Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Ryzyko kredytowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ryzyko kredytowe
Specjalność Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zbaraszewski <Wojciech.Zbaraszewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Emilia Barej-Kaczmarek <Emilia.Barej@zut.edu.pl>, Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>, Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl>, Wojciech Zbaraszewski <Wojciech.Zbaraszewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 5 0,40,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 10 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw bankowości
W-2Znajomość podstaw makro i mikroekonomii
W-3Znajomośc podstaw finansów przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien poznać zasady analizowania i zarządzania ryzykiem bankowym, z uwzględnieniem ryzyka kredytowego
C-2Student powinien posiadać umiejętność przeprowadzenia oceny zdolności kredytowej klientów indywidualnych i instytucjonalnych
C-3Student powinien znać metody pomiaru ryzyka kredytowego
C-4Student powienien znać sposoby zabezpieczenia ryzka kredytowego
C-5Student powinien znać podstawowe procedury windykacyjne
C-6Student ma świadomość koniczności ciągłego pogłębiania swojej wiedzy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ocena zdolności kredytowej klientów indywidualnych i instytucjonalnych2
T-A-2Metody pomiaru ryzyka kredytowego2
T-A-3Klasyfikacja zabezpieczeń kredytów2
T-A-4Monitoring kredytowy2
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach2
10
wykłady
T-W-1Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego2
T-W-2Pojęcie zdolności kredytowej – jako determinanty zarządzania ryzykiem kredytowym2
T-W-3Zaliczenie wykładów1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia4
A-A-3Czytanie wskazanej literatury4
18
wykłady
A-W-1Czytanie wskazanej literatury3
A-W-2Uczestnictwo w wykładach5
A-W-3Przygotowywanie się do zaliczenia2
A-W-4Przygotowanie się do wykładów2
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład konwersatoryjny;
M-3Wykład problemowy
M-4Metody przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/13_W01
Student zna rodzaje zabezpieczeń ryzyka kredytowego
Z_1A_W02S1A_W02C-4M-1, M-3, M-4S-1
Z_1A_D5/13_W02
Student ma podstawową wiedzę w procesach związanych z monitoringiem kredytowym oraz zna podstawowe metody windykacji
Z_1A_W09, Z_1A_W05S1A_W04, S1A_W06C-5M-1, M-3, M-4S-1
Z_1A_D5/13_W03
Student zna metody oceny ryzyka, oraz metody oceny zdolności kredytowej podmiotów
Z_1A_W06S1A_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/13_U01
Student powinien potrafić dobierać odpowiednie narzędzia do zarządzania ryzykiem kredytowym banku
Z_1A_U02S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04C-1, C-3T-W-1M-1, M-3, M-4S-1
Z_1A_D5/13_U02
Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmitoów gospodarczych
Z_1A_U04S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/13_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Z_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-6T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/13_W01
Student zna rodzaje zabezpieczeń ryzyka kredytowego
2,0Student nie zna zabezpieczeń ryzyka kredytowego
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej jednego sposobu zabezpieczenia ryzyka kredytowego
3,5Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej dwóch sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego
4,0Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej dwóch sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego,
4,5Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej trzech sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego,
5,0Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej czterech sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego
Z_1A_D5/13_W02
Student ma podstawową wiedzę w procesach związanych z monitoringiem kredytowym oraz zna podstawowe metody windykacji
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu procedur związanych z monitoringiem kredytowym oraz nie zna metod windykacji
3,0Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym
3,5Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego
4,0Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego, ponadto student zna podstawowe procedury widykacyjne
4,5Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego, ponadto student zna podstawowe procedury i metody widykacji wierzytelności
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego, ponadto student zna podstawowe procedury i metody widykacji wierzytelności
Z_1A_D5/13_W03
Student zna metody oceny ryzyka, oraz metody oceny zdolności kredytowej podmiotów
2,0Student nie zna matod oceny ryzyka oraz oceny zdolności kredytowej podmiotów
3,0Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia
3,5Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów
4,0Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów, zna sposoby oceny zdolności kredytowej osób fizycznych
4,5Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów, zna sposoby oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów, zna sposoby oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/13_U01
Student powinien potrafić dobierać odpowiednie narzędzia do zarządzania ryzykiem kredytowym banku
2,0Student nie potrafi dobierać instrumentów w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
3,0Student potrafi dobrać co najmniej jeden instrument w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
3,5Student potrafi dobrać co najmniej dwa instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
4,0Student potrafi dobrać co najmniej trzy instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
4,5Student potrafi dobrać co najmniej cztery instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym, potrafi określić zalety wskazanych instrumentów względem pozostałych
5,0Student potrafi bardzo dobrze dobrać co najmniej cztery instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym, potrafi określić zalety wskazanych instrumentów względem pozostałych
Z_1A_D5/13_U02
Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmitoów gospodarczych
2,0Student nie potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej podmiotów
3,0Student potrafi dokonać wstępnej oceny zdolności kredytowej osób fizycznych
3,5Student potrafi dokonać wstępnej oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych
4,0Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i wstępnej oceny podmiotów instytucjonalnych
4,5Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i oceny podmiotów instytucjonalnych
5,0Student potrafi bardzo dobrze oceniać zdolność kredytową osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/13_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o ryzyku kredytowym
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Maciej Wiatr, Zarządzanie indywidualnym ryzykiem kredytowym, Elementy systemu, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2011, II
  2. Wiesław Żółtkowski, Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce, CeDeWu, Warszawa, 2008
  3. Tadeusz Kaczmarek, Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne, Difin, Warszawa, 2008
  4. Mirosław Wójciak, Metody oceny ryzyka kredytowego, PWE, Warszawa, 2007
