Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Plener plastyczno-projektowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Plener plastyczno-projektowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>, Szymon Olbrychowski <solbrychowski@zut.edu.pl>, Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
zajęcia terenoweT2 2 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenia wynikajace z planu studiów - przedmioty wchodzące w skład kształcenia podstawowego i kierunkowego.
W-2Brak przeciwskazań zdrowotnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętnośći twórczej pracy; poszukiwań i eksperymentów w zróżnicowanym otoczeniu.
C-2Świadome łączenie wiedzy z praktyką w zmiennych warunkach plenerowych.
C-3Przygotowanie do harmonijnej i efektywnej współpracy w zespole z uwzględnieniem zróżnicowanych warunków otoczenia.
C-4Ugruntowanie umiejętności prezentacji swoich koncepcji twórczych na forum publicznym w oryginalnej formie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
zajęcia terenowe
T-T-1Wstępne omówienie zadań plastyczno - projektowych.Wizja lokalna otoczenia oraz zakresu inspiracji do realizacji projektowej.2
T-T-2Realizacja projektów - seria szkiców fazy projektowej. Zastosowanie zróżnicowanych technik rysunkowych i malarskich. Format A3.0
T-T-3Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej.0
T-T-4Realizacja w plenerze. Przygotowanie do prezentacji w warunkach plenerowych. Dokumentacja.0
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
zajęcia terenowe
A-T-1Uczestnictwo w zajęciach plenerowych100
A-T-2Aktywne uczestnictwo w korektach.20
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny, pogadanka, anegdota.
M-2Metoda aktywizująca - metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda eksponująca - pokaz polączony z przeżyciem.
M-4Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia, symulacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Osobiste zaangażowanie i postępy w pracy studenta. Ocena trafności i skali trudności przy wykonywaniu ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Wynik osobistego zaangażowania studenta, zgodność projektów z realizacją. Umiejętnośc pracy w zespole oraz publicznej prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_E01_W01
w zróżnicowanych warunkach potrafi w sposób umiejetny wybrać właściwe środki ekspresji i podbudować je umiejętnościami warsztatowymi
Wz_2A_W01A2_W08C-1, C-3, C-2T-T-2, T-T-1, T-T-3M-2, M-4, M-3S-1
Wz_2A_E01_W03
zdeterminowany otoczeniem oraz czasem w sposób umiejetny łączy wiedzę z praktyką
Wz_2A_W03A2_W11C-2, C-1T-T-2, T-T-3, T-T-4M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_E01_U01
samodzielnie w sposób metodycznyw oparciu o koncepcje potrafi zrealizować prace plastyczne
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-2, C-3, C-1T-T-2, T-T-3, T-T-4, T-T-1M-4, M-3, M-2S-1
Wz_2A_E01_U10
potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych i zespołowych projektów w zróżnicowanych warunkach wystawienniczych
Wz_2A_U10A2_U20C-4T-T-3, T-T-4M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_E01_K02
w warunkach ograniczonego dostępu do informacji potrafi zorganizowac swój warszatat wzbogacając go o nowe środki wypowiedzi, które podbudowane są własną inwencją oraz wymianą doświadczeń współpracowników
Wz_2A_K02A2_K02C-3, C-1T-T-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_E01_W01
w zróżnicowanych warunkach potrafi w sposób umiejetny wybrać właściwe środki ekspresji i podbudować je umiejętnościami warsztatowymi
2,0student nie realizuje zadań plenerowych, nie stawia sie na korekty,bez uprzedzenia opuszcza plener
3,0student w minimalnym zakresie realizuje zadania określone w programie pleneru,nieregularnie w sposób sporadyczny uczestniczy w omawianiu projektów oraz ich realizacji i prezentacji
3,5
4,0student w oparciu o właściwy dobór srodków ekspresji w sposób wyczerpujący potrafi rozwiązać zadania plenerowe
4,5
5,0student wyróżniająco realizuje zadania plenerowe, w sposób przemyślany i ekspresyjny dobiera właściwe srodki wyrazowe
Wz_2A_E01_W03
zdeterminowany otoczeniem oraz czasem w sposób umiejetny łączy wiedzę z praktyką
2,0nie realizuje zadań przewidzianych w programie pleneru, nie działa zgodnie z planem pracy
3,0w sposób nieumiejetny organizuje swój warsztat pracy, nie potrafi w sposób logiczny i przemyślany połączyć wiedzy z praktyką
3,5
