Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Centra logistyczne - przedmiot do wyboru:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Centra logistyczne - przedmiot do wyboru
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Czesława Christowa <czeslawa.christowa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku1
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL1
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe1
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL1
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL1
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL1
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL1
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.1
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Studenci zapoznają się z przedstawioną tematyką i wyjaśniają ewentualne niejasności8
A-A-3Studenci we własnym zakresie uzupełniają wiedzę wykorzystując w tym celu wskazaną literaturę przedmiotu13
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O21_W05
Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka.
E_2A_W05S2A_W05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_W08
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
E_2A_W08S2A_W07C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_W13
Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
E_2A_W13S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_W15
Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości indywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii
E_2A_W15S2A_W11C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O21_U09
Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
E_2A_U09S2A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_U12
Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U12S2A_U08C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_U16
Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_2A_U16S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_U18
Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U18S2A_U01, S2A_U03, S2A_U05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O21_K02
Student pracuje samodzielnie oraz pracuje w zespole
E_2A_K02S2A_K02, S2A_K03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_K05
Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
E_2A_K05S2A_K05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_K06
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K06S2A_K07C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_K07
Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
E_2A_K07S2A_K03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_K08
Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_2A_K08S2A_K04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_O21_K10
Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur
E_2A_K10S2A_K02, S2A_K04, S2A_K05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O21_W05
Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka.
2,0Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,0Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,0Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
E_2A_O21_W08
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,0Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,0Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
E_2A_O21_W13
Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
3,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym
3,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym
4,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_W15
Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości indywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii
2,0Nie zna zasad tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii
3,0Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O21_U09
Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
2,0Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
3,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym
4,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_U12
Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
2,0Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
3,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym
3,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym
4,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_U16
Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
2,0Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
3,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym
4,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_U18
Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
2,0Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
3,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym
4,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O21_K02
Student pracuje samodzielnie oraz pracuje w zespole
2,0Nie pracuje samodzielnie i nie pracuje w zespole
3,0Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu dobrym
4,5Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu więcej niż dobrym
5,0Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_K05
Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
2,0Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
3,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_K06
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
2,0Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_K07
Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
2,0Nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
3,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dostatecznym
3,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dobrym
4,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dobrym
5,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_K08
Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
2,0Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
3,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym
3,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym
4,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O21_K10
Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur
2,0Nie wykazuje otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
3,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dobrym
4,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWN, Warszawa, 2010
  2. Christowa Cz., Podstawy budowy i funkcjonowania portowych centrów logistycznych, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Paul R. Murphy jr, Donald F. Wood, Nowoczesna logistyka, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
  2. Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku1
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL1
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe1
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL1
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL1
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL1
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL1
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.1
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Studenci zapoznają się z przedstawioną tematyką i wyjaśniają ewentualne niejasności8
A-A-3Studenci we własnym zakresie uzupełniają wiedzę wykorzystując w tym celu wskazaną literaturę przedmiotu13
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_W05Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,0Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,0Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_W08Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,0Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,0Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_W13Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
3,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym
3,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym
4,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości indywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii
3,0Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_U09Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
3,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym
4,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_U12Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
3,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym
3,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym
4,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_U16Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U16Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
3,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym
4,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_U18Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
3,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym
4,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_K02Student pracuje samodzielnie oraz pracuje w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie pracuje samodzielnie i nie pracuje w zespole
3,0Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu dobrym
4,5Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu więcej niż dobrym
5,0Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_K05Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
3,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_K06Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_K07Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
3,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dostatecznym
3,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dobrym
4,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dobrym
5,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_K08Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
3,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym
3,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym
4,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O21_K10Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
3,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dobrym
4,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu bardzo dobrym