Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Budynki i przegrody energooszczędne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budynki i przegrody energooszczędne
Specjalność Budownictwo Energooszczędne
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Uzyskany dyplom inżynierski.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy nt. możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań materiałowych i technologicznych na rzecz poprawnego kształtowania przegród, gwarantujących uzyskanie budynków optymalnych pod względem energetycznym.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu minimalizacji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć2
T-L-2Zapoznanie z programem THERM2
T-L-3Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni8
T-L-4Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-5Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-6Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-7Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-8Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Rozwój przepisów regulujących kwestie związane z oszczędnością energii w budynkach.2
T-W-2Zasady ustalania ogólnej koncepcji budynku energooszczędnego, w szczególności dobór optymalnego współczynnika kształtu.2
T-W-3Porównanie tradycyjnych i nowatorskich materiałów termoizolacyjnych.2
T-W-4Problematyka przewodności cieplnej materiałów budowlanych w kontekście termoizolacyjności wykonanych z nich przegród oraz kwestie związane z ich akumulacyjnością cieplną.2
T-W-5Rodzaje i właściwości materiałów fazowo-zmiennych oraz sposoby ich wykorzystania w celu obniżenia zużycia energii na rzecz ogrzewania i chłodzenia w budynkach.2
T-W-6Kolokwium nr 1. Zaliczenie dotyczące przepisów prawnych i nowoczesnych rozwiązań materiałowych.2
T-W-7Zalety i wady izolacji transparentnych – omówienie różnych rozwiązań technologicznych stosowanych w budynkach energooszczędnych.2
T-W-8Wykorzystanie koncepcji tzw. bariery termicznej – jako rozwiązania podnoszącego efektywność energetyczną budynków.2
T-W-9Wykorzystanie właściwości termicznych gruntu do podniesienia energooszczędności poszczególnych przegród i poprawy mikroklimatu w budynkach różnego rodzaju.2
T-W-10Sposoby kształtowania fasad podwójnych i wpływ zastosowanych rozwiązań na parametry techniczne przegród oraz jakość mikroklimatu.2
T-W-11Kolokwium nr 2. Zaliczenie dotyczące zastosowania nowatorskich technologii w zewnętrznych przegrodach budowlanych.2
T-W-12Zastosowanie techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków.2
T-W-13Przykłady rozwiązań nowo-wznoszonych budynków inteligentnych o wysokich walorach energetycznych i środowiskowych.2
T-W-14Przykłady zastosowania techniki mikroprocesorowej w adaptacji modernizowanych budynków istniejących do standardu budynków inteligentnych.2
T-W-15Kolokwium nr 3. Zaliczenie końcowe wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach30
A-L-2Samodzielna realizacja zadania zgodnie z wydanym tematem23
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-L-4Obecność na zaliczeniu2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Samodzielna praca studenta, przygotowanie do kolokwiów24
A-W-3Obecność na kolokwiach6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zapowiedziane kolokwia na wykładach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na podstawie oceny z zaliczenia i zadania domowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_E/D/04_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami a także najnowszymi trendami rozwojowymi z zakresu budynków energooszczędnych.
B_2A_W06, B_2A_W13T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06C-1T-W-14, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-13, T-W-7, T-W-12M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_E/D/04_U01
Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w budownictwie. Porafi wykorzystać programy komputerowe do symulacji dotyczących detali konstrukcyjnych z uwzględnieniem kwestii energooszczędności.
B_2A_U13, B_2A_U18, B_2A_U21T2A_U12, T2A_U18C-2T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-3M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_E/D/04_K01
Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy
B_2A_K06T2A_K01C-2T-L-5, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-L-7M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_E/D/04_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami a także najnowszymi trendami rozwojowymi z zakresu budynków energooszczędnych.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę związaną z energooszczędnym kształtowaniem przegród budowlanych pod względem materiałowo-konstrukcyjnym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_E/D/04_U01
Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w budownictwie. Porafi wykorzystać programy komputerowe do symulacji dotyczących detali konstrukcyjnych z uwzględnieniem kwestii energooszczędności.