4,0w podstawowym zakresie realizuje zadania przewidziane w programie pleneru, łączy teorię z praktyką, sysytematycznie uczestniczy w korektach
4,5
5,0w sposób wyróżniajacy wywiązuje sie z zadań przewidzianych na plenerze, systematycznie i aktywnie uczestniczy w korektach oraz w sposób wyczerpujacy łączy wiedze z praktyką

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_E01_U01
samodzielnie w sposób metodycznyw oparciu o koncepcje potrafi zrealizować prace plastyczne
2,0student nie potrafi samodzielnie zrealizowac swojej pracy, nie potrafi łączyć umiejętności kognitywnych z praktyką,
3,0nie potrafi samodzielnie zrealizować swojej koncepcji projektowej, w sposób wybiórczy realizuje projekty,nie posiada dobrego warsztatu, w sposób nieumiejętny dobiera środki wyrazowe
3,5
4,0potrafi samodzielnie zrealizować własną koncepcje zadania projektowego, przeprowadzić jej analizę oraz posłużyć się adekwatna techniką
4,5
5,0student samodzielnie realizuje swoje konncepcje projektowe, biegle łączy teorię z praktyką, weryfikuje na bieżaco swoją pracę
Wz_2A_E01_U10
potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych i zespołowych projektów w zróżnicowanych warunkach wystawienniczych
2,0student nie potrafi przygotowac własnej prezentacji publucznej , nie uczestniczy w pracach zespołu
3,0nie jest w pełni przygotowany do samodzielnej prezentacji własnych i grupowych projektów, nie potrafi umiejętnie i samodzielnie dobrać właściwych rozwiązań estetyczno - technicznych
3,5
4,0student w sposób zaplanowany dokonuje publicznej prezentacji własnego projektu, potrafi z pomocą prowadzacego oraz wykorzystaniem dostępnych narzędzi przeprowadzić publiczną prezentację
4,5
5,0student samodzielnie potrafi zaplanować i przeprowadzić atrakcyjną prezentację własnego lub zespołowego projektu, umiejętnie korzysta i stosuje dostępne srodki wypowiedzi oraz prezentacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_E01_K02
w warunkach ograniczonego dostępu do informacji potrafi zorganizowac swój warszatat wzbogacając go o nowe środki wypowiedzi, które podbudowane są własną inwencją oraz wymianą doświadczeń współpracowników
2,0student nie wykorzystuje umiejetności nabytych w toku studiów, nie potrafi lub nie chce zorganizować swojego warsztatu, nie jest zainteresowany wymianą doświadczeń z otoczeniem
3,0w sposób mało samodzielny korzysta z umiejętności nabytych w trakcie studiów, mało efektywnie potrafi zorganizować swój warsztat , w stopniu miernym korzysta z doświadczeń i uwag współpracowników
3,5
4,0w sposób prawidłowy realizuje swoje prace, wzbogacając jednoczesnie swój warsztat o własną inwencję oraz aktywną wymianę doświadczeń z otoczeniem
4,5
5,0student bez zarzutu w sposób wyróżniający wykorzystuje kognitywne myślenie łącząc je w umiejętny sposób z praktyką, służy pomocą pozostałym, jego prace posidają cechy innowacyjne

Literatura podstawowa

  1. R.Morris, Projektowanie produktu, PWN, Warszawa, 2009
  2. L.Slack, Czym jest wzornictwo?, ABE, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. K.Fog, Ch.Budtz, P.Munch, S.Blanchette, Storytelling, Saatchi & Saatchi, Warszawa, 2011
  2. B. Foisil - Penther, C.Chamont, Crazy design, Vivays Publishing, Cambrige, 2010
  3. Rebecca Proctor, 1000 New eco designs and wherw to find them., Laurence King, 2009
  4. Jenifer Hudson, 1000 new designs 2, Laurence King, 2010
  5. Bjarki Hallgrimson, Prototyping and Modelmaking for Product Design, Laurence King Publishing, 2010

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Wstępne omówienie zadań plastyczno - projektowych.Wizja lokalna otoczenia oraz zakresu inspiracji do realizacji projektowej.2
T-T-2Realizacja projektów - seria szkiców fazy projektowej. Zastosowanie zróżnicowanych technik rysunkowych i malarskich. Format A3.0
T-T-3Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej.0
T-T-4Realizacja w plenerze. Przygotowanie do prezentacji w warunkach plenerowych. Dokumentacja.0
2

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1Uczestnictwo w zajęciach plenerowych100
A-T-2Aktywne uczestnictwo w korektach.20
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_E01_W01w zróżnicowanych warunkach potrafi w sposób umiejetny wybrać właściwe środki ekspresji i podbudować je umiejętnościami warsztatowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętnośći twórczej pracy; poszukiwań i eksperymentów w zróżnicowanym otoczeniu.
