Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Wodociągi i Kanalizacja

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Specjalność Ogrzewnictwo i Wentylacja
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,00,44zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ciepłownictwo
W-2Ogrzewnictwo

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach30
30
wykłady
T-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego25
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje5
61
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu9
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Samodzielna lektura3
A-W-5Obecność na zaliczeniu2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z materiałów wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_S2/D/0/8_W06
Ma poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem
IS_2A_W06T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_S2/D/0/8_U19
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
IS_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_S2/D/0/8_K01
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
IS_2A_K06T2A_K01C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_S2/D/0/8_W06
Ma poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem
2,0
3,0Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_S2/D/0/8_U19
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_S2/D/0/8_K01
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Stosownie do prowadzonych wykladów

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego25
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje5
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu9
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Samodzielna lektura3
A-W-5Obecność na zaliczeniu2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_S2/D/0/8_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z materiałów wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_S2/D/0/8_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z materiałów wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_S2/D/0/8_K01Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej
T-P-1Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0