Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowa pracownia kierunkowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowa pracownia kierunkowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Arkadiusz Marcinkowski <amarcinkowski@zut.edu.pl>, Emil Wolski <Emil.Wolski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 18,0 ECTS (formy) 18,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 6,01,00zaliczenie
projektyP2 60 6,01,00zaliczenie
projektyP3 60 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość wzorniczego warsztatu projektowego, zarówno tradycyjnego (np. rysunek prezentacyjny), jak i współczesnego (np. oprogramowanie 2 i 3D). Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
C-2Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-3Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
C-4Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
C-5Wpojenie studentowi świadomości potrzeby stałego weryfikowania i doskonalenia swych kompetencji zawodowych, np. w związku z poszukiwaniem pracy lub wyborem studiów drugiego stopnia
C-6Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych6
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego8
T-P-3Metody ewaluacji projektowej6
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym4
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu6
T-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.30
60
projekty
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych6
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego8
T-P-3Metody ewaluacji projektowej6
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym4
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu6
T-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.30
60
projekty
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych6
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego8
T-P-3Metody ewaluacji projektowej6
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym4
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu6
T-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.30
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach wprowadzających oraz sesjach rozwiązywania problemów30
A-P-2Uczestnictwo w korektach projektu semestralnego15
A-P-3Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu30
A-P-4Praca nad projektem semestralnym w trakcie zajęć - konsultultacje z prowdzącym oraz innymi uczestnikami kursu; udział w korektach prac innych uczestników kursu (zwłaszcza w przypadku zbierzności tematu lub metody projektowej)45
A-P-5Samodzielne przygotowywanie projektu semestralnego60
180
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach wprowadzających oraz sesjach rozwiązywania problemów30
A-P-2Uczestnictwo w korektach projektu semestralnego7
A-P-3Praca nad projektem semestralnym w trakcie zajęć - konsultultacje z prowdzącym oraz innymi uczestnikami kursu; udział w korektach prac innych uczestników kursu (zwłaszcza w przypadku zbierzności tematu lub metody projektowej)23
A-P-4Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu30
A-P-5Samodzielne przygotowywanie projektu semestralnego90
180
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach wprowadzających oraz sesjach rozwiązywania problemów30
A-P-2Uczestnictwo w korektach projektu semestralnego15
A-P-3Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu30
A-P-4Samodzielne przygotowywanie projektu semestralnego60
A-P-5Praca nad projektem semestralnym w trakcie zajęć - konsultultacje z prowdzącym oraz innymi uczestnikami kursu; udział w korektach prac innych uczestników kursu (zwłaszcza w przypadku zbierzności tematu lub metody projektowej)45
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu semestralnego
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-4Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat i wygłoszonej w trakcie zajęć
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C26_W01
zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
Wz_2A_W02, Wz_2A_W03A2_W08, A2_W11C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-5
Wz_2A_C26_W02
rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
Wz_2A_W02, Wz_2A_W07A2_W08, A2_W12C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C26_U01
potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
Wz_2A_U02, Wz_2A_U03A2_U12, A2_U13, A2_U14C-2, C-3T-P-2, T-P-5M-2, M-3S-1, S-3, S-5
Wz_2A_C26_U02
potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
Wz_2A_U03, Wz_2A_U04A2_U13, A2_U14C-2, C-3T-P-3M-2, M-3S-1, S-3, S-5
Wz_2A_C26_U03
potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
Wz_2A_U09, Wz_2A_U10A2_U18, A2_U19, A2_U20C-4T-P-6M-3, M-4S-2, S-4
Wz_2A_C26_U04
potrafi we współpracy z innymi podmiotami realizować i kierować zadaniami leżącymi w zakresie kompetencji projektanta form przemysłowych
Wz_2A_U05, Wz_2A_U06A2_U15C-6T-P-6M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C26_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi)
Wz_2A_K01A2_K01C-5T-P-4M-2, M-4S-2, S-3
Wz_2A_C26_K02
samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_2A_K02A2_K02C-6T-P-6M-2, M-4S-1, S-2, S-3
Wz_2A_C26_K03
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych
Wz_2A_K03, Wz_2A_K05A2_K03, A2_K05C-6T-P-6M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C26_W01
zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnej metody projektowej
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jedej wybranej przez siebie metody projektowej
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić je ze sobą
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wskazane przez prowadzącego
Wz_2A_C26_W02
rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnego zagadnienia z zakresu teorii twórczości
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat wybranego zagadnienie z zakresu twórczości
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jednej z wybranych koncepcji twórczości
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane dwa inne zagadnienia
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia, potrafi umieść przynajmniej jedno zagadnienie w hipotetycznym przykładzie przypadku projektowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C26_U01
potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
2,0nie potraf formułować i stosować żadnego kryterium decyzyjnego, wszelkie decyzje projektowe pochodzą od prowadzącego
3,0potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego
3,5potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, lecz nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego; bądź też: potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego
4,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym pomocy prowadzącego
4,5potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, a potrzebuje przy tym jedynie nieznacznej pomocy prowadzącego
5,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy prowadzącego
Wz_2A_C26_U02
potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
2,0nie potraf formułować oraz stosować żadnego kryterium ewaluacji własnego projektu, a wszelkie decyzje projektowe pochodzą od prowadzącego
3,0potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego
3,5potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego; bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak potrzebuje przy tym pomocy prowadzącego
4,5potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, a potrzebuje przy tym jedynie nieznacznej pomocy prowadzącego
5,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy prowadzącego
Wz_2A_C26_U03
potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
2,0student nie jest w stanie zaplanować i przygotować prezentacji projektu semestralnego
3,0student z trudem planuje i przygotowuje prezentację projektu semestralnego, prezentuje go w nieatrakcyjnej formie i w nieciekawy sposób
3,5
4,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu semestralnego przy niewielkiej pomocy prowadzącego, prezentuje go poprawnej formie i w poprawny sposób
4,5
5,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu semestralnego samodzielnie, prezentuje go w atrakcyjnej formie i w interesujący sposób
Wz_2A_C26_U04
potrafi we współpracy z innymi podmiotami realizować i kierować zadaniami leżącymi w zakresie kompetencji projektanta form przemysłowych
2,0student nie potrafi realizować żadnych zadań projektanta w zespole projektowym
3,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak stałej pomocy i nadzoru
3,5
4,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak częściowej pomocy i nadzoru
4,5
5,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga przy tym sporadycznej, doraźnej pomocy i nadzoru