  5. Stanisława Ryżewska, Bankowa analiza przedsiębiorstwa na potrzeby oceny ryzyka kredytowego, Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Izabela Emerling, Działalność kredytowa banku komercyjnego, Marina, PWN, 2008
  2. Radosław Kałużny, Pomiar ryzyka kredytowego banku. Aspekty finansowe i rachunkowe, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ocena zdolności kredytowej klientów indywidualnych i instytucjonalnych2
T-A-2Metody pomiaru ryzyka kredytowego2
T-A-3Klasyfikacja zabezpieczeń kredytów2
T-A-4Monitoring kredytowy2
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego2
T-W-2Pojęcie zdolności kredytowej – jako determinanty zarządzania ryzykiem kredytowym2
T-W-3Zaliczenie wykładów1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia4
A-A-3Czytanie wskazanej literatury4
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czytanie wskazanej literatury3
A-W-2Uczestnictwo w wykładach5
A-W-3Przygotowywanie się do zaliczenia2
A-W-4Przygotowanie się do wykładów2
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D5/13_W01Student zna rodzaje zabezpieczeń ryzyka kredytowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
Cel przedmiotuC-4Student powienien znać sposoby zabezpieczenia ryzka kredytowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-3Wykład problemowy
M-4Metody przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zabezpieczeń ryzyka kredytowego
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej jednego sposobu zabezpieczenia ryzyka kredytowego
3,5Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej dwóch sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego
4,0Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej dwóch sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego,
4,5Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej trzech sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego,
5,0Student ma podstawową wiedzę na temat co najmniej czterech sposobów zabezpieczenia ryzyka kredytowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D5/13_W02Student ma podstawową wiedzę w procesach związanych z monitoringiem kredytowym oraz zna podstawowe metody windykacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W09posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-5Student powinien znać podstawowe procedury windykacyjne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-3Wykład problemowy
M-4Metody przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu procedur związanych z monitoringiem kredytowym oraz nie zna metod windykacji
3,0Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym
3,5Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego
4,0Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego, ponadto student zna podstawowe procedury widykacyjne
4,5Student ma wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego, ponadto student zna podstawowe procedury i metody widykacji wierzytelności
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę w zakresie podstawowych procedur związanych z monitoringiem kredytowym i rozumie znacznie monitoringu kredytowego, ponadto student zna podstawowe procedury i metody widykacji wierzytelności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D5/13_W03Student zna metody oceny ryzyka, oraz metody oceny zdolności kredytowej podmiotów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Student powinien poznać zasady analizowania i zarządzania ryzykiem bankowym, z uwzględnieniem ryzyka kredytowego
C-2Student powinien posiadać umiejętność przeprowadzenia oceny zdolności kredytowej klientów indywidualnych i instytucjonalnych
C-3Student powinien znać metody pomiaru ryzyka kredytowego
Treści programoweT-W-1Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego
T-W-2Pojęcie zdolności kredytowej – jako determinanty zarządzania ryzykiem kredytowym
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład konwersatoryjny;
M-3Wykład problemowy
M-4Metody przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna matod oceny ryzyka oraz oceny zdolności kredytowej podmiotów
3,0Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia
3,5Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów
4,0Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów, zna sposoby oceny zdolności kredytowej osób fizycznych
4,5Student ma wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów, zna sposoby oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą metod oceny ryzyka i rozumie konieczość ich przeprowadzenia, rozumie znaczenie oceny zdolności kredytowej podmiotów, zna sposoby oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D5/13_U01Student powinien potrafić dobierać odpowiednie narzędzia do zarządzania ryzykiem kredytowym banku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student powinien poznać zasady analizowania i zarządzania ryzykiem bankowym, z uwzględnieniem ryzyka kredytowego
C-3Student powinien znać metody pomiaru ryzyka kredytowego
Treści programoweT-W-1Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-3Wykład problemowy
M-4Metody przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobierać instrumentów w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
3,0Student potrafi dobrać co najmniej jeden instrument w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
3,5Student potrafi dobrać co najmniej dwa instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
4,0Student potrafi dobrać co najmniej trzy instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym
4,5Student potrafi dobrać co najmniej cztery instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym, potrafi określić zalety wskazanych instrumentów względem pozostałych
5,0Student potrafi bardzo dobrze dobrać co najmniej cztery instrumenty w celu zarządzania ryzykiem kredytowym, potrafi określić zalety wskazanych instrumentów względem pozostałych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D5/13_U02Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmitoów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Student powinien posiadać umiejętność przeprowadzenia oceny zdolności kredytowej klientów indywidualnych i instytucjonalnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego
T-W-2Pojęcie zdolności kredytowej – jako determinanty zarządzania ryzykiem kredytowym
T-W-3Zaliczenie wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład konwersatoryjny;
M-3Wykład problemowy
M-4Metody przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej podmiotów
3,0Student potrafi dokonać wstępnej oceny zdolności kredytowej osób fizycznych
3,5Student potrafi dokonać wstępnej oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych
4,0Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i wstępnej oceny podmiotów instytucjonalnych
4,5Student potrafi dokonać oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i oceny podmiotów instytucjonalnych
5,0Student potrafi bardzo dobrze oceniać zdolność kredytową osób fizycznych i podmiotów instytucjonalnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D5/13_K01Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-6Student ma świadomość koniczności ciągłego pogłębiania swojej wiedzy
Treści programoweT-W-2Pojęcie zdolności kredytowej – jako determinanty zarządzania ryzykiem kredytowym
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie ustnej lub pisemnej weryfikujące każde z założonych cełów przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o ryzyku kredytowym
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0