Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)

Sylabus przedmiotu Efektywność inwestycji budowlanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Efektywność inwestycji budowlanych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 9 1,10,41zaliczenie
wykładyW2 9 0,90,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego8
T-A-2zaliczenie ćwiczeń1
9
wykłady
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.1
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.1
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.1
T-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).1
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.1
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.1
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).1
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.1
T-W-9zaliczenie pisemne1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2udział w konsultacjach1
A-A-3samodzielana realizacja ćwiczeń22
A-A-4zaliczenie1
33
wykłady
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2udział w konsultacjach2
A-W-3studia literaturowe15
A-W-4zaliczenie pisemne1
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna
M-2metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-3metody programowe z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów
S-2Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_N2/A/03_W01
Ma wiedzę dotyczącą zarządzania przedsięwzięciami z zakresu inżynierii środowiska i budowlanymi w aspekcie techniczno-ekonomicznym oraz organizacji procesu inwestycyjnego
IS_2A_W07T2A_W09, T2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-A-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1
IS_2A_N2/A/03_W02
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko; ma uporządkowana wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń.
IS_2A_W14T2A_W08InzA2_W03C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-A-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_N2/A/03_U01
Potrafi ocenić podstawowe parametry: czas, koszt, jakość przy realizacji przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i wdrożyć odpowiednie działania korygujące; potrafi sporządzić analizę efektywności przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i dokonać oceny ryzyka w kontekście ekonomiki przedsiębiorstwa, zaplanować podstawowe parametry inwestycji
IS_2A_U22T2A_U14InzA2_U04C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-A-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_N2/A/03_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IS_2A_K05T2A_K06InzA2_K02C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-A-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1
IS_2A_N2/A/03_K02
ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
IS_2A_K07T2A_K05C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-A-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_N2/A/03_W01
Ma wiedzę dotyczącą zarządzania przedsięwzięciami z zakresu inżynierii środowiska i budowlanymi w aspekcie techniczno-ekonomicznym oraz organizacji procesu inwestycyjnego
2,0
3,0potrafi objaśnić poszczególne etapy procesu inwesycyjnego oraz opisać ogólne zasady funkcjonowania rynku i przedsiębiorstwa, zaliczenie pisemne: 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_N2/A/03_W02
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko; ma uporządkowana wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń.
2,0
3,0potrafi rozpoznać pozatechniczne uwarunkowania działalności inzynierskiej i ich wpływ na decyzje związane z funkcjonowaniem inwestycji/przedsiębiorstwa, zaliczenie pisemne: 60%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_N2/A/03_U01
Potrafi ocenić podstawowe parametry: czas, koszt, jakość przy realizacji przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i wdrożyć odpowiednie działania korygujące; potrafi sporządzić analizę efektywności przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i dokonać oceny ryzyka w kontekście ekonomiki przedsiębiorstwa, zaplanować podstawowe parametry inwestycji
2,0
3,0umie zinterpretować informacje dotyczące parametrów techn. ekon. przy realizacji przedsięwzięć i zastosować je przy wdrażaniu działań korygujących; potrafi sporządzić analizę efektywności przedsięwzięć z oceną ryzyka; zaliczenie pisemne 60%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_N2/A/03_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0
3,0kreatywność, otwartość, świadomość znaczenia ekonomii w branży budowlanej
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_N2/A/03_K02
ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
2,0
3,0aktywna postawa do postępowania zgodnie z zasadami etyki, świadomość profesjonalizmu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2000
  2. Gawron H., Ocena efektywności inwestycji, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań, 1997
  3. Rogowski W, Rachunek efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Pawlak Z, Biznesplan. Zastosowania i przykłady., Poltex, Warszawa, 2005
  2. Głodek .Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego8
T-A-2zaliczenie ćwiczeń1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.1
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.1
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.1
T-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).1
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.1
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.1
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).1
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.1
T-W-9zaliczenie pisemne1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2udział w konsultacjach1
A-A-3samodzielana realizacja ćwiczeń22
A-A-4zaliczenie1
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2udział w konsultacjach2
A-W-3studia literaturowe15
A-W-4zaliczenie pisemne1
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_N2/A/03_W01Ma wiedzę dotyczącą zarządzania przedsięwzięciami z zakresu inżynierii środowiska i budowlanymi w aspekcie techniczno-ekonomicznym oraz organizacji procesu inwestycyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W07Ma wiedzę dotyczącą zarządzania przedsięwzięciami z zakresu inżynierii środowiska i budowlanymi w aspekcie techniczno-ekonomicznym oraz organizacji procesu inwestycyjnego i kosztorysowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku.
Treści programoweT-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna
M-3metody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi objaśnić poszczególne etapy procesu inwesycyjnego oraz opisać ogólne zasady funkcjonowania rynku i przedsiębiorstwa, zaliczenie pisemne: 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_N2/A/03_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko; ma uporządkowana wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W14Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko; ma uporządkowana wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, zna środki bezpieczeństwa i ochrony oraz kryteria ich doboru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku.
Treści programoweT-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna
M-3metody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi rozpoznać pozatechniczne uwarunkowania działalności inzynierskiej i ich wpływ na decyzje związane z funkcjonowaniem inwestycji/przedsiębiorstwa, zaliczenie pisemne: 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_N2/A/03_U01Potrafi ocenić podstawowe parametry: czas, koszt, jakość przy realizacji przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i wdrożyć odpowiednie działania korygujące; potrafi sporządzić analizę efektywności przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i dokonać oceny ryzyka w kontekście ekonomiki przedsiębiorstwa, zaplanować podstawowe parametry inwestycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U22Potrafi ocenić podstawowe parametry: czas, koszt, jakość przy realizacji przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i wdrożyć odpowiednie działania korygujące; potrafi sporządzić analizę efektywności przedsięwzięć z zakresu inżynierii środowiska i dokonać oceny ryzyka w kontekście ekonomiki przedsiębiorstwa, zaplanować podstawowe parametry inwestycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku.
Treści programoweT-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna
M-3metody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie zinterpretować informacje dotyczące parametrów techn. ekon. przy realizacji przedsięwzięć i zastosować je przy wdrażaniu działań korygujących; potrafi sporządzić analizę efektywności przedsięwzięć z oceną ryzyka; zaliczenie pisemne 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_N2/A/03_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku.
Treści programoweT-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna
M-3metody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0kreatywność, otwartość, świadomość znaczenia ekonomii w branży budowlanej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_N2/A/03_K02ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku.
Treści programoweT-W-4Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych (główne a szczegółowe).
T-W-2Inwestycje, ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Studium wykonalności inwestycji. Biznesplan.
T-W-3Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału.
T-W-1sprawozdania finansowe: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych. rentowność, płynność, zadłużenie.
T-W-5Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. wartośc pieniądza w czasie. stopa procentowa a dyskontowa.
T-W-6analiza finansowa a ekonomiczna. efekty społeczne projektu. analiza ABC.
T-W-8analiza ryzka projektu i firmy: identyfikacja, pomiar, narzędzia minimalizacji, strategie. analiza wrażliwości. analiza scenariuszy.
T-W-7Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne).
T-A-1opracowanie analizy efektywnosći inwestycji i jej ryzyka dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-1wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna
M-3metody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0aktywna postawa do postępowania zgodnie z zasadami etyki, świadomość profesjonalizmu
3,5
4,0
4,5
5,0