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C26_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi)
2,0student wykazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności
3,0student wykazuje bardzo nikłą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0student przejawia przeciętną inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
4,5
5,0student w stale, autonomicznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności
Wz_2A_C26_K02
samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0student nie potrafi określić techniczych warunków realizacji projektu semestralnego lub też nie potrafi uzyskać dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w oczywisty sposób są nieracjonalne ekonomicznie oraz niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,0student ze znaczną pomocą prowadzącego określa techniczne warunki realizacji projektu semestralnego, a następnie jest nieefektywny w uzyskiwaniu dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w dużym stopniu są nieekonomiczne oraz znacząco niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,5
4,0student z pomocą prowadzącego określa techniczne warunki realizacji projektu semestralnego, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są poprawne ekonomiczne oraz dostatecznie zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
4,5
5,0student autonomicznie, bez pomocy prowadzącego określa techniczne warunki realizacji projektu semestralnego, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są przy tym ekonomiczne oraz zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
Wz_2A_C26_K03
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych
2,0student nie potrafi funkcjonować w zespole
3,0student z dużymi trudnościami funkcjonuje w zespole
3,5
4,0student poprawnie funkcjonuje w zespole
4,5
5,0student bezproblemowo funkcjonuje w zespole

Literatura podstawowa

  1. Turkka Keinonen, Roope Takala (red.), Product Koncept Design, Springer, Berlin, Heidelberg, 2006, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Jonathan Cagan, Craig M. Vogel, Creating Breakthrough Products, Prentice-Hall, New Jersey, 2002, I., Egz. dostępny u prowadzącego
  3. Gerhard Heufler, Design Basics, Niggli, Sulgen, Zurich, 2004, III., Egz. dostępny u prowadzącego

