Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych.
C-4Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-5Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w KISI
C-6Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych.
C-7Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich.
C-8Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace zwiazane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Indywidulane konsultacje w sprawie tematyki pracy z potencjalnymi opiekunami pracy2
A-S-3Przygotowanie materiałow i prezentacji na zajecia15
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja w czasie zajec, prezentacja uzyskanych wyników.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prowadzacy moze nie zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz wyznaczony jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/9_W01
Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedze i rozumie prawna odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu.
I_2A_W07, I_2A_W01T2A_W01, T2A_W04C-4, C-1, C-2, C-3, C-5, C-6, C-7, C-8T-S-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/9_U01
Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan.
I_2A_U04, I_2A_U11T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-8T-S-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/9_W01
Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedze i rozumie prawna odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu.
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/9_U01
Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan.
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace zwiazane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Indywidulane konsultacje w sprawie tematyki pracy z potencjalnymi opiekunami pracy2
A-S-3Przygotowanie materiałow i prezentacji na zajecia15
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/9_W01Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedze i rozumie prawna odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki teoretycznej oraz matematyki stosowanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-1Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych.
C-5Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w KISI
C-6Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych.
C-7Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich.
C-8Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace zwiazane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w czasie zajec, prezentacja uzyskanych wyników.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prowadzacy moze nie zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz wyznaczony jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/9_U01Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U11Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-8Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace zwiazane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w czasie zajec, prezentacja uzyskanych wyników.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej