Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 90 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana najmosc metod projektowania systemów informatycznych.
W-2Znajmosc technologi budowy systemów informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
C-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.4
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).6
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).10
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.4
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.2
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML30
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).30
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Czynne uczestnictwo w zajęciach projektowych.90
A-P-2Przegląd literatury, uzupełnienie wiedzy z zakresu metod projetowania, zarządzania projektami i narzędzi wspomagających.30
A-P-3Realizacja projektu - samodzielna praca w domu (w łączności z zespołem)180
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_W01
Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
IC_1A_W11T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1, T-P-3M-1, M-3S-1, S-2
IC_1A_O4/08_W02
Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
IC_1A_W01, IC_1A_W15T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-4M-1, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_W03
Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
IC_1A_W12T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-P-8M-1, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_U01
Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
IC_1A_U02T1A_U08, T1A_U13C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U02
Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
IC_1A_U03T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-1T-P-1M-1, M-3S-3
IC_1A_O4/08_U03
Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
IC_1A_U07T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U10InzA_U03C-1T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U04
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
IC_1A_U08T1A_U09, T1A_U16InzA_U02, InzA_U08C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U05
Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-1T-P-6, T-P-7, T-P-8M-3S-1, S-3, S-2
IC_1A_O4/08_U06
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
IC_1A_U17T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U07
Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
IC_1A_U20T1A_U01, T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_K01
Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
IC_1A_K01T1A_K01, T1A_K07C-1T-P-2, T-P-4, T-P-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_K02
Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
IC_1A_K02, IC_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-2T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_W01
Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_W02
Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_W03
Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_U01
Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U02
Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U03
Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U04
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U05
Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U06
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U07
Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_K01
Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_K02
Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Flasinski M., Zarzadzanie projektami informatycznymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
  2. Beynon-Davis P., Inzynieria systemów informacyjnych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Brooks F.P., Mityczny osobomiesiac. Eseje o inzynierii oprogramowania., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.4
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).6
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).10
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.4
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.2
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML30
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).30
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Czynne uczestnictwo w zajęciach projektowych.90
A-P-2Przegląd literatury, uzupełnienie wiedzy z zakresu metod projetowania, zarządzania projektami i narzędzi wspomagających.30
A-P-3Realizacja projektu - samodzielna praca w domu (w łączności z zespołem)180
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W01Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W02Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki i fizyki na poziomie niezbędnym do ilościowego opisu, rozumienia i modelowania problemów interdyscyplinarnych.
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W03Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W12Posiada wiedzę z zakresu technik oraz metodologii zarządzania projektami i przedsięwzięciami informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
C-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U01Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U02Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U03Opracowywania dokumentacji związanej z procesem projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U03Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
Metody nauczaniaM-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U04Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U08Umie stosować narzędzia do szybkiego prototypowania systemów informatycznych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe z wykorzystaniem zaawansowanej wiedzy algorytmicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U05Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U06Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U07Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_K01Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_K02Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0