C-3Przygotowanie do harmonijnej i efektywnej współpracy w zespole z uwzględnieniem zróżnicowanych warunków otoczenia.
C-2Świadome łączenie wiedzy z praktyką w zmiennych warunkach plenerowych.
Treści programoweT-T-2Realizacja projektów - seria szkiców fazy projektowej. Zastosowanie zróżnicowanych technik rysunkowych i malarskich. Format A3.
T-T-1Wstępne omówienie zadań plastyczno - projektowych.Wizja lokalna otoczenia oraz zakresu inspiracji do realizacji projektowej.
T-T-3Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia, symulacja.
M-3Metoda eksponująca - pokaz polączony z przeżyciem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Osobiste zaangażowanie i postępy w pracy studenta. Ocena trafności i skali trudności przy wykonywaniu ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie realizuje zadań plenerowych, nie stawia sie na korekty,bez uprzedzenia opuszcza plener
3,0student w minimalnym zakresie realizuje zadania określone w programie pleneru,nieregularnie w sposób sporadyczny uczestniczy w omawianiu projektów oraz ich realizacji i prezentacji
3,5
4,0student w oparciu o właściwy dobór srodków ekspresji w sposób wyczerpujący potrafi rozwiązać zadania plenerowe
4,5
5,0student wyróżniająco realizuje zadania plenerowe, w sposób przemyślany i ekspresyjny dobiera właściwe srodki wyrazowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_E01_W03zdeterminowany otoczeniem oraz czasem w sposób umiejetny łączy wiedzę z praktyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W03rozumie zależności między teoretycznymi i praktycznymi aspektami wzornictwa oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego rozwoju projektowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W11wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku studiów oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju
Cel przedmiotuC-2Świadome łączenie wiedzy z praktyką w zmiennych warunkach plenerowych.
C-1Nabycie umiejętnośći twórczej pracy; poszukiwań i eksperymentów w zróżnicowanym otoczeniu.
Treści programoweT-T-2Realizacja projektów - seria szkiców fazy projektowej. Zastosowanie zróżnicowanych technik rysunkowych i malarskich. Format A3.
T-T-3Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej.
T-T-4Realizacja w plenerze. Przygotowanie do prezentacji w warunkach plenerowych. Dokumentacja.
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia, symulacja.
M-3Metoda eksponująca - pokaz polączony z przeżyciem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Osobiste zaangażowanie i postępy w pracy studenta. Ocena trafności i skali trudności przy wykonywaniu ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Wynik osobistego zaangażowania studenta, zgodność projektów z realizacją. Umiejętnośc pracy w zespole oraz publicznej prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie realizuje zadań przewidzianych w programie pleneru, nie działa zgodnie z planem pracy
3,0w sposób nieumiejetny organizuje swój warsztat pracy, nie potrafi w sposób logiczny i przemyślany połączyć wiedzy z praktyką
3,5
4,0w podstawowym zakresie realizuje zadania przewidziane w programie pleneru, łączy teorię z praktyką, sysytematycznie uczestniczy w korektach
4,5
5,0w sposób wyróżniajacy wywiązuje sie z zadań przewidzianych na plenerze, systematycznie i aktywnie uczestniczy w korektach oraz w sposób wyczerpujacy łączy wiedze z praktyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_E01_U01samodzielnie w sposób metodycznyw oparciu o koncepcje potrafi zrealizować prace plastyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-2Świadome łączenie wiedzy z praktyką w zmiennych warunkach plenerowych.
C-3Przygotowanie do harmonijnej i efektywnej współpracy w zespole z uwzględnieniem zróżnicowanych warunków otoczenia.
C-1Nabycie umiejętnośći twórczej pracy; poszukiwań i eksperymentów w zróżnicowanym otoczeniu.
Treści programoweT-T-2Realizacja projektów - seria szkiców fazy projektowej. Zastosowanie zróżnicowanych technik rysunkowych i malarskich. Format A3.
T-T-3Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej.
