Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska - Sieci (S2)

Sylabus przedmiotu Melioracje wodne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska - Sieci
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Melioracje wodne
Specjalność Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Wira <Jerzy.Wira@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 0,80,44zaliczenie
wykładyW1 15 1,20,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Gleboznastwo. Meteorologia i klimatologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zastosowanie zabiegów melioracyjnych do kształtowania stosunków powietrzno - wodnych gleb
C-2Ocena i sposoby eksploatacji systemów melioracyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie systemów nawadniających i odwadniających.15
15
wykłady
T-W-1Cel i zadania melioracji wodnych.2
T-W-2Melioracje szczegółowe: rodzaje drenowań i materiałów drenarskich.2
T-W-3Regulacja cieków naturalnych, budowa rowów nawadniająco - odwadniających.1
T-W-4Budowa rurociągów o srednicach mniejszych od 100 cm i rowów odpływowych ze zdrenowanych obiektów.1
T-W-5Wykonywanie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na wyznaczonych ciekach.1
T-W-6Budowa stawów rybnych i grobli na kwaterech nawadnianych, deszczowanie.1
T-W-7Melioracje podstawowe: regulacja rzek i potoków, budowa kanałów odwadniających i nawadniających, budowa rurociągów o średnicy powyżej 100 cm.2
T-W-8Budowa reterncyjnych zbiorników wodnych, owałowania ochronne rzek, potoków, kanałów i zbiorników wodnych.2
T-W-9Wznoszenie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na drogach państwowych, naciekach i owałowaniach oraz instalowanie stałych stacji pomp.1
T-W-10Eksploatacja urządzeń melioracyjnych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Konsultacje1
A-P-3Realizacja zadania projektowego.5
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu2
A-P-5Zaliczenie1
24
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów.6
A-W-3Konsultacje.2
A-W-4Przygotowanie studenta do egzaminu.10
A-W-5Egzamin3
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwensatoryjny
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe (dwa)
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/4_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska
S_2A_W06, S_2A_W10, S_2A_W13T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W08InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/4_U01
Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
S_2A_U04, S_2A_U05, S_2A_U14T2A_U04, T2A_U05, T2A_U10C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/4_K01
Student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
S_2A_K02, S_2A_K06, S_2A_K08T2A_K01, T2A_K03, T2A_K07C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/4_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska
2,0
3,0Student ma ograniczoną wiedzę na temat czynników wpływających na stan owilgotnienia gleb i rozpoznaje tylko wybrane metody regulacji stosunków powietrzno - wodnych gleb, zna wybrane pozycje literatury przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/4_U01
Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi ocenić stan owilgotnienia gleb mineralnych, potrafi dobrać zabieg w celu odwodnienia gleb nadmiernie uwilgotnionych, w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać literaturę przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/4_K01
Student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu postępuje z zasadami zrównoważonego gospodarowania zasobami wodnymi w środowisku przyrodniczym, w ograniczonym zakresie wykorzystuje znane metody melioracji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ostromęcki J., Podstawy melioracji nawadniających, PWN, Warszawa, 1973
  2. Mioduszewski W., Regulowanie zwierciadła wód gruntowych w dolinach małych rzek, PWRiL, Warszawa, 2011
  3. Praca zb. red. Mioduszewski W., Dembek W., Woda na obszarach wiejskich, IMUZ, MRiRW, Warszawa, 2009
  4. Cieśliński Zb., Agromelioracje w kształtowaniu środowiska rolniczego, AR Poznań, Poznań, 1997
  5. Praca zb. red. Prochal P, Podstawy melioracji rolnych, PWRiL, Warszawa, 1987

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma techniczne, Gospodarka wodna, Wiadomości Melioracyjne i Łąkarskie, NOT, Warszawa, 2012
  2. Somorowski C., Postęp w projektowaniu i eksploatacji nawodnień podsiąkowych, SGGW, Warszawa, 1991