2,0
3,0Student nabył podstawowe umiejętności korzystania z programu komputerowego do symulacji energooszczędnych detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_E/D/04_K01
Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy
2,0
3,0Student ma podstawową świadomość konieczności podnoszenia kompetencji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Niezabitowska E. i inni, Budynek inteligentny, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2010
  2. Piotrowski R., Domy pasywne. Najlepsze obiekty oraz technologie niskoenergetyczne i pasywne w Polsce. Przewodnik budowlany, Warszawa, 2009
  3. Kasperkiewicz K., Obliczenia cieplne budynków, ITB, Warszawa, 2012
  4. Grabarczyk S., Fizyka budowli, Komputerowe wspomaganie projektowania budownictwa energooszczednego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  5. PN-EN ISO 14683:2008, Mostki cieplne w budynkach. Liniowy współczynnik przenikania ciepła. Metody uproszczone i wartosci orientacyjne
  6. PN-EN ISO 10211-2, Mostki cieplne w budynkach. Obliczanie strumieni cieplnych i temperatury powierzchni. Czesc 2: Liniowe mostki cieplne

Literatura dodatkowa

  1. Krajowe i zagraniczne publikacje na temat materiałów i technologii energooszczędnych
  2. Aktualne normy i przepisy z zakresu budownictwa energooszczędnego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć2
T-L-2Zapoznanie z programem THERM2
T-L-3Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni8
T-L-4Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-5Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-6Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-7Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-8Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój przepisów regulujących kwestie związane z oszczędnością energii w budynkach.2
T-W-2Zasady ustalania ogólnej koncepcji budynku energooszczędnego, w szczególności dobór optymalnego współczynnika kształtu.2
T-W-3Porównanie tradycyjnych i nowatorskich materiałów termoizolacyjnych.2
T-W-4Problematyka przewodności cieplnej materiałów budowlanych w kontekście termoizolacyjności wykonanych z nich przegród oraz kwestie związane z ich akumulacyjnością cieplną.2
T-W-5Rodzaje i właściwości materiałów fazowo-zmiennych oraz sposoby ich wykorzystania w celu obniżenia zużycia energii na rzecz ogrzewania i chłodzenia w budynkach.2
T-W-6Kolokwium nr 1. Zaliczenie dotyczące przepisów prawnych i nowoczesnych rozwiązań materiałowych.2
T-W-7Zalety i wady izolacji transparentnych – omówienie różnych rozwiązań technologicznych stosowanych w budynkach energooszczędnych.2
T-W-8Wykorzystanie koncepcji tzw. bariery termicznej – jako rozwiązania podnoszącego efektywność energetyczną budynków.2
T-W-9Wykorzystanie właściwości termicznych gruntu do podniesienia energooszczędności poszczególnych przegród i poprawy mikroklimatu w budynkach różnego rodzaju.2
T-W-10Sposoby kształtowania fasad podwójnych i wpływ zastosowanych rozwiązań na parametry techniczne przegród oraz jakość mikroklimatu.2
T-W-11Kolokwium nr 2. Zaliczenie dotyczące zastosowania nowatorskich technologii w zewnętrznych przegrodach budowlanych.2
T-W-12Zastosowanie techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków.2
T-W-13Przykłady rozwiązań nowo-wznoszonych budynków inteligentnych o wysokich walorach energetycznych i środowiskowych.2
T-W-14Przykłady zastosowania techniki mikroprocesorowej w adaptacji modernizowanych budynków istniejących do standardu budynków inteligentnych.2
T-W-15Kolokwium nr 3. Zaliczenie końcowe wykładów.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach30
A-L-2Samodzielna realizacja zadania zgodnie z wydanym tematem23
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-L-4Obecność na zaliczeniu2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Samodzielna praca studenta, przygotowanie do kolokwiów24
A-W-3Obecność na kolokwiach6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_E/D/04_W01Student ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami a także najnowszymi trendami rozwojowymi z zakresu budynków energooszczędnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy nt. możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań materiałowych i technologicznych na rzecz poprawnego kształtowania przegród, gwarantujących uzyskanie budynków optymalnych pod względem energetycznym.
Treści programoweT-W-14Przykłady zastosowania techniki mikroprocesorowej w adaptacji modernizowanych budynków istniejących do standardu budynków inteligentnych.
T-W-3Porównanie tradycyjnych i nowatorskich materiałów termoizolacyjnych.
T-W-4Problematyka przewodności cieplnej materiałów budowlanych w kontekście termoizolacyjności wykonanych z nich przegród oraz kwestie związane z ich akumulacyjnością cieplną.
T-W-1Rozwój przepisów regulujących kwestie związane z oszczędnością energii w budynkach.
T-W-9Wykorzystanie właściwości termicznych gruntu do podniesienia energooszczędności poszczególnych przegród i poprawy mikroklimatu w budynkach różnego rodzaju.
T-W-10Sposoby kształtowania fasad podwójnych i wpływ zastosowanych rozwiązań na parametry techniczne przegród oraz jakość mikroklimatu.
T-W-2Zasady ustalania ogólnej koncepcji budynku energooszczędnego, w szczególności dobór optymalnego współczynnika kształtu.
T-W-5Rodzaje i właściwości materiałów fazowo-zmiennych oraz sposoby ich wykorzystania w celu obniżenia zużycia energii na rzecz ogrzewania i chłodzenia w budynkach.
T-W-8Wykorzystanie koncepcji tzw. bariery termicznej – jako rozwiązania podnoszącego efektywność energetyczną budynków.
T-W-13Przykłady rozwiązań nowo-wznoszonych budynków inteligentnych o wysokich walorach energetycznych i środowiskowych.
T-W-7Zalety i wady izolacji transparentnych – omówienie różnych rozwiązań technologicznych stosowanych w budynkach energooszczędnych.
T-W-12Zastosowanie techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapowiedziane kolokwia na wykładach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę związaną z energooszczędnym kształtowaniem przegród budowlanych pod względem materiałowo-konstrukcyjnym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_E/D/04_U01Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w budownictwie. Porafi wykorzystać programy komputerowe do symulacji dotyczących detali konstrukcyjnych z uwzględnieniem kwestii energooszczędności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U13Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w budownictwie
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu minimalizacji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku
Treści programoweT-L-2Zapoznanie z programem THERM
T-L-6Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć
T-L-4Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-7Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-5Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-3Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, symulacja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na podstawie oceny z zaliczenia i zadania domowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył podstawowe umiejętności korzystania z programu komputerowego do symulacji energooszczędnych detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_E/D/04_K01Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu minimalizacji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku
Treści programoweT-L-5Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-3Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć
T-L-6Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-4Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-2Zapoznanie z programem THERM
T-L-7Praca w programie THERM, modeleowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, symulacja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na podstawie oceny z zaliczenia i zadania domowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową świadomość konieczności podnoszenia kompetencji
3,5
4,0
4,5
5,0