Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie zorientowane na użytkownika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie zorientowane na użytkownika
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 2,00,25zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,33zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy planowania przedsięwzięć internetowych, podstawy projektowania serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na użytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejętności korzystania z narzędzi, technik badań oraz oceny w dziedzinie user experience

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na użytkowniku w praktyce4
T-L-2Projekt z obszaru user experience - założenia2
T-L-3Testy użyteczności4
T-L-4Odkrywanie zachowań użytkowników4
T-L-5Tworzenie ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników4
T-L-6Projektowanie architektury informacji4
T-L-7Przykładowa analiza user experience6
T-L-8Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30
projekty
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania użytkowników, testy użyteczności4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na użytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów użyteczności2
T-W-4Projektowanie ankiet i ocena ekspercka2
T-W-5Analiza zachowań użytkowników serwisów internetowych2
T-W-6Modele zadań i ścieżek użytkowników, mapy doświadczeń użytkowników2
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-8Projektowanie szkieletów2
T-W-9Tworzenie i zastosowania prototypów2
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych4
T-W-11User experience stron głównych serwisów internetowych2
T-W-12User experience stron produktów2
T-W-13Projektowanie dla urządzeń mobilnych2
T-W-14Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w grupach)15
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
60
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)15
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)25
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu5
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania elementów projektu user experience
S-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_W01
Student potrafi wymienić i scharakteryzować proces projektowania user experience, zna narzędzia, techniki badań oraz oceny w dziedzinie user experience
IC_1A_W10, IC_1A_W11T1A_W02, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-11M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_U01
Student nabył umiejętności korzystania z narzędzi, technik badań oraz oceny w dziedzinie user experience
IC_1A_U05, IC_1A_U28T1A_U10, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-2
IC_1A_O6/06_U02
Student potrafi wykonać projekt user experience witryn internetowych
IC_1A_U11, IC_1A_U19, IC_1A_U28T1A_U09, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekście zespołowego tworzenia złożonych serwisów internetowych
IC_1A_K01, IC_1A_K03T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-11, T-W-4, T-W-12, T-W-9, T-W-13M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_W01
Student potrafi wymienić i scharakteryzować proces projektowania user experience, zna narzędzia, techniki badań oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzować procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów użyteczności, analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólną więdzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru projektowania user experience, realizacji testów użyteczności, analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólną więdzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić rodzaje testów użyteczności, ogólnie przedstawić analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada więdzę z zakresu pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić rodzaje testów użyteczności oraz procedury ich planowania, scharakteryzować zagadnienie analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisać formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobrą więdzę z zakresu pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić rodzaje testów użyteczności oraz procedury ich planowania, scharakteryzować zagadnienie analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobrą więdzę z zakresu pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić, dobrać uzasadnić wybór rodzajów testów użyteczności oraz procedur ich planowania, scharakteryzować szczegółówo zagadnienie analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience większości komponentów serwisów internetowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_U01
Student nabył umiejętności korzystania z narzędzi, technik badań oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadań realizowanych na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, ale będą one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, nie wszystkie (część) zadania zostaną wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student będzie potrafił uzasadnić dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student będzie potrafił szczegółówo uzasadnić dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynności, które podniosą wartość merytoryczną zadań, student będzie potrafił szczegółówo uzasadnić dokonane wybory i realizacje
IC_1A_O6/06_U02
Student potrafi wykonać projekt user experience witryn internetowych
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujący wymagane etapy (części), ale jest on bardzo pobieżny, mało szczegółowy, zawiera nieścisłości
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składający się z wymaganych etapów (części), ale nie wszystkie są szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekście zespołowego tworzenia złożonych serwisów internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Jesmond Allen, James Chudley, Projektowanie witryn internetowych User eXperience, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Michał Koralewski, Piotr Nowak, Podstawy User Experience w projektowaniu stron WWW, PARP, Warszawa, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na użytkowniku w praktyce4
T-L-2Projekt z obszaru user experience - założenia2
T-L-3Testy użyteczności4
T-L-4Odkrywanie zachowań użytkowników4
T-L-5Tworzenie ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników4
T-L-6Projektowanie architektury informacji4
T-L-7Przykładowa analiza user experience6
