Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie internetowe
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka HTML, kaskadowych arkuszy stylów oraz języka JavaScript w stopniu umożliwiającym tworzenie prostych stron internetowych.
W-2Podstawowa umiejętność programowania obiektowego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie wybranych języków programowania i metod przetwarzania danych w systemach internetowych zorientowanych na dokumenty dynamiczne i systemy zarządzania treściami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe.2
T-P-2Wykonanie aplikacji internetowej realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności.11
T-P-3Zaprezentowanie wykonanych aplikacji i zaliczenie projektu2
15
wykłady
T-W-1SCRUM - metodyka zarządzania złożonymi projektami2
T-W-2HTML, CSS, obiektowy model dokumentu2
T-W-3Responsywność w systemach internetowych2
T-W-4Integrowanie technologii internetowych2
T-W-5Frameworki wspomagające proces wytwarzania aplikacji internetowych5
T-W-6Systemy zarządzania treścią2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach.15
A-P-2Praca własna nad tworzoną aplikacją11
A-P-3Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
28
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-3Udzał w konsultacjach2
A-W-4Czytanie literatury15
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład z prezentacjami i przykładami
M-3Ćwiczenia praktyczne w ramach laboratoriów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kontrola poprawności realizacji zadań w trakcie zajęć laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych polegające na ocenie realizowanego projektu internetowego
S-3Ocena podsumowująca: Wykład - Zaliczenie na podstawie zaliczenia zajęć praktycznych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/06_W02
Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych
I_2A_W09, I_2A_W07T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/06_U02
Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii
I_2A_U07, I_2A_U11T2A_U09, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/06_W02
Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych
2,0Nie zna metod i narzędzi programowania dokumentów dynamicznych
3,0Zna metody i narzędzia wytwarzania aplikacji internetowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/06_U02
Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii
2,0Nie potrafi wytworzyć aplikacj iinternetowej bazującej na poznanych technologiach
3,0Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o frameworki i cms
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Hogan, HTML5 i CSS3. Standardy przyszłości., Helion, Warszawa, 2011
  2. Serwis Internetowy, http://getbootstrap.com, 2011
  3. Wójcik Łukasz, WordPress 3. Instalacja i zarządzanie, Helion, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Ajax. Zaawansowane programowanie, Joe Fawcett, Jeremy McPeak, Nicholas C. Zakas, Helion, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe.2
T-P-2Wykonanie aplikacji internetowej realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności.11
T-P-3Zaprezentowanie wykonanych aplikacji i zaliczenie projektu2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1SCRUM - metodyka zarządzania złożonymi projektami2
T-W-2HTML, CSS, obiektowy model dokumentu2
T-W-3Responsywność w systemach internetowych2
T-W-4Integrowanie technologii internetowych2
T-W-5Frameworki wspomagające proces wytwarzania aplikacji internetowych5
T-W-6Systemy zarządzania treścią2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach.15
A-P-2Praca własna nad tworzoną aplikacją11
A-P-3Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-3Udzał w konsultacjach2
A-W-4Czytanie literatury15
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/06_W02Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie wybranych języków programowania i metod przetwarzania danych w systemach internetowych zorientowanych na dokumenty dynamiczne i systemy zarządzania treściami
Treści programoweT-W-1SCRUM - metodyka zarządzania złożonymi projektami
T-W-2HTML, CSS, obiektowy model dokumentu
T-W-3Responsywność w systemach internetowych
T-W-4Integrowanie technologii internetowych
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacjami i przykładami
M-3Ćwiczenia praktyczne w ramach laboratoriów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Wykład - Zaliczenie na podstawie zaliczenia zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna metod i narzędzi programowania dokumentów dynamicznych
3,0Zna metody i narzędzia wytwarzania aplikacji internetowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/06_U02Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U11Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poznanie wybranych języków programowania i metod przetwarzania danych w systemach internetowych zorientowanych na dokumenty dynamiczne i systemy zarządzania treściami
Treści programoweT-W-1SCRUM - metodyka zarządzania złożonymi projektami
T-W-2HTML, CSS, obiektowy model dokumentu
T-W-3Responsywność w systemach internetowych
T-W-4Integrowanie technologii internetowych
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacjami i przykładami
M-3Ćwiczenia praktyczne w ramach laboratoriów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Wykład - Zaliczenie na podstawie zaliczenia zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wytworzyć aplikacj iinternetowej bazującej na poznanych technologiach
3,0Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o frameworki i cms
3,5
4,0
4,5
5,0