Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość budżetowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Audyt wewnętrzny
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość budżetowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Sadowska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Sadowska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest konieczne posiadanie wiedzy początkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z wymogami formalno-organizacyjnymi rocznej sprawozdawczości budżetowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zakres sprawozdawczości budżetowej.1
T-W-2Sprawozdania budżetowe1
T-W-3Sprawozdania w zakresie operacji finansowych.1
T-W-4Sprawozdania GUS.1
T-W-5Przydatność sprawozdawczości budżetowej w zarządzaniu jednostką budżetową.1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2dyskusja
M-3analiza przypadków
M-4ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A6_W01
Słuchacz zna elementy sprawozdania budżetowego. Student zna zasady ustalania wartości poszczególnych pozycji sprawozdań budżetowych.
AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W01, AW_10A_W04C-1T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-2, M-3, M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A6_U01
Słuchacz potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki budżetowej.
AW_10A_U01C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5M-4, M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A6_K01
Słuchacz posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć.
AW_10A_K01C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-3, M-2, M-4, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A6_W01
Słuchacz zna elementy sprawozdania budżetowego. Student zna zasady ustalania wartości poszczególnych pozycji sprawozdań budżetowych.
2,0
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A6_U01
Słuchacz potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki budżetowej.
2,0
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A6_K01
Słuchacz posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć.
2,0
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Helin A., Sprawozdanie finansowe według MSSF, C.H.Beck, Warszawa, 2006
  2. Świderska G.K., Wiecław W., Sprawozdanie finansowe bez tajemnic, Difin, Warszawa, 2006
  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 w sprawie sprawozdawczości budżetowej, Dz. U. z 2010, nr 20, poz. 103., Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres sprawozdawczości budżetowej.1
T-W-2Sprawozdania budżetowe1
T-W-3Sprawozdania w zakresie operacji finansowych.1
T-W-4Sprawozdania GUS.1
T-W-5Przydatność sprawozdawczości budżetowej w zarządzaniu jednostką budżetową.1
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A6_W01Słuchacz zna elementy sprawozdania budżetowego. Student zna zasady ustalania wartości poszczególnych pozycji sprawozdań budżetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W02Zna regulacje prawne krajowe i miedzynarodowe niezbędne w zkresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W01Ma wiedzę w zakresie regulacji, metod, kosztów, zasad ewidencji gospodarczych oraz elementów sprawozdania finansowego jednostki.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z wymogami formalno-organizacyjnymi rocznej sprawozdawczości budżetowej.
Treści programoweT-W-3Sprawozdania w zakresie operacji finansowych.
T-W-1Zakres sprawozdawczości budżetowej.
T-W-4Sprawozdania GUS.
T-W-5Przydatność sprawozdawczości budżetowej w zarządzaniu jednostką budżetową.
T-W-2Sprawozdania budżetowe
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza przypadków
M-1Wykład problemowy
M-4ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A6_U01Słuchacz potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki budżetowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_U01Zna etapy audytu wewnętrznego oraz treść sprawozdania z audytu wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z wymogami formalno-organizacyjnymi rocznej sprawozdawczości budżetowej.
Treści programoweT-W-4Sprawozdania GUS.
T-W-2Sprawozdania budżetowe
T-W-3Sprawozdania w zakresie operacji finansowych.
T-W-1Zakres sprawozdawczości budżetowej.
T-W-5Przydatność sprawozdawczości budżetowej w zarządzaniu jednostką budżetową.
Metody nauczaniaM-4ćwiczenia przedmiotowe
M-2dyskusja
M-3analiza przypadków
M-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A6_K01Słuchacz posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_K01Ma świadomość znaczenia audytu wewnętrznego w zarządzaniu jednostką oraz zdolność do pełnienia funkcji doradczych i wspierających kierowników jednostek.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z wymogami formalno-organizacyjnymi rocznej sprawozdawczości budżetowej.
Treści programoweT-W-4Sprawozdania GUS.
T-W-1Zakres sprawozdawczości budżetowej.
T-W-3Sprawozdania w zakresie operacji finansowych.
T-W-2Sprawozdania budżetowe
T-W-5Przydatność sprawozdawczości budżetowej w zarządzaniu jednostką budżetową.
Metody nauczaniaM-3analiza przypadków
M-2dyskusja
M-4ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0