Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny

Sylabus przedmiotu Elementy psychologii i socjologii w działalności audytora:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Audyt wewnętrzny
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Elementy psychologii i socjologii w działalności audytora
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 4 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o budowie i funkcjonowaniu człowieka w społeczeństwie - wiedza na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie wiedzy w zakresie psychologicznych aspektów kontroli i audytu zasobów i procesów jednostki.
C-2Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów w pracy audytora wewnętrznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora.2
T-W-2Zarządzanie czasem w pracy audytora.1
T-W-3Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora1
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach4
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu12
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A9_W01
Student zna znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy audytora. Student rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy.
AW_10A_W04, AW_10A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
AW_10A_WEk/PD/A9_W02
Student zna podstawowe metody i techniki badawcze w socjologii służące do identyfikacji, analizy i wyjaśniania społecznych zachowań grup i jednostek.
AW_10A_W04, AW_10A_W03C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A9_U01
Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych. Potrafi prawidłowo interpretować oraz prognozować praktyczne skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych związanych ze studiowana dziedzina.
AW_10A_U01C-2T-W-2, T-W-3, T-W-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A9_K01
Docenia znaczenie psychologii i socjologii w pracy zawodowej.
AW_10A_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A9_W01
Student zna znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy audytora. Student rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
AW_10A_WEk/PD/A9_W02
Student zna podstawowe metody i techniki badawcze w socjologii służące do identyfikacji, analizy i wyjaśniania społecznych zachowań grup i jednostek.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A9_U01
Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych. Potrafi prawidłowo interpretować oraz prognozować praktyczne skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych związanych ze studiowana dziedzina.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A9_K01
Docenia znaczenie psychologii i socjologii w pracy zawodowej.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Banka A., Źródła psychologii pracy, Śląsk, Poznań, 2011
  2. Karwińska A., Odkrywanie socjologii. Podręcznik dla ekonomistów, PWN, Warszawa, 2008
  3. Sikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa, 1996

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora.2
T-W-2Zarządzanie czasem w pracy audytora.1
T-W-3Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora1
4

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach4
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu12
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A9_W01Student zna znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy audytora. Student rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy w zakresie psychologicznych aspektów kontroli i audytu zasobów i procesów jednostki.
Treści programoweT-W-1Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora.
T-W-2Zarządzanie czasem w pracy audytora.
T-W-3Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A9_W02Student zna podstawowe metody i techniki badawcze w socjologii służące do identyfikacji, analizy i wyjaśniania społecznych zachowań grup i jednostek.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
Cel przedmiotuC-2Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów w pracy audytora wewnętrznego.
Treści programoweT-W-1Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora.
T-W-2Zarządzanie czasem w pracy audytora.
T-W-3Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A9_U01Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych. Potrafi prawidłowo interpretować oraz prognozować praktyczne skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych związanych ze studiowana dziedzina.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_U01Zna etapy audytu wewnętrznego oraz treść sprawozdania z audytu wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-2Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów w pracy audytora wewnętrznego.
Treści programoweT-W-2Zarządzanie czasem w pracy audytora.
T-W-3Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora
T-W-1Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A9_K01Docenia znaczenie psychologii i socjologii w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_K01Ma świadomość znaczenia audytu wewnętrznego w zarządzaniu jednostką oraz zdolność do pełnienia funkcji doradczych i wspierających kierowników jednostek.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy w zakresie psychologicznych aspektów kontroli i audytu zasobów i procesów jednostki.
Treści programoweT-W-2Zarządzanie czasem w pracy audytora.
T-W-3Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora
T-W-1Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0