Literatura dodatkowa

  1. Fulton Suri J., IDEO, Thoughtless Acts?, Chronicle Books, San Francisco, 2005, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Richard Morris, Projektowanie produktu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009, Egz. dostępny u prowadzącego
  3. Tom Kelley, The Art of Innovation, Currency and Doubleday, Nowy Jork, 2001, I., Egz. dostępny u prowadzącego
  4. Edward Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005
  5. Edward Nęcka i inni, Trening twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych6
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego8
T-P-3Metody ewaluacji projektowej6
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym4
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu6
T-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.30
60

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych6
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego8
T-P-3Metody ewaluacji projektowej6
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym4
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu6
T-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.30
60

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych6
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego8
T-P-3Metody ewaluacji projektowej6
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym4
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu6
T-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.30
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach wprowadzających oraz sesjach rozwiązywania problemów30
A-P-2Uczestnictwo w korektach projektu semestralnego15
A-P-3Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu30
A-P-4Praca nad projektem semestralnym w trakcie zajęć - konsultultacje z prowdzącym oraz innymi uczestnikami kursu; udział w korektach prac innych uczestników kursu (zwłaszcza w przypadku zbierzności tematu lub metody projektowej)45
A-P-5Samodzielne przygotowywanie projektu semestralnego60
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach wprowadzających oraz sesjach rozwiązywania problemów30
A-P-2Uczestnictwo w korektach projektu semestralnego7
A-P-3Praca nad projektem semestralnym w trakcie zajęć - konsultultacje z prowdzącym oraz innymi uczestnikami kursu; udział w korektach prac innych uczestników kursu (zwłaszcza w przypadku zbierzności tematu lub metody projektowej)23
A-P-4Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu30
A-P-5Samodzielne przygotowywanie projektu semestralnego90
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach wprowadzających oraz sesjach rozwiązywania problemów30
A-P-2Uczestnictwo w korektach projektu semestralnego15
A-P-3Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu30
A-P-4Samodzielne przygotowywanie projektu semestralnego60
A-P-5Praca nad projektem semestralnym w trakcie zajęć - konsultultacje z prowdzącym oraz innymi uczestnikami kursu; udział w korektach prac innych uczestników kursu (zwłaszcza w przypadku zbierzności tematu lub metody projektowej)45
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_W01zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Wz_2A_W03rozumie zależności między teoretycznymi i praktycznymi aspektami wzornictwa oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego rozwoju projektowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
A2_W11wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku studiów oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
Treści programoweT-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnej metody projektowej
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jedej wybranej przez siebie metody projektowej
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić je ze sobą
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wskazane przez prowadzącego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_W02rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Wz_2A_W07zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
A2_W12zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
Treści programoweT-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnego zagadnienia z zakresu teorii twórczości
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat wybranego zagadnienie z zakresu twórczości
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jednej z wybranych koncepcji twórczości
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane dwa inne zagadnienia
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia, potrafi umieść przynajmniej jedno zagadnienie w hipotetycznym przykładzie przypadku projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_U01potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Wz_2A_U03jest zdolny do formułowania i metodycznego stosowania zaawansowanych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie złożonych decyzji projektowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U13umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-2Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-3Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Treści programoweT-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego
T-P-5Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu projektu semestralnego j oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat projektu semestralnego; studia wstępne oraz redefinicja problemu
Metody nauczaniaM-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potraf formułować i stosować żadnego kryterium decyzyjnego, wszelkie decyzje projektowe pochodzą od prowadzącego
3,0potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego
3,5potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, lecz nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego; bądź też: potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego
4,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym pomocy prowadzącego
4,5potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, a potrzebuje przy tym jedynie nieznacznej pomocy prowadzącego
5,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy prowadzącego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_U02potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U03jest zdolny do formułowania i metodycznego stosowania zaawansowanych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie złożonych decyzji projektowych
Wz_2A_U04potrafi samodzielnie przewidywać oraz oceniać rezultat swoich działań projektowych w kontekście estetycznym, społecznym i prawnym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U13umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-2Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-3Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Treści programoweT-P-3Metody ewaluacji projektowej
