Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wytrzymałość materiałów-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Larysa Gawkowska <Larysa.Gawkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Maryniak <Agata.Maryniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 45 2,80,44egzamin
laboratoriaL3 15 0,70,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,50,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs matematyki
W-2Ukończony kurs fizyki
W-3Ukończony kurs mechaniki ogólnej
W-4Ukończony kurs wytrzymałości materiałów sem. II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
C-3Opanowanie umięjetności analizowania stateczności prętów prostych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, zalecana literatura. Powtórka wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi2
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne2
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-4Zginanie w dwóch płaszczyznach2
T-A-5Ściskanie momośrodowe.2
T-A-6Skręcanie2
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek4
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych2
T-A-11Kolokwia 3x2 godz.6
30
laboratoria
T-L-1Próba rozciągania metali (niszcząca i nieniszcząca)4
T-L-2Zinanie belek jednoprzęsłowych2
T-L-3Skręcanie prętów pełnych2
T-L-4Pomiary twardości metali1
T-L-5Próba statyczna ściskania metali2
T-L-6Wyznaczanie położenia środka sił poprzecznych2
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe2
15
wykłady
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.2
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego3
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem5
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach4
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.3
T-W-6Skręcanie3
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych.6
T-W-8Twierdzenia energetyczne2
T-W-9Stateczność prętów prostych3
T-W-10Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-W-11Hipotezy wytężenia3
T-W-12Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów4
T-W-13Elementy teorii prętów cienkościennych4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach24
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń10
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań23
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów12
A-A-5Uczestnictwo w kolokwiach 3x26
75
laboratoria
A-L-1Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń4
A-L-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego2
A-L-3Uczestnictwo w ćwiczeniach15
21
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Studia literaturowe i bieżące utrwalanie wiedzy16
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Egzamin3
84

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/06-2_W01
Zna zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
B_1A_W06, B_1A_W04T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1, C-4, C-3T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-12, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-9, T-W-1, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-A-10, T-A-8, T-A-1, T-W-11, T-W-13M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/06-2_U01
Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-2, C-1, C-4, C-3T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-12, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-2, T-A-7, T-A-9, T-A-8, T-W-1, T-A-1, T-W-9, T-W-8, T-A-10, T-W-11M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_S1/C/06-2_U02
Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciagać wnioski
B_1A_U10, B_1A_U04T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-1, C-2T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/06-2_W01
Zna zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
2,0
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/06-2_U01
Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
2,0
3,0umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/C/06-2_U02
Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciagać wnioski
2,0
3,0zna metodykę oraz procedury badawcze przy próbach niszczących i nieniszczących materiałów budowlanych, czynnie uczestniczy w wykonywanych badaniach, potrafi interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Banasiak M., Grossman K., Trombski M., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, PWN, Warszawa, 1998, III
  2. Bąk R., Burczyński T., Wytrzymałość materiałów z elementami ujęcia komputerowego, WNT, Warszawa, 2001
  3. Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2003
  4. Gawkowska L., Wytrzymałość materiałów, przykłady obliczeń, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, IV
  5. Grabowski J., Iwanczewska A., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, OW PW, Warszawa, 2006, VI
  6. Jastrzębski P., Mutermilch J., Orłowski W., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 1986
  7. Niezgodziński M., Niezgodziński T., Zadania z wytrzymałości materiałów, WNT, Warszawa, 2009
  8. Orłowski W., Słowański L., Wytrzymałość materiałów. Przykłady obliczeń, Arkady, Warszawa, 1978

Literatura dodatkowa

  1. Brzoska Z., Wytrzymałość materiałów, PWN, Warszawa, 1972
  2. Misiak J., Mechanika techniczna. tom I, Statyka i wytrzymałość, WNT, Warszawa, 1999
  3. Nowacki W., Mechanika budowli, PWN, Warszawa, 1976
  4. Przewłocki J., Górski J., Podstawy mechaniki budowli, Arkady, Warszawa, 2006
  5. Zielnica J., Wytrzymałość materiałów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2002, II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, zalecana literatura. Powtórka wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi2
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne2
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-4Zginanie w dwóch płaszczyznach2
T-A-5Ściskanie momośrodowe.2
T-A-6Skręcanie2
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek4
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych2
T-A-11Kolokwia 3x2 godz.6
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Próba rozciągania metali (niszcząca i nieniszcząca)4
T-L-2Zinanie belek jednoprzęsłowych2
T-L-3Skręcanie prętów pełnych2
T-L-4Pomiary twardości metali1
T-L-5Próba statyczna ściskania metali2
T-L-6Wyznaczanie położenia środka sił poprzecznych2
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.2
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego3
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem5
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach4
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.3
T-W-6Skręcanie3
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych.6
T-W-8Twierdzenia energetyczne2
T-W-9Stateczność prętów prostych3
T-W-10Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-W-11Hipotezy wytężenia3
T-W-12Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów4
T-W-13Elementy teorii prętów cienkościennych4
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach24
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń10
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań23
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów12
A-A-5Uczestnictwo w kolokwiach 3x26
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń4
A-L-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego2
A-L-3Uczestnictwo w ćwiczeniach15
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Studia literaturowe i bieżące utrwalanie wiedzy16
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Egzamin3
84
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/06-2_W01Zna zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
B_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
C-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
C-3Opanowanie umięjetności analizowania stateczności prętów prostych
Treści programoweT-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych.
T-W-6Skręcanie
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-W-12Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-4Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-5Ściskanie momośrodowe.
T-A-6Skręcanie
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.
T-W-10Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-9Stateczność prętów prostych
T-W-8Twierdzenia energetyczne
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, zalecana literatura. Powtórka wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi
T-W-11Hipotezy wytężenia
T-W-13Elementy teorii prętów cienkościennych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/06-2_U01Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
C-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
C-3Opanowanie umięjetności analizowania stateczności prętów prostych
Treści programoweT-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-10Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-7Metody wyznaczania linii ugięcia belek prostych.
T-W-6Skręcanie
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-W-12Niesprężyste właściwości materiałów, plastyczność. Nośność graniczna przekrojów
T-A-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-4Zginanie w dwóch płaszczyznach
T-A-5Ściskanie momośrodowe.
T-A-6Skręcanie
T-A-2Rozciąganie osiowe-statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne
T-A-7Wyznaczanie linii ugięcia belek
T-A-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-8Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a.
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, zalecana literatura. Powtórka wyznaczania położenia osi głównych centralnych i momentów bezwładności względem tych osi
T-W-9Stateczność prętów prostych
T-W-8Twierdzenia energetyczne
T-A-10Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
T-W-11Hipotezy wytężenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/06-2_U02Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciagać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-L-5Próba statyczna ściskania metali
T-L-6Wyznaczanie położenia środka sił poprzecznych
T-L-1Próba rozciągania metali (niszcząca i nieniszcząca)
T-L-2Zinanie belek jednoprzęsłowych
T-L-3Skręcanie prętów pełnych
T-L-4Pomiary twardości metali
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ćwiczeniach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna metodykę oraz procedury badawcze przy próbach niszczących i nieniszczących materiałów budowlanych, czynnie uczestniczy w wykonywanych badaniach, potrafi interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0