T-L-8Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania użytkowników, testy użyteczności4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na użytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów użyteczności2
T-W-4Projektowanie ankiet i ocena ekspercka2
T-W-5Analiza zachowań użytkowników serwisów internetowych2
T-W-6Modele zadań i ścieżek użytkowników, mapy doświadczeń użytkowników2
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-8Projektowanie szkieletów2
T-W-9Tworzenie i zastosowania prototypów2
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych4
T-W-11User experience stron głównych serwisów internetowych2
T-W-12User experience stron produktów2
T-W-13Projektowanie dla urządzeń mobilnych2
T-W-14Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca studentów w grupach)15
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)15
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)25
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_W01Student potrafi wymienić i scharakteryzować proces projektowania user experience, zna narzędzia, techniki badań oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
IC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na użytkownika
Treści programoweT-W-1Projektowanie skoncentrowane na użytkowniku
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-3Planowanie i realizacja testów użyteczności
T-W-5Analiza zachowań użytkowników serwisów internetowych
T-W-6Modele zadań i ścieżek użytkowników, mapy doświadczeń użytkowników
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych
T-W-12User experience stron produktów
T-W-13Projektowanie dla urządzeń mobilnych
T-W-8Projektowanie szkieletów
T-W-9Tworzenie i zastosowania prototypów
T-W-4Projektowanie ankiet i ocena ekspercka
T-W-11User experience stron głównych serwisów internetowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzować procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów użyteczności, analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólną więdzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru projektowania user experience, realizacji testów użyteczności, analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólną więdzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić rodzaje testów użyteczności, ogólnie przedstawić analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada więdzę z zakresu pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić rodzaje testów użyteczności oraz procedury ich planowania, scharakteryzować zagadnienie analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisać formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobrą więdzę z zakresu pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić rodzaje testów użyteczności oraz procedury ich planowania, scharakteryzować zagadnienie analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobrą więdzę z zakresu pojęć z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienić, dobrać uzasadnić wybór rodzajów testów użyteczności oraz procedur ich planowania, scharakteryzować szczegółówo zagadnienie analizy zachowań użytkownikow, modeli zadań, ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience większości komponentów serwisów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_U01Student nabył umiejętności korzystania z narzędzi, technik badań oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U05Umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności korzystania z narzędzi, technik badań oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na użytkowniku w praktyce
T-L-2Projekt z obszaru user experience - założenia
T-L-3Testy użyteczności
T-L-4Odkrywanie zachowań użytkowników
T-L-5Tworzenie ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-7Przykładowa analiza user experience
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania elementów projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadań realizowanych na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, ale będą one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, nie wszystkie (część) zadania zostaną wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student będzie potrafił uzasadnić dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student będzie potrafił szczegółówo uzasadnić dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynności, które podniosą wartość merytoryczną zadań, student będzie potrafił szczegółówo uzasadnić dokonane wybory i realizacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_U02Student potrafi wykonać projekt user experience witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U19Potrafi wykorzystać w przedsięwzięciach informatycznych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
Treści programoweT-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-P-3Zachowania użytkowników, testy użyteczności
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujący wymagane etapy (części), ale jest on bardzo pobieżny, mało szczegółowy, zawiera nieścisłości
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składający się z wymaganych etapów (części), ale nie wszystkie są szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekście zespołowego tworzenia złożonych serwisów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na użytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejętności korzystania z narzędzi, technik badań oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na użytkowniku w praktyce
T-L-2Projekt z obszaru user experience - założenia
T-L-3Testy użyteczności
T-L-4Odkrywanie zachowań użytkowników
T-L-5Tworzenie ścieżek użytkowników, map doświadczeń użytkowników
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-P-3Zachowania użytkowników, testy użyteczności
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na użytkowniku
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-3Planowanie i realizacja testów użyteczności
T-W-5Analiza zachowań użytkowników serwisów internetowych
T-W-6Modele zadań i ścieżek użytkowników, mapy doświadczeń użytkowników
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych
T-W-8Projektowanie szkieletów
T-W-11User experience stron głównych serwisów internetowych
T-W-4Projektowanie ankiet i ocena ekspercka
T-W-12User experience stron produktów
T-W-9Tworzenie i zastosowania prototypów
T-W-13Projektowanie dla urządzeń mobilnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej