiczne wszystkich grup związków organicznych podlegających ocenie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B17_U01W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien umieć opisać wzorami grupy funkcyjne oraz podstawowe związki je zawierające, ponadto potrafi zaproponować związki chemiczne w celu otrzymania określonej grupy związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IM_1A_U12Potrafi określić specyfikę materiału do warunków jego eksploatacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności związanej z otrzymywaniem i zastosowaniem podstawowych grup związków organicznych
Treści programoweT-W-2Alkany, alkeny, alkiny - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-3Alkohole, etery, związki epoksydowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne
T-W-4Aldehydy i ketony - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne, Kwasy karboksylowe i bezwodniki kwasowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-5Benzen - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne (wpływ sterujący podstawników) Fenole - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-6Związki wielopierścieniowe - nazewnictwo, reakcje charakterystyczne
T-W-7Podstawowe definicje w chemii polimerów (polimer, oligomer, tworzywo sztuczne, żywica, stopień polimeryzacji, polidyspersja). Mechanizm i kinetyka procesu polimeryzacji rodnikowej.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta i zrozumienia materiału z zakresu poprzedniego wykładu (w formie dyskusji).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przedstawić wzorów chemicznych podstawowych grup funkcyjnych i związków chemicznych.
3,0Student potrafi przedstawić wzory chemiczne podstawowych grup funkcyjnych i związków chemicznych.
3,5Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą.
4,0Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje charakterystyczne grup związków organicznych.
4,5Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje otrzymywania oraz reakcje charakterystyczne grup związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie.
5,0Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje otrzymywania oraz reakcje charakterystyczne grup związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie. Ponadto potrafi zaproponować reagenty do otrzymania określonej grupy związków organicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B17_K01Kreatywność w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych, nabycie świadomości podstawowych procesów chemicznych oraz szerokim stosowaniu związków chemicznych na co dzień.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
IM_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera – technologa materiałów, w tym jej wpływ na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności związanej z otrzymywaniem i zastosowaniem podstawowych grup związków organicznych
Treści programoweT-W-2Alkany, alkeny, alkiny - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-3Alkohole, etery, związki epoksydowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne
T-W-4Aldehydy i ketony - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne, Kwasy karboksylowe i bezwodniki kwasowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-5Benzen - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne (wpływ sterujący podstawników) Fenole - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
T-W-6Związki wielopierścieniowe - nazewnictwo, reakcje charakterystyczne
T-W-7Podstawowe definicje w chemii polimerów (polimer, oligomer, tworzywo sztuczne, żywica, stopień polimeryzacji, polidyspersja). Mechanizm i kinetyka procesu polimeryzacji rodnikowej.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta i zrozumienia materiału z zakresu poprzedniego wykładu (w formie dyskusji).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych.
3,0Student wykazuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych.
3,5Student wykazuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz posiada ograniczoną świadomość podstawowych procesów chemicznych.
4,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz posiada ograniczoną świadomość podstawowych procesów chemicznych.
4,5Student wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz wykazuje świadomość podstawowych procesów chemicznych, a także szerokiego stosowania związków chemicznych w życiu prywatnym i zawodowym.
5,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej chemii związków organicznych oraz posiada świadomość podstawowych procesów chemicznych, a także szerokiego stosowania związków chemicznych w życiu prywatnym i zawodowym.