Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Odwodnienia stałe i tymczasowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Odwodnienia stałe i tymczasowe
Specjalność Geotechnika
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,20,44zaliczenie
wykładyW2 15 0,80,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Kurs MGiF

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdolność oceny trwałego lub czasowego odwodnienia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt odwodnienia30
30
wykłady
T-W-1Odwodnienia trwałe. Odwodnienia czasowe. Studnie. Drenaże. Igłofiltry.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2wykonanie projektu odwodnienia6
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładzie15
A-W-2bieżące utwalanie materiału wykładowego9
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyklad multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładu
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_G/E/01-2_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W10T2A_W08C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_G/E/01-2_U01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U16T2A_U15, T2A_U17C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_G/E/01-2_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K01T2A_K04C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_G/E/01-2_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
2,0
3,0Student zna podstaowe zasady odwodnienia wykopu fundamentowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_G/E/01-2_U01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia do projektu odwodnienia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_G/E/01-2_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0Student potrafi sklasyfikować i zdefiniować podstawowe zagadnienia dotyczące projketu odwodnienia wykopu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mielcarzewicz K., Odwidnienia miejskie i przemysłowe, Wyd. SGGW, Warszawa, 1978

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt odwodnienia30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Odwodnienia trwałe. Odwodnienia czasowe. Studnie. Drenaże. Igłofiltry.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2wykonanie projektu odwodnienia6
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładzie15
A-W-2bieżące utwalanie materiału wykładowego9
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_G/E/01-2_W01Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zdolność oceny trwałego lub czasowego odwodnienia
Treści programoweT-W-1Odwodnienia trwałe. Odwodnienia czasowe. Studnie. Drenaże. Igłofiltry.
T-P-1Projekt odwodnienia
Metody nauczaniaM-1Wyklad multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstaowe zasady odwodnienia wykopu fundamentowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_G/E/01-2_U01Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zdolność oceny trwałego lub czasowego odwodnienia
Treści programoweT-W-1Odwodnienia trwałe. Odwodnienia czasowe. Studnie. Drenaże. Igłofiltry.
T-P-1Projekt odwodnienia
Metody nauczaniaM-1Wyklad multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładu
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia do projektu odwodnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_G/E/01-2_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zdolność oceny trwałego lub czasowego odwodnienia
Treści programoweT-W-1Odwodnienia trwałe. Odwodnienia czasowe. Studnie. Drenaże. Igłofiltry.
T-P-1Projekt odwodnienia
Metody nauczaniaM-1Wyklad multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładu
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi sklasyfikować i zdefiniować podstawowe zagadnienia dotyczące projketu odwodnienia wykopu
3,5
4,0
4,5
5,0