Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe5
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami pisania planów i treści prac dyplomowych, zasadami tworzenia tekstów technicznych.
C-3Wyrobienie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, przy przestrzeganiu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Nabycie umiejetności przygotowania i przedstawienia prezentacji z zakresu pracy dyplomowej.
C-5Nabycie umiejętności formułowania wniosków i opisywania wyników prac własnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.2
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe (dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i teblic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń.2
T-S-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania.4
T-S-4Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych.8
T-S-5Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja.8
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy.1
A-S-3Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstepnego spisu literatury.3
A-S-4Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego.8
A-S-5Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł.3
A-S-6Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń)8
A-S-7Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej.3
A-S-8Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej.4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-4Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń) i dyskusji merytorycznej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/10-5_W01
Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej.
BIE_1A_W23, BIE_1A_W13, BIE_1A_W17, BIE_1A_W07, BIE_1A_W21T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W10InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1, M-3, M-4, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/10-5_U01
Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu dostępnych źródeł informacji.
BIE_1A_U06, BIE_1A_U05, BIE_1A_U08, BIE_1A_U09, BIE_1A_U14, BIE_1A_U20, BIE_1A_U21, BIE_1A_U22T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1, M-3, M-4, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/10-5_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
BIE_1A_K01, BIE_1A_K05, BIE_1A_K04, BIE_1A_K07T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1, M-3, M-4, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/10-5_W01
Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/10-5_U01
Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu dostępnych źródeł informacji.
2,0
3,0Student w zakresie dostatecznym potrafi wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/10-5_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura uzganiana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej

Literatura dodatkowa

  1. obowiązujące normy

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.2
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe (dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i teblic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń.2
T-S-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania.4
T-S-4Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych.8
T-S-5Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja.8
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.6
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy.1
A-S-3Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstepnego spisu literatury.3
A-S-4Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego.8
A-S-5Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł.3
A-S-6Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń)8
A-S-7Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej.3
A-S-8Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej.4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-5_W01Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
BIE_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
BIE_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
BIE_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
BIE_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami pisania planów i treści prac dyplomowych, zasadami tworzenia tekstów technicznych.
C-3Wyrobienie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, przy przestrzeganiu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Nabycie umiejetności przygotowania i przedstawienia prezentacji z zakresu pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe (dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i teblic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń.
T-S-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania.
T-S-4Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych.
T-S-5Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
M-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-4Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń) i dyskusji merytorycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-5_U01Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu dostępnych źródeł informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
BIE_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
BIE_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
BIE_1A_U09Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane
BIE_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
BIE_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
BIE_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
BIE_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami pisania planów i treści prac dyplomowych, zasadami tworzenia tekstów technicznych.
C-3Wyrobienie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, przy przestrzeganiu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Nabycie umiejetności przygotowania i przedstawienia prezentacji z zakresu pracy dyplomowej.
C-5Nabycie umiejętności formułowania wniosków i opisywania wyników prac własnych.
Treści programoweT-S-1Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe (dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i teblic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń.
T-S-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania.
T-S-4Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych.
T-S-5Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
M-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-4Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń) i dyskusji merytorycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie dostatecznym potrafi wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-5_K01Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
BIE_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
BIE_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BIE_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami pisania planów i treści prac dyplomowych, zasadami tworzenia tekstów technicznych.
C-3Wyrobienie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, przy przestrzeganiu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Nabycie umiejetności przygotowania i przedstawienia prezentacji z zakresu pracy dyplomowej.
C-5Nabycie umiejętności formułowania wniosków i opisywania wyników prac własnych.
Treści programoweT-S-1Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym.
T-S-2Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe (dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i teblic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń.
T-S-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania.
T-S-4Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych.
T-S-5Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja.
T-S-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
M-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-4Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń) i dyskusji merytorycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0