Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie usług:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie usług
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartłomiej Małachowski <Bartlomiej.Malachowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 60 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia10
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego10
T-L-3Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie5
T-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking5
T-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego5
T-L-6Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów25
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje1
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Projekt zespołowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C14_W01
W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług.
Wz_2A_W02A2_W08C-1T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C14_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-1T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C14_W01
W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług.
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projektowania usług
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C14_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi
2,0
3,0Umie zdefiniować koncepcję i określić ramy realizacji dowolnej usługi
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Service Design (przykład projektowania formy wydawniczej publikacji branżowej), 2013, http://thisisservicedesignthinking.com/
  2. Service Design w Oslo, 2013, http://csi.nhh.no/about/
  3. Design managament in Politechnika di Milano, 2013, http://www.design.polimi.it/prodotto-innovazione/?lang=en

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia10
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego10
T-L-3Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie5
T-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking5
T-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego5
T-L-6Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów25
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje1
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C14_W01W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.
Treści programoweT-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego
T-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia
T-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projektowania usług
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C14_U01Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.
Treści programoweT-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking
T-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia
T-L-3Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego
T-L-6Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów
T-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt zespołowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie zdefiniować koncepcję i określić ramy realizacji dowolnej usługi
3,5
4,0
4,5
5,0