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie systemów nawadniających i odwadniających.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cel i zadania melioracji wodnych.2
T-W-2Melioracje szczegółowe: rodzaje drenowań i materiałów drenarskich.2
T-W-3Regulacja cieków naturalnych, budowa rowów nawadniająco - odwadniających.1
T-W-4Budowa rurociągów o srednicach mniejszych od 100 cm i rowów odpływowych ze zdrenowanych obiektów.1
T-W-5Wykonywanie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na wyznaczonych ciekach.1
T-W-6Budowa stawów rybnych i grobli na kwaterech nawadnianych, deszczowanie.1
T-W-7Melioracje podstawowe: regulacja rzek i potoków, budowa kanałów odwadniających i nawadniających, budowa rurociągów o średnicy powyżej 100 cm.2
T-W-8Budowa reterncyjnych zbiorników wodnych, owałowania ochronne rzek, potoków, kanałów i zbiorników wodnych.2
T-W-9Wznoszenie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na drogach państwowych, naciekach i owałowaniach oraz instalowanie stałych stacji pomp.1
T-W-10Eksploatacja urządzeń melioracyjnych.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Konsultacje1
A-P-3Realizacja zadania projektowego.5
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu2
A-P-5Zaliczenie1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów.6
A-W-3Konsultacje.2
A-W-4Przygotowanie studenta do egzaminu.10
A-W-5Egzamin3
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/4_W01Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
S_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
S_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zastosowanie zabiegów melioracyjnych do kształtowania stosunków powietrzno - wodnych gleb
C-2Ocena i sposoby eksploatacji systemów melioracyjnych
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemów nawadniających i odwadniających.
T-W-1Cel i zadania melioracji wodnych.
T-W-2Melioracje szczegółowe: rodzaje drenowań i materiałów drenarskich.
T-W-3Regulacja cieków naturalnych, budowa rowów nawadniająco - odwadniających.
T-W-4Budowa rurociągów o srednicach mniejszych od 100 cm i rowów odpływowych ze zdrenowanych obiektów.
T-W-5Wykonywanie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na wyznaczonych ciekach.
T-W-6Budowa stawów rybnych i grobli na kwaterech nawadnianych, deszczowanie.
T-W-7Melioracje podstawowe: regulacja rzek i potoków, budowa kanałów odwadniających i nawadniających, budowa rurociągów o średnicy powyżej 100 cm.
T-W-8Budowa reterncyjnych zbiorników wodnych, owałowania ochronne rzek, potoków, kanałów i zbiorników wodnych.
T-W-9Wznoszenie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na drogach państwowych, naciekach i owałowaniach oraz instalowanie stałych stacji pomp.
T-W-10Eksploatacja urządzeń melioracyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwensatoryjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe (dwa)
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma ograniczoną wiedzę na temat czynników wpływających na stan owilgotnienia gleb i rozpoznaje tylko wybrane metody regulacji stosunków powietrzno - wodnych gleb, zna wybrane pozycje literatury przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/4_U01Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
S_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
S_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zastosowanie zabiegów melioracyjnych do kształtowania stosunków powietrzno - wodnych gleb
C-2Ocena i sposoby eksploatacji systemów melioracyjnych
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemów nawadniających i odwadniających.
T-W-1Cel i zadania melioracji wodnych.
T-W-2Melioracje szczegółowe: rodzaje drenowań i materiałów drenarskich.
T-W-3Regulacja cieków naturalnych, budowa rowów nawadniająco - odwadniających.
T-W-4Budowa rurociągów o srednicach mniejszych od 100 cm i rowów odpływowych ze zdrenowanych obiektów.
T-W-5Wykonywanie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na wyznaczonych ciekach.
T-W-6Budowa stawów rybnych i grobli na kwaterech nawadnianych, deszczowanie.
T-W-7Melioracje podstawowe: regulacja rzek i potoków, budowa kanałów odwadniających i nawadniających, budowa rurociągów o średnicy powyżej 100 cm.
T-W-8Budowa reterncyjnych zbiorników wodnych, owałowania ochronne rzek, potoków, kanałów i zbiorników wodnych.
T-W-9Wznoszenie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na drogach państwowych, naciekach i owałowaniach oraz instalowanie stałych stacji pomp.
T-W-10Eksploatacja urządzeń melioracyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwensatoryjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe (dwa)
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi ocenić stan owilgotnienia gleb mineralnych, potrafi dobrać zabieg w celu odwodnienia gleb nadmiernie uwilgotnionych, w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać literaturę przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/4_K01Student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
S_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
S_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zastosowanie zabiegów melioracyjnych do kształtowania stosunków powietrzno - wodnych gleb
C-2Ocena i sposoby eksploatacji systemów melioracyjnych
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemów nawadniających i odwadniających.
T-W-1Cel i zadania melioracji wodnych.
T-W-2Melioracje szczegółowe: rodzaje drenowań i materiałów drenarskich.
T-W-3Regulacja cieków naturalnych, budowa rowów nawadniająco - odwadniających.
T-W-4Budowa rurociągów o srednicach mniejszych od 100 cm i rowów odpływowych ze zdrenowanych obiektów.
T-W-5Wykonywanie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na wyznaczonych ciekach.
T-W-6Budowa stawów rybnych i grobli na kwaterech nawadnianych, deszczowanie.
T-W-7Melioracje podstawowe: regulacja rzek i potoków, budowa kanałów odwadniających i nawadniających, budowa rurociągów o średnicy powyżej 100 cm.
T-W-8Budowa reterncyjnych zbiorników wodnych, owałowania ochronne rzek, potoków, kanałów i zbiorników wodnych.
T-W-9Wznoszenie budowli regulacyjnych, piętrzących i komunikacyjnych na drogach państwowych, naciekach i owałowaniach oraz instalowanie stałych stacji pomp.
T-W-10Eksploatacja urządzeń melioracyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwensatoryjny
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe (dwa)
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu postępuje z zasadami zrównoważonego gospodarowania zasobami wodnymi w środowisku przyrodniczym, w ograniczonym zakresie wykorzystuje znane metody melioracji
3,5
4,0
4,5
5,0