T-T-4Realizacja w plenerze. Przygotowanie do prezentacji w warunkach plenerowych. Dokumentacja.
T-T-1Wstępne omówienie zadań plastyczno - projektowych.Wizja lokalna otoczenia oraz zakresu inspiracji do realizacji projektowej.
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia, symulacja.
M-3Metoda eksponująca - pokaz polączony z przeżyciem.
M-2Metoda aktywizująca - metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Osobiste zaangażowanie i postępy w pracy studenta. Ocena trafności i skali trudności przy wykonywaniu ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi samodzielnie zrealizowac swojej pracy, nie potrafi łączyć umiejętności kognitywnych z praktyką,
3,0nie potrafi samodzielnie zrealizować swojej koncepcji projektowej, w sposób wybiórczy realizuje projekty,nie posiada dobrego warsztatu, w sposób nieumiejętny dobiera środki wyrazowe
3,5
4,0potrafi samodzielnie zrealizować własną koncepcje zadania projektowego, przeprowadzić jej analizę oraz posłużyć się adekwatna techniką
4,5
5,0student samodzielnie realizuje swoje konncepcje projektowe, biegle łączy teorię z praktyką, weryfikuje na bieżaco swoją pracę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_E01_U10potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych i zespołowych projektów w zróżnicowanych warunkach wystawienniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U10potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych oraz cudzych ; umie prezentować projekty wzornicze zarówno z obszaru własnej specjalizacji jak i obszarów pokrewnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U20w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi
Cel przedmiotuC-4Ugruntowanie umiejętności prezentacji swoich koncepcji twórczych na forum publicznym w oryginalnej formie.
Treści programoweT-T-3Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej.
T-T-4Realizacja w plenerze. Przygotowanie do prezentacji w warunkach plenerowych. Dokumentacja.
Metody nauczaniaM-3Metoda eksponująca - pokaz polączony z przeżyciem.
M-4Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia, symulacja.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wynik osobistego zaangażowania studenta, zgodność projektów z realizacją. Umiejętnośc pracy w zespole oraz publicznej prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi przygotowac własnej prezentacji publucznej , nie uczestniczy w pracach zespołu
3,0nie jest w pełni przygotowany do samodzielnej prezentacji własnych i grupowych projektów, nie potrafi umiejętnie i samodzielnie dobrać właściwych rozwiązań estetyczno - technicznych
3,5
4,0student w sposób zaplanowany dokonuje publicznej prezentacji własnego projektu, potrafi z pomocą prowadzacego oraz wykorzystaniem dostępnych narzędzi przeprowadzić publiczną prezentację
4,5
5,0student samodzielnie potrafi zaplanować i przeprowadzić atrakcyjną prezentację własnego lub zespołowego projektu, umiejętnie korzysta i stosuje dostępne srodki wypowiedzi oraz prezentacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_E01_K02w warunkach ograniczonego dostępu do informacji potrafi zorganizowac swój warszatat wzbogacając go o nowe środki wypowiedzi, które podbudowane są własną inwencją oraz wymianą doświadczeń współpracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do harmonijnej i efektywnej współpracy w zespole z uwzględnieniem zróżnicowanych warunków otoczenia.
C-1Nabycie umiejętnośći twórczej pracy; poszukiwań i eksperymentów w zróżnicowanym otoczeniu.
Treści programoweT-T-1Wstępne omówienie zadań plastyczno - projektowych.Wizja lokalna otoczenia oraz zakresu inspiracji do realizacji projektowej.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny, pogadanka, anegdota.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Osobiste zaangażowanie i postępy w pracy studenta. Ocena trafności i skali trudności przy wykonywaniu ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykorzystuje umiejetności nabytych w toku studiów, nie potrafi lub nie chce zorganizować swojego warsztatu, nie jest zainteresowany wymianą doświadczeń z otoczeniem
3,0w sposób mało samodzielny korzysta z umiejętności nabytych w trakcie studiów, mało efektywnie potrafi zorganizować swój warsztat , w stopniu miernym korzysta z doświadczeń i uwag współpracowników
3,5
4,0w sposób prawidłowy realizuje swoje prace, wzbogacając jednoczesnie swój warsztat o własną inwencję oraz aktywną wymianę doświadczeń z otoczeniem
4,5
5,0student bez zarzutu w sposób wyróżniający wykorzystuje kognitywne myślenie łącząc je w umiejętny sposób z praktyką, służy pomocą pozostałym, jego prace posidają cechy innowacyjne