Metody nauczaniaM-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potraf formułować oraz stosować żadnego kryterium ewaluacji własnego projektu, a wszelkie decyzje projektowe pochodzą od prowadzącego
3,0potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego
3,5potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy prowadzącego; bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak potrzebuje przy tym pomocy prowadzącego
4,5potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, a potrzebuje przy tym jedynie nieznacznej pomocy prowadzącego
5,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy prowadzącego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_U03potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Wz_2A_U10potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych oraz cudzych ; umie prezentować projekty wzornicze zarówno z obszaru własnej specjalizacji jak i obszarów pokrewnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U18posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
A2_U19ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
A2_U20w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi
Cel przedmiotuC-4Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
Treści programoweT-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu semestralnego
S-4Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat i wygłoszonej w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie zaplanować i przygotować prezentacji projektu semestralnego
3,0student z trudem planuje i przygotowuje prezentację projektu semestralnego, prezentuje go w nieatrakcyjnej formie i w nieciekawy sposób
3,5
4,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu semestralnego przy niewielkiej pomocy prowadzącego, prezentuje go poprawnej formie i w poprawny sposób
4,5
5,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu semestralnego samodzielnie, prezentuje go w atrakcyjnej formie i w interesujący sposób
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_U04potrafi we współpracy z innymi podmiotami realizować i kierować zadaniami leżącymi w zakresie kompetencji projektanta form przemysłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U05potrafi koordynować współpracę podmiotów niezbędnych do realizacji zadania projektowego
Wz_2A_U06jest zdolny do kierowania zespołem projektantów form przemysłowych w multidyscyplinarnym zespole projektowym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U15jest przygotowana do współdziałania z innymi osobami w ramach prac zespołowych i jest zdolna do podjęcia wiodącej roli w takich zespołach
Cel przedmiotuC-6Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym
Treści programoweT-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu semestralnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi realizować żadnych zadań projektanta w zespole projektowym
3,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak stałej pomocy i nadzoru
3,5
4,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak częściowej pomocy i nadzoru
4,5
5,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga przy tym sporadycznej, doraźnej pomocy i nadzoru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi jak i kulturowymi); inspiruje otoczenie, poszukuje innowacyjnych rozwiązań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
Cel przedmiotuC-5Wpojenie studentowi świadomości potrzeby stałego weryfikowania i doskonalenia swych kompetencji zawodowych, np. w związku z poszukiwaniem pracy lub wyborem studiów drugiego stopnia
Treści programoweT-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym
Metody nauczaniaM-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu semestralnego
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student wykazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności
3,0student wykazuje bardzo nikłą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0student przejawia przeciętną inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
4,5
5,0student w stale, autonomicznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-6Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym
Treści programoweT-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.
Metody nauczaniaM-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu semestralnego
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić techniczych warunków realizacji projektu semestralnego lub też nie potrafi uzyskać dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w oczywisty sposób są nieracjonalne ekonomicznie oraz niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,0student ze znaczną pomocą prowadzącego określa techniczne warunki realizacji projektu semestralnego, a następnie jest nieefektywny w uzyskiwaniu dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w dużym stopniu są nieekonomiczne oraz znacząco niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,5
4,0student z pomocą prowadzącego określa techniczne warunki realizacji projektu semestralnego, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są poprawne ekonomiczne oraz dostatecznie zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
4,5
5,0student autonomicznie, bez pomocy prowadzącego określa techniczne warunki realizacji projektu semestralnego, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są przy tym ekonomiczne oraz zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C26_K03posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K03potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania
Wz_2A_K05posiada popartą doświadczeniem umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności przejawiającą się: - efektywną negocjacją oraz mediacją, - integracją z innymi podmiotami w ramach współpracy, - syntetyczną i oryginalną prezentacją projektów z użyciem współczesnych technologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K03potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania
A2_K05posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się przez: inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie
Cel przedmiotuC-6Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym
Treści programoweT-P-6Metodyczne prowadzenie procesu projektowego pod nadzorem prowadzącego skutkujące określeniem zdań do realizacji w toku pracy samodzielnej (zespołowej bądź indywidualnej), takich jak: poszukiwanie i weryfikacja danych, rozwijanie i uzupełnianie umiejętności itp.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi funkcjonować w zespole
3,0student z dużymi trudnościami funkcjonuje w zespole
3,5
4,0student poprawnie funkcjonuje w zespole
4,5
5,0student bezproblemowo funkcjonuje w zespole