Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe IAIPP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie dyplomowe IAIPP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>, Jerzy Byrecki <byrecki@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Grzegorz Ferber <gferber@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>, Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl>, Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektonicznego z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1. Zapoznanie studentów z umiejętnością przedstawienia wniosków z prowadzonych analiz przestrzennych, socjologicznych czy kulturowych dla wybranego projektu w formie graficznej.
C-2C2. Weryfikacja umiejętności projektowych i warsztatowych pod kątem merytorycznego rozwiązywania problemów przestrzennych z uwzględnieniem aspektów technicznych, społecznych czy środowiskowych.
C-3C3. Przygotowanie do prowadzenia prezentacji multimedialnej oraz uczestnictwa w dyskusji publicznej związanej z opracowaniem projektowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego.10
T-P-2Ustalenie harmonogramu prac projektowych oraz wymaganego zakresu i szczegółowości opracowania10
T-P-3Ustalenie zasad kompozycji plansz projektowych, planowanych rozwiązań graficznych i edytorskich, zaplanowanie wydruków próbnych10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1praca w formie indywidualnych korekt projektowych z promotorem pracy dyplomowej30
A-P-2praca własna w domu90
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie komletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-II/3_W02
Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury.
A_2A_W02, A_2A_W01, A_2A_W04, A_2A_W15, A_2A_W17, A_2A_W19, A_2A_W18T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W10InzA2_W02, InzA2_W03C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-II/3_U02
Jest w stanie wypracować autorską metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy dyplomowej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy
A_2A_U01, A_2A_U02, A_2A_U06, A_2A_U03, A_2A_U05, A_2A_U07, A_2A_U08, A_2A_U09, A_2A_U10, A_2A_U13, A_2A_U16T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08C-1, C-3, C-2T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-II/3_K03
Aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego
A_2A_K06, A_2A_K08, A_2A_K07T2A_K04, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-3, C-2T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-II/3_W02
Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury.
2,0
3,0Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony w regulaminie egzaminu dyplomowego, część graficzna będzie czytelna i kompletna, część tekstowa odpowiadać będzie zakresowi stawianemu pracom dyplomowym. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-II/3_U02
Jest w stanie wypracować autorską metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy dyplomowej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy
2,0
3,0Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego,
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-II/3_K03
Aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego
2,0
3,0Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej
  2. Alexander Ch., Język wzorców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
  3. Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
  4. Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
  5. Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers
  6. McDonough W., Braungart M., Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press
  7. Niemczyk E., Cztery żywioły w architekturze, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo we Wrocławiu
  8. Korzeniewski W., Projektowanie mieszkań, Polcen

Literatura dodatkowa

  1. de Bono E., Myślenie lateralne. Idee na przekór schematom, Wydawnictwo Helion
  2. Koolhaas R., S,M,L,XL, OMA, The Monicelli Press
  3. Krier L., Architektura, wybór czy przeznaczenie, Arkady
  4. Korzeniewski W., Poradnik Projektanta. Budownictwo mieszkaniowe., Arkady
  5. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego.10
T-P-2Ustalenie harmonogramu prac projektowych oraz wymaganego zakresu i szczegółowości opracowania10
T-P-3Ustalenie zasad kompozycji plansz projektowych, planowanych rozwiązań graficznych i edytorskich, zaplanowanie wydruków próbnych10
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1praca w formie indywidualnych korekt projektowych z promotorem pracy dyplomowej30
A-P-2praca własna w domu90
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-II/3_W02Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W01zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W04posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
A_2A_W15zna obszary oddziaływania projektowania i planowa-nia na społeczeństwo i jakość życia jednostek (per-cepcja, ergonomia, potrzeby niepełnosprawnych)
A_2A_W17na bieżąco poznaje nowoczesne materiały i technologie, najnowsze realizacje światowe oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
A_2A_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki
A_2A_W18zna metody pozyskiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji technicznej oraz innych źródeł jako podbudowy faktograficznej i warsztatowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1C1. Zapoznanie studentów z umiejętnością przedstawienia wniosków z prowadzonych analiz przestrzennych, socjologicznych czy kulturowych dla wybranego projektu w formie graficznej.
Treści programoweT-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie komletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony w regulaminie egzaminu dyplomowego, część graficzna będzie czytelna i kompletna, część tekstowa odpowiadać będzie zakresowi stawianemu pracom dyplomowym. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-II/3_U02Jest w stanie wypracować autorską metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy dyplomowej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
A_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
A_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
A_2A_U05do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
A_2A_U07potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
A_2A_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U09potrafi rozwiązywać funkcję budynków nietypowych, specjalnego przeznaczenia
A_2A_U10potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
A_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U16potrafi opracować dokumentację projektową i planistyczną różnych rodzajów, także powykonawczą, orzeczenia techniczne itp.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1C1. Zapoznanie studentów z umiejętnością przedstawienia wniosków z prowadzonych analiz przestrzennych, socjologicznych czy kulturowych dla wybranego projektu w formie graficznej.
C-3C3. Przygotowanie do prowadzenia prezentacji multimedialnej oraz uczestnictwa w dyskusji publicznej związanej z opracowaniem projektowym
C-2C2. Weryfikacja umiejętności projektowych i warsztatowych pod kątem merytorycznego rozwiązywania problemów przestrzennych z uwzględnieniem aspektów technicznych, społecznych czy środowiskowych.
Treści programoweT-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie komletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego,
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-II/3_K03Aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
A_2A_K08popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
A_2A_K07jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3C3. Przygotowanie do prowadzenia prezentacji multimedialnej oraz uczestnictwa w dyskusji publicznej związanej z opracowaniem projektowym
C-2C2. Weryfikacja umiejętności projektowych i warsztatowych pod kątem merytorycznego rozwiązywania problemów przestrzennych z uwzględnieniem aspektów technicznych, społecznych czy środowiskowych.
Treści programoweT-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie komletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0