Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Konsultacje opiekuna naukowego / promotora:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Konsultacje opiekuna naukowego / promotora
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>, Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>, Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>, Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS2 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS3 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS4 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS5 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS6 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS7 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych.
C-2Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym uogólnieniem naukowym podjętego problemu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.7
7
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.8
8
seminaria
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Przegląd związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.8
8
seminaria
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań eksperymentalnych przewidzianych w planie rozprawy doktorskiej. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.7
7
seminaria
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacjia wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. Sformułowanie nowości naukowej.7
7
seminaria
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.7
7
seminaria
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.8
8
seminaria
T-S-1Sformułowanie tezy, celu i zakresu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.8
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej.0
0
seminaria
A-S-1Opracowywanie metodyki badań oraz rozpoznawanie środków badawczych przewidywanych do realizacji zadań objętych tematyką rozprawy doktorskiej.0
0
seminaria
A-S-1Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.0
0
seminaria
A-S-1Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.0
0
seminaria
A-S-1Przygotowanie do egzaminów doktorskich.0
0
seminaria
A-S-1Opracowywanie publikacji naukowej.0
0
seminaria
A-S-1Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.0
0
seminaria
A-S-1Redagowanie rozprawy doktorskiej.0
0

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca przez opiekuna naukowego lub promotora kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenę z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń wystawia opiekun naukowy lub promotor. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/C-07_W01
Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
B_3A_W01, B_3A_W02, B_3A_W03, B_3A_W04C-2, C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/C-07_U01
Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
B_3A_U01, B_3A_U02, B_3A_U03, B_3A_U08, B_3A_U07, B_3A_U05, B_3A_U09, B_3A_U10, B_3A_U11C-2, C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/C-07_K01
Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych.
B_3A_K01, B_3A_K02, B_3A_K04, B_3A_K03, B_3A_K05, B_3A_K07C-2, C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/C-07_W01
Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
2,0
3,0Doktorant wykazuje się wiedzą na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/C-07_U01
Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
2,0
3,0Doktorant potrafi zorganizować i prowadzić badania naukowe. Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/C-07_K01
Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych.
2,0
3,0Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Przegląd związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań eksperymentalnych przewidzianych w planie rozprawy doktorskiej. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacjia wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. Sformułowanie nowości naukowej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Sformułowanie tezy, celu i zakresu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.8
8

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Opracowywanie metodyki badań oraz rozpoznawanie środków badawczych przewidywanych do realizacji zadań objętych tematyką rozprawy doktorskiej.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie do egzaminów doktorskich.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Opracowywanie publikacji naukowej.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Redagowanie rozprawy doktorskiej.0
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/C-07_W01Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
B_3A_W02Ma zaawansowaną wiedzę o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
B_3A_W03Ma wiedzę w zakresie metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań.
B_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania.
Cel przedmiotuC-2Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym uogólnieniem naukowym podjętego problemu.
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacjia wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. Sformułowanie nowości naukowej.
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań eksperymentalnych przewidzianych w planie rozprawy doktorskiej. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Przegląd związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
T-S-1Sformułowanie tezy, celu i zakresu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.
Metody nauczaniaM-2Samokształcenie.
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca przez opiekuna naukowego lub promotora kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenę z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń wystawia opiekun naukowy lub promotor. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje się wiedzą na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/C-07_U01Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_U01Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych.
B_3A_U02Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe, z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich.
B_3A_U03Potrafi określić kierunki samokształcenia się niezbędne do realizacji celów badawczych.
B_3A_U08Nabywa umiejętności prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem najnowszej wiedzy.
B_3A_U07Potrafi optymalizować swoje decyzje badawcze wykorzystując najnowsze techniki komputerowe.
B_3A_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
B_3A_U09Nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych oraz interpretacji wyników badań naukowych na podstawie istniejącego stanu wiedzy.
B_3A_U10Potrafi oceniać możliwość wykorzystania w praktyce teoretyczne i eksperymentalne wyniki prac badawczych.
B_3A_U11Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji oraz osiągnięć naukowych.
Cel przedmiotuC-2Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym uogólnieniem naukowym podjętego problemu.
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacjia wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. Sformułowanie nowości naukowej.
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Przegląd związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań eksperymentalnych przewidzianych w planie rozprawy doktorskiej. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.
T-S-1Sformułowanie tezy, celu i zakresu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca przez opiekuna naukowego lub promotora kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenę z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń wystawia opiekun naukowy lub promotor. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi zorganizować i prowadzić badania naukowe. Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/C-07_K01Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego.
B_3A_K02Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej.
B_3A_K04Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą, publikacyjną i projektową.
B_3A_K03Prawidłowo identyfikuje wagę pozatechnicznych aspektów działalności badawczej i projektowej oraz ocenia ich wpływ na środowisko.
B_3A_K05Uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej i społecznej roli uczonego.
B_3A_K07Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny.
Cel przedmiotuC-2Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym uogólnieniem naukowym podjętego problemu.
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.
T-S-1Sformułowanie tezy, celu i zakresu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Przegląd związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań eksperymentalnych przewidzianych w planie rozprawy doktorskiej. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacjia wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. Sformułowanie nowości naukowej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca przez opiekuna naukowego lub promotora kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenę z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń wystawia opiekun naukowy lub promotor. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa.
3,5
4,0
